در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | پریندخت عابدی نژاد: با از بین رفتن حمایت های دولتی، طراحی لباس در تئاتر با مشکلات زیادی روبرو شده است.
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:32:28
نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند | پریندخت عابدی نژاد:  با از بین رفتن حمایت های دولتی، طراحی لباس در تئاتر با مشکلات زیادی روبرو شده است. | عکس
پریدخت عابدی نژاد: با از بین رفتن حمایت های دولتی، طراحی لباس در تئاتر با مشکلات زیادی روبرو شده است.
به گزارش روابط عمومی نمایش ، "نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند" تازه ترین نمایش پیام دهکردی در تماشاخانه ی باران روی صحنه می رود و بازیگران با تجربه و جوانان جویای نام در کنار هم به هنرنمایی می پردازند. پریدخت عابدین نژاد طراح لباس این نمایش است . وی در رابطه با چگونگی پیوستن به گروه نمایش "هیچ کس نبود بیدارمان کند" گفت: من از ابتدایی ترین روزهای شکل گیری نمایش در جریان آن بودم و از زمان نوشته شدن متن با فضای نمایش آشنا شدم و با آقای یاراحمدی در خصوص متن صحبت هایی داشتیم، افزون بر این ها نمایش"هیچ کس نبود بیدارمان کند" چهارمین تجربه ی همکاری من با پیام دهکردی است.
وی همچنین در خصوص ایده های طراحی لباس هایش و روند شکل گیری ایده ها گفت: من به دلیل قرار گرفتن در جریان شکل گیری و روند تمرینات این نمایش و آشنایی قبلی ام از ذهنیات و جهان بینی پیام دهکردی و نزدیک بودن ایده های ما به یکدیگر به سرعت به طرحی واحد رسیدم و وارد مرحله ی اجرایی طرح ها برای بازیگرها شدیم.
عابدین نژاد در رابطه با دوره ی تاریخی لباس های طراحی شده ی این نمایش افزود: لباس های نمایش مربوط به سال هزار و سیصد و سی و دو و هم زمان با بعد از کودتای بیست و هشت مرداد آن سال است.
همچنین این طراح لباس تئاتر مشکلات موجود برای طراحان لباس در عصر حاضر را این چنین توصیف کرد:
ابتدایی ترین و شاید مهم ترین مشکل برای ما مسئله ی بودجه است، ضمن این که بعد از خصوصی شدن تئاتر و عدم حمایت دولت از آن مشکلات چند برابر شدند. در تئاتر امروز به خاطر وجود مشکلات مالی و هزینه ای که طراحی و اجرای طرح دربردارد،بسیاری از کارگردان هاترجیح میدهند باکم ترین هزینه ممکن لباس نمایش خود را فراهم کنند در حالی که از تاثیر لباس بر بازیگر و تماشاگران وانتقال بهترمفهموم نمایش غافل هستند.لباس می تواند به تماشاگر در کشف شخصیت بازیگر کمک کند و اگر بازیگری بازی خوبی نداشته باشد لباس به خود او و تماشاگرش بسیار کمک خواهدکرد. خوشبختانه در این نمایش بحران بودجه و مشکلات پیرامونش بسیار کم تر بود.
وی همچنین در پایان به جوانان تازه کار در زمینه ی طراحی لباس توصیه کرد :یک طراح خوب باید مطالعه ،تحقیق و تجربه اندوزی کافی داشته باشد،دانشگاه در حوزه ی طراحی لباس چیزی جزشرح دوره های زمانی و تغییر شکل لباس ارائه نخواهد کرد و آن چه یک طراح را به معنای حقیقی کلمه طراح می کند تجربه ی عملی است. برای مثال یک دانشجوی طراحی صحنه و لباس نمی تواند با بسنده کردن به چند واحد مختصر در حوزه ی طراحی لباس به کار طراحی بپردازد بلکه تجربه ی عملی و رسیدن به درکی حاصل از تجربه ی شخصی راه گشای برای طراحی هر چه خلاقانه تر خواهد بود.
لازم به ذکر است بازیگران این نمایش فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمدرضا علی اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی و آماندا موسوی هستند .


۱۰ تیر ۱۳۹۴