در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | گفتگو با سینا ساعی بازیگر نمایش «هملت،تهران۲۰۱۷»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:23:29
نمایش هملت، تهران ۲۰۱۷ | گفتگو با سینا ساعی بازیگر نمایش «هملت،تهران۲۰۱۷» | عکس

سینا ساعی یکی از بازیگران نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» به کارگردانی کیومرث مرادی است که هر شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

 *از شروع فعالیت در موسیقی بگویید؟ 

 از سال 82 کار نوشتن را بعنوان یک نوجوان علاقمند به موسیقی شروع کردم و دقیقا سال 85 بود که من، سینا و خشایار با هم آشنا شدیم و شروع به کار کردیم که این اتفاق منجر به تشکیل گروه تیک تاک شد . 2 آلبوم «طبیعی باش» و «کولاژ» حاصل تلاش این گروه تا کنون بوده است . 

*موسیقی و تئاتر از گذشته با هم پیوند خورده است و آثار زیادی با استفاده از موسیقی های  سنتی، پاپ و ... به صحنه رفته اما شما اولین رپ کنی هستی که در یک اثر نمایشی حضور دارد؟

قبل از من یک خانوم به اسم جاستینا در  تئاتر بازی کرده که در موسیقی زیر زمینی فعالیت داشت اما در آقایون فکر میکنم اولین رپ کنی هستم که در یک نمایش روی صحنه رفته است.

*از آشنایی با این گروه نمایشی و کیومرث مرادی بگو؟

من کلا برای کارهای خودم ویدیو کلیپ میساختم، و فکر کردم حضور در کلاسهای بازیگری میتواند خیلی به من دید بهتری برای ساخت ویدئو ها بدهد در واقع می خواستم استاندارد های این حوزه را بشناسم و در نهایت وارد  کلاس ها ی  بازیگری کیومرث مرادی شدم، آشنایی با ایشان و شرکت در دوره های  آموزشی و اتودهایی که می زدیم و جلسات تمرین منجر به پیشنهاد بازی و پیوستن به نمایش «هملت، تهران2017»  شد و با افتخار پذیرفتم.

*دو  آهنگ در نمایش اجرا می کنید؟

 یک آهنگ را در صحنه اول اجرا می کنم که شعرش از کیومرث مرادی است ولی در  ملودی تغییراتی انجام دادم و یک آهنگ از خودم هست به اسم «تا همیشه» که درباره عشق از دست رفته و نافرجام هست. انتخاب این آهنگ از سوی کارگردان در طول جلساتی که داشتیم اتقاق افتاد و تشخیص دادند که به کار اضافه شود . 

* به نظر شما  موسیقی مدرن که در سال های اخیر وارد ایران شده  با توجه به کلام محور بودن آن و این نمایش که روی دیالوگ های بازیگران تاکید شده تاثیر گذار هست؟

 خیلی راجع به این موضوع  فکر می کنم. به نظرم موسیقی کلام محور و نمایش خیلی بهم کمک میکنند. هم تئاتر میتواند به موسیقی کمک کند هم این نوع موسیقی میتواند به تئاتر کمک کند_ از جنبه های مختلف و لایه های مختلف_ یکی از این لایه ها  این تبادل جمعیتی که هر هنر داره مثلا رپ کن ها جمعیت خاصی را جذب خودشان کرده اند و مخاطبان تئاتری  هم به همین منوال و تلفیق خوبی بین تئاتر هملت تهران و علاقمندان این نوع موسیقی رخ داده است.تئاتر و صحنه برای من مثل یک دانشگاه است.

 *ولی اولیتت موسیقی هست؟

بله چون موسیقی ما به نظرم یک مدل سبک زندگی هست.

*رویکردی بین تئاتری ها وجود داره که معتقدند موسیقی باید در خدمت تئاتر باشد ولی بعضی از موزیسین ها این را قبول ندارند.  به نظر شما موسیقی باید در خدمت تئاتر باشد یا تئاتر در خدمت موسیقی باشد و یا هر دو  باید در کنار هم این راه را طی کنند؟

  جواب این سئوال کاملا سلیقه ای است و بستگی به رویکرد و موضوع اثر نمایشی دارد. نمی توانیم بگوییم چه هنری باید در خدمت چه هنری باشد. و ایده آل من پیروی از استاندارد های کاری که انجام میدهم است. 

*  از مهمترین فاکتورهای این نمایش حضور  آیدین الفت بعنوان یکی از بهترین طراحان صدا در تئاتر است، از تجربه همکاری با الفت و اجرا در سالنی که بری اولین بار پذیرای یک نمایش بود بگو؟

آیدین الفت در بسته بندی این نمایش که ما هرکدوم در بخشی از اون سهیم هستیم، نقطه قوت ماست. بخاطر اینکه این تئاتر روی صدا مانور دارد. با صداسازی و تنظیم صدایی که انجام داد و در بخش خودش بهترین عملکرد رو داشتند و باعث افتخار من بود که در کنارشون کار کردم.

*اهالی تئاتر در سالهای اخیر موضع گیری تندی نسبت  به حضور افراد غیر تئاتری برای ورود به این عرصه داشتند.مثلا وقتی قرار بود یک بازیگرسینما برای اولین بار به صحنه بیاید با اعتراضات زیادی از سوی خانه تئاتر مواجه شد.حتی  راجع به حضور پژمان جمشیدی( فوتبالیست) همینطور. شما  بازخورد منفی از سوی اهالی تئاتر برای ورود به صحنه نداشتید؟ 

 اوایل کار فکر  میکردم که این موج ایجاد شود. بارها دیده ام وقتی  بازیگری تصمیم گرفته تا  خوانندگی را تجربه کند چه برخوردی با او شده .به اعتقاد من  هر هنرمندی می تواند ژانر های مختلف را در زندگیش تجربه کند . بعضی از علاقمندان موسیقی ما برای اولین بار است  به سالن تئاتر می آیند و این نقطه شروع خوبی برای جذب مخاطب تازه برای هنر نمایشی است.

 

درباره نمایش هملت، تهران ۲۰۱۷
۱۱ تیر ۱۳۹۶