در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | عباس جوانمرد برای گروه نمایش «کمدی اتفاقات» کلاس درس گذاشت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:43:36
نمایش کمدی اتفاقات | عباس جوانمرد برای گروه نمایش «کمدی اتفاقات» کلاس درس گذاشت | عکس
عباس جوانمرد برای گروه نمایش «کمدی اتفاقات» کلاس درس گذاشت


عباس جوانمرد پیشکسوت هنر تئاتر پس از دیدن نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی برای هنرمندان این گروه نمایشی کلاس درس برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جوانمرد پیشکسوت عرصه نمایش که شب گذشته ۱۴ آبان ماه مهمان گروه نمایشی «کمدی اتفاقات» در فرهنگسرای نیاوران شد، پس از دیدن این نمایش ضمن تقدیر از اجرای این گروه گفت: نمایشنامه «کمدی هنر» نوشته ادواردو دفلیپو کاری بسیار قوی است و حرف های فراوانی دارد و من خوشحالم این گروه نمایشی به خوبی از عهده اجرای این متن سخت برآمدند. تصمیم دارم بعد از دیدن هر نمایش خوب برای اعضا آن گروه کلاس کوچکی برگزار کنم و تجربیاتم را به جوانان منتقل کنم.

موسس گروه هنر ملی در ادامه گفت: هر نمایشی که بر صحنه تئاتر جان می گیرد بعد از اجرا برای مخاطب شروع می شود و ذهن را در گیر می کند. نمایشنامه خوب نقطه پایانی ندارد زیرا نانوشته های یک نمایشنامه بعد از اجرا در ذهن ها نوشته می شود.

وی متذکر شد: متاسفانه اساتید دانشگاهی این روزها اطلاعات خوبی در اختیار دانشجویان قرار نمی دهند به عنوان مثال تعریف میزانسن این روزها در میان دانشجویان تئاتر فقط به معنای حرکت است و این اشتباه است زیرا میزانسن در تئاتر به معنی حرکت های درونی بازیگر است. تئاتر در شکل صحیح از پشت صحنه نمایش شروع می شود و تا ماندگاری در ذهن مخاطب ادامه می یابد به قول برشت در هر موقعیت جدیدی اندیشه ای جدید شکل می گیرد و هیچ اندیشه ای ایستا نیست.

عباس جوانمرد در ادامه افزود: خوشحالم امروز در کنار گروه نمایشی جوانی بودم که با دانش و همدلی و شناخت صحیح از تئاتر به خوبی از عهده اجرای متن سختی چون نوشته ادوارد و دفیلیپو برآمد و لحظه به لحظه مخاطب را با خود همراه کرد.

نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی هر روز ساعت ۲۰ در سالن گوشه فرهنگسرا نیاوران اجرا می شود و تا کنون میزبان هنرمندانی چون عباس جوانمرد، محمود عزیزی، جمشید مرادیان مجسمه ساز، پیام عزیزی، احسان کرمی، شایسته ایرانی، نگار آذربایجانی بوده است.

نمایش «کمدی اتفاقات» نوشته ادواردو دفیلپو و ترجمه داریوش مودبیان است.



درباره نمایش کمدی اتفاقات
۱۶ آبان ۱۳۹۴