در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | معاون امور هنری ارشاد به تماشای نمایش مَلی نشست
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:35:22
نمایش کمدی ملی (حکایت شیطنت‌ها و عاشقانه‌های زنان اندرونی) | معاون امور هنری ارشاد به تماشای نمایش مَلی نشست | عکس
معاون امور هنری ارشاد به تماشای نمایش مَلی نشست
(علی مراد خانی : نمایش مَلی با نگاهی درست به فرهنگ و گنجینه ی ادبیات عامیانه روزنه ی جدیدی را در اجرای نمایش های ایرانی باز کرده است)
نمایش مَلی که به نویسندگی هنگامه مفید و کارگردانی افسانه زمانی در خانه موزه ی استاد انتظامی به روی صحنه می رود شامگاه پنجشنبه ـ چهاردهم اسفند ـ میزبان علی مرادخانی (‌معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) شد. علی مرادخانی در پایان اجرای نمایش در گفت و گو با کارگردان و عوامل نمایش مَلی ضمن تقدیر از فعالیت گروه اجرایی با اشاره به این نکته که جای اجرای چنین نمایش هایی بسیار خالی است و باید بیشتر به آن پرداخت ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد شکوفایی این گونه ی نمایشی باشیم. وی افزود نمایش مَلی با نگاهی درست به فرهنگ و گنجینه ی ادبیات عامیانه روزنه ی جدیدی را در اجرای نمایش های ایرانی باز کرده است.
علی مرادخانی در یادداشت خود بعد از اجرا در رابطه با نمایش مَلی عنوان کرد:
حوزه فرهنگ و هنر ایرانی در ابعاد مختلف نیاز به معرفی شایسته ای دارد . در بسیاری از موارد آنگونه که بایسته است نتوانسته ایم حوزه غنی فرهنگ ایرانی را به مردم خودمان معرفی نماییم
امروز شاهد اتفاق خوبی هستیم . دوستان دست اندر کار ما در تلاش بسیار دقیق توانستند زاویه هایی از زندگی ایرانی را به نمایش بگذارند که کمتر دیده شده است.
گفتنی است تاکنون هنرمندانی چون محمود دولت آبادی ، مرضیه برومند ، محمد رضا خاکی،سیروس ابراهیم زاده ، کورش نریمانی ، شهرام کرمی ، رضا فیاضی ، داریوش مودبیان، بهروز بقایی ، فریدون محرابی ، فقیهه سلطانی ، مصطفی مختاباد و... به تماشای نمایش مَلی نشسته اند.
این نمایش، که درباره یک دسته مطرب است که به یک مجلس عروسی در عمارت اعیانی دعوت می‌شوند هر شب به جز شنبه ها ساعت 19:30 در خانه موزه ی استاد انتظامی با بازی وحید آقاپور، گلبرگ ابوترابیان، مسیح کاظمی، پریناز لطف اللهی، فرزین محدث، مهشاد مخبری، مریم معینی، سودابه میر کریمی، مریم آشوری به روی صحنه می رود.
خانه موزه ی استاد انتظامی در خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، کوچه ی احمدی واقع است. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09354859613 تماس بگیرند
۱۶ اسفند ۱۳۹۳