در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | بازیگری که نه سرباز بود نه آذری
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:40:54
نمایش پشت کلانتری | بازیگری که نه سرباز بود نه آذری | عکس

محمد تاجیک متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ در شهرری است. وی بازیگری تئاتر را بصورت نیمه حرفه ای از سال ۹۰ آغاز کرده و دوره بازیگری را در کنار “تینو صالحی” و “پیام دهکردی” و دوره دوبله را در کنار “محمدرضا علیمردانی” گذرانده است.

محمد تاجیک در مورد شکل گرفتن همکاری با گروه سوفلور گفت: “از اواخر سال ۱۳۹۹ بود که با “نیما صمدی” و “گروه سوفلور” آشنا شدم که در یک سال اخیر چندین نمایش با این گروه به روی صحنه بردیم.”

وی در رابطه با حضورش در نمایش پشت کلانتری گفت: نمایش “پشت کلانتری” را من سال ۹۱ در برج میلاد بصورت نمایشنامه‌خوانی یک گروه حرفه ای با هنرنمایی هادی کاظمی، محمدرضا علیمردانی، مجید آقاکریمی، شیرین بینا و… دیده بودم که خیلی برای من لذت بخش بود و چندین بار اقدام به اجرای آن کردم که موفق نشدم. از آنجایی که این نمایش رنگ و بوی عید داشت و گروه سوفلور هم یک گروه فعال و پویا بود، به سرپرست این گروه، نیما صمدی، پیشنهاد اجرای این نمایش را در اواخر سال جاری دادم که با آن موافقت شد و بالاخره توانستیم این نمایش را در بهمن ماه اجرا ببریم.

تاجیک در این نمایش در نقش احد بایرام زاده حضور دارد. سربازی که تنها ۴ ساعت مانده به سال تحویل تنبیه شده است تا در یک کوچه خلوت پست بدهد و در این بین با اهالی این کوچه برخورد می کند.

او درباره این کاراکتر گفت: کاراکتر احد بایرام‌زاده یا همان سرباز نمایش پشت کلانتری برای من یک چالش بود که خدا را شکر با راهنمایی و کمک هم گروهی های عزیزم مخصوصا کارگردان نمایش توانستم این چالش را با موفقیت به سرانجام برسانم چون این کاراکتر یک سرباز آذری زبان است و من خودم نه آذری هستم و نه مسلط به زبان آذری هستم و هم اینکه اصلا من از سربازی معاف شده‌ام و به خدمت سربازی هم نرفته‌ام برای همین سعی کردم با کمک کارگردان نمایش تا حدودی به این شخصیت نزدیک بشوم و به خوبی آن را اجرا کنم.

بازیگر نمایش پشت کلانتری در رابطه با استقبال تماشاگران از این نمایش افزود: متاسفانه در دوره‌ای این نمایش در حال اجرا است که مخاطبین هنر یا درگیر جشنواره فجر هستند یا درگیر بیماری اُمیکرون و یا اینکه سعی می کنند از جاهای پر جمعیت مثل سالن های تئاتر دوری کنند، برای همین متاسفانه آن طور که باید و شاید از این نمایش استقبال نشده است. خدا رو شکر سالن های تئاتر جزو آن دسته از مکان هایی هستند که پوشش ماسک در آنجا و در طول اجرای نمایش اجباری است و فاصله اجتماعی رعایت می‌شود، اما این تعطیلی های ناگهانی و عدم حمایت مخاطبین از نمایش های روی صحنه باعث می‌شود که زحمت گروه های نمایشی چه از نظر مالی و چه از نظر زمان و انرژی به هدر برود و انگیزه آن ها کاهش پیدا کند که امیدواریم این مسائل به زودی حل شود.

در این نمایش علاوه بر محمد تاجیک، نفس پارسایی، علیرضا عالی مقدم، علیرضا عرب، علی حاجیلو، الناز صادقی، احمدرضا هیبتی و فرشید حاجیان به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین محمدرضا علیمردانی، صداپیشه و بازیگر با سابقه تئاتر و تلویزیون به عنوان صدا-بازیگر در این نمایش حضور افتخاری دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور تولید: امیرسپهر تقی لو، دستیار کارگردان: نازنین مسکنی، مدیر صحنه: علیرضا عرب، طراح گرافیست و طراح نور: علی لطیفی، طراح پوستر: حسین عرب زاده، طراح لباس: مونا سلطانی، عکاس: احمدرضا شریفی، حامی مالی: نُت نِت و مجری طرح: تماشاخانه هیلاج

نمایش «پشت کلانتری» به نویسندگی علی اصغری و کارگردانی نیما صمدی، کاری از گروه هنری سوفلور، از تاریخ ۱۳ تا ۲۹ بهمن، ساعت ۱۸:۱۵ در تماشاخانه هیلاج به روی صحنه می‌رود.

سینماخانه / ف.ح

درباره نمایش پشت کلانتری
۲۴ بهمن ۱۴۰۰