در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | شب گذشته نشست مطبوعاتی با محوریت بررسی تئاتر "کان را که خبر شد خبری باز نیامد" با حضورکلیه عوامل نمایش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:49:05
نمایش کان راکه خبر شد خبری باز نیامد |  شب گذشته نشست مطبوعاتی با محوریت بررسی تئاتر
به گزارش شقایق شوریان، روابط عمومی تئاتر "کان را که خبر شد خبری باز نیامد": شب گذشته نشست مطبوعاتی با محوریت بررسی تئاتر "کان را که خبر شد خبری باز نیامد" با حضورکلیه عوامل نمایش، مدیریت باغ موزه زندان قصر، مجید رحمتی، رضا آشفته و جمعی از خبرنگاران و عکاسان برگزار شد.
محمد رضا سعیدی، مدیریت باغ موزه زندان قصر، پس از تشکر از خبرنگاران گفت: اجرای این نمایش در باغ موزه زندان قصر برای ما اتفاق خوبی بود و از این اتفاق خوشحال هستم. عده ای دوست داشتند در این مکان فعالیت هنری و فرهنگی شکل نگرید اما اجازه ندادیم و خوشحالیم این نوع فعالیت ها در باغ موزه زندان قصر انجام می شود.
مدیریت باغ موزه زندان قصر همچنین اشاره ای به بخشی از مشکلات این اجرا داشت و تصریح کرد: اجرای این نمایش برای عده ای خوش آیند نبود و گاهی با من تماس هایی گرفته می شد که من در پاسخ به آن ها می گفتم این نمایش از وزارت ارشاد مجوز گرفته است و من هم این نمایش را دیده ام و بسیار از آن لذت برده ام اگر فردی باآن مشکل دارد، شخصی است.
در ادامه ماهی عظیمی که کارگردانی این نمایش را به عهده داشت گفت: تمام تلاش گروه بر این بود که این نمایش نباید فقط به اندازه یک نمایش تاثیربگذارد و برای دست یابی به این هدف بخشی از نمایش را به عهده مخاطب گذاشتیم و مخاطبان با حرف ها و واکنش های خود مسیر را مشخص می کنند. با این کار موفق شدیم یک اتفاق لحظه ای و واقعی را برای مخاطبی که تجربه زندان نداشت به وجود آوریم.
کارگردان این نمایش درباره هدف و انگیزه اش در ساخت این نمایش توضیح داد: هدف ما فقط این است که کسی وارد زندان نشود و خانواده ای درگیر موضوع زندانی نشوند.
ماهی عظیمی همچنین ادامه داد: بازیگران در این نمایش نقش زندانی را بازی نکردند آن ها با پیگیری هایشان تبدیل به زندانی شدند و گاهی من هم زندان بان می شدم. هر روز دو ساعت قبل از اجرا بازیگران در سلول های انفرادی نگه داری می شوند و مدت کوتاهی به هواخوری انتقال داده می شوند تا باور کنند که زندانی هستند.
کارگردان این نمایش در ادامه به فعالیت های بعدی گروه خود پرداخت و گفت: "کان را که خبر شد خبری باز نیامد" گانه اول یک مجموعه نمایش سه گانه است و اواسط سال آینده گانه دوم آن که بازسازی صحنه جرم و روایت زندانیان است اجرا می شود.
مجید رحمتی که بازیگردانی این نمایش را به عهده داشت در ادامه افزود: این نمایش باید به صورت رخ به رخ با مخاطب اجرا می شد و این یکی از سخت ترین فصل های این کار بود که به آن دست پیدا کردیم. در این نمایش به شکل کاملا ظریف و علمی، قصه های متفاوت را توسط بازیگرهای مختلف اجرا کردیم.
در ادامه رضا آشفته - مشاور هنری نمایش - گفت: مستند و مونولوگ بودن این نمایش که در ضلع تئاتر محیطی به انجام رسید، مخاطب را با خود در فکر فرو می برد و این تجربه ای بود که در تئاتر ایران نداشتیم. این تجربه یعنی تئاتر فراگیر، یعنی از این پس می شود در بیمارستان، کارخانه، مترو و هر جایی تئاتر اجرا کرد.
وی افزود: اگر می خواهیم زندان های ما خالی شوند باید صندلی های تئاتر را پر کنیم.
در پایان این نشست مطبوعاتی مدیر باغ موزه زندان قصر افزود: در باغ موزه زندان قصر هر تئاتری اجرا نمی شود و جای این تئاتر دقیقا همین جا بود.
۲۸ بهمن ۱۳۹۳