در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | کاظم هژیر آزاد زنگ شروع نمایش «جای خالی» را نواخت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:24:03
نمایش جای خالی | کاظم هژیر آزاد زنگ شروع نمایش «جای خالی» را نواخت | عکس
کاظم هژیر آزاد که یکم شهریور زنگ نمایش «جای خالی» را در تماشاخانه «همای سعادت» نواخت، گفت: آرزویم برای داشتن یک تئاتر خوب را در داستانی به اسم «تئاتر شهر» نوشتم و در قالب مجموعه داستان «مقصر و داستان‌های دیگر» منتشر کردم.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه «همای سعادت» این پیشکسوت تئاتر افزود: نخستین بار است که من زنگ افتتاح یک تئاتر را به صدا در می‌آورم و باید تبریک گفت به تیم جوانی که تلاش می‌کنند با تمام نداشته‌ها، قصه‌ای به وجود بیاورند که مخاطب می‌تواند جنبه‌های تراژیک و.. آن را درک کند.
وی افزود: تئاتر در دنیا یک آیین به حساب می‌آید که تماشای آن با تشریفات خاصی همراه است،از این آداب که هنوز هم در کشورهای صاحب تئاتر رعایت می‌شود، می‌شود به زنگ شروع اشاره کرد که رخدادی نوستالژیک است.
این پیشکسوت تئاتر درباره «جای خالی» گفت: این نمایش درباره هنرمندی است که می‌خواهد زندگی کند، فرزند داشته باشد، ضمن اینکه آثار هنری‌اش هم به فروش برسد، اما با معضلات مهمی مثل گرانی، نبود مخاطب و عدم درک زناشویی مواجه است.

وی افزود: در واقع این اثر درونیات روانی یک هنرمند را مورد توجه قرار داده و جا داشت به علت‌العلل‌های مشکلات بیش‌تر پرداخته شود.

هژیر آزاد
درباره اجرای هنرمندان این نمایش گفت: بازیگران «جای خالی» همه تلاششان را به کار گرفته‌اند تا قصه را منتقل کنند، به اعتقاد من این اتفاق رخ داده و جنبه‌های مختلف کار روشن است، این یعنی که تئاتر کارش را درست انجام داده و می‌توان به این گروه جوان تبریک گفت. در ادامه حمید عبدالحسینی کارگردان «جای خالی» نیز گفت: باید تلاش کنیم تا تئاتر و فرهنگ تماشای تئاتر در جامعه گسترش پیدا کند، چرا که عناصری مثل هنر نمایش شهرها را به آرمان شهر تبدیل می‌کنند.
وی افزود: این نمایش در شرایط سختی روی صحنه رفت اما دوستان ما همه تلاششان را می‌کنند و
امیدواریم مخاطبانمان شاهد اجراهای خوبی از این گروه باشند. این کارگردان گفت: نمایشنامه «جای خالی» با نگاهی به مفهوم نظریه جهان‌های موازی نوشته شده است. طبق این نظریه ، جهان‌های زیادی وجود دارند که کنار هم به طور موازی حرکت می‌کنند . عامل اصلی در جدایی این جهان‌ها انتخاب‌های افراد است . مفسران این نظریه بیان می‌دارند که رویایی که شما می‌بینید رویا نیست بلکه یک واقعیت است که در جهان مجاور در حال اتفاق افتادن است و روح شما ( که ممکن است با سرعت نور حرکت کند ) تحت آن شرایط خاص میان جهان‌های مختلف حرکت می‌کند و حتی پا را فراتر گذاشته و می‌گویند دنیای ما واقعی نیست، ما بدلی هستیم از یک واقعیت در دنیایی دیگر .

«جای خالی» به قلم و کارگردانی حمید عبدالحسینی و با بازی یوسف فروتن، الهام ایزدیار، حمیدرضا مرادی، نانت تومه از یکم تا ۱۵ شهریور در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود.

این نمایش هر شب از ساعت ۲۰ در تماشاخانه همای سعادت به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان ، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد ۵ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال  www.tiwall.com  بلیت تهیه کنند.

از دیگر عوامل «جای خالی» می‌توان به دستیار کارگردان مطهره ثناء وزین خواه، گریم  مریم حسنی، طراح صحنه و لباس نسیم چوگلی، عکاس  ابوذر بی‌غرض، موسیقی  بردیا یوسفی، دستیار کارگردان رامین علیزاده، منشی صحنه زهرا خمیس آبادی، مدیر صحنه پاکسیما ایرانی، طراح تیزر و عکاس پشت صحنه: امیر سهیلی‌پور، طراح پوستر نفیسه موسوی مشاور رسانه‌ای مطهره کشاورز اشاره کرد.
درباره نمایش جای خالی
۰۲ شهریور ۱۳۹۵