در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | مراسم افتتاح نمایش «نمایش مرگ در می زندآیا » و «مردی در یک موقعیت»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:37:23
نمایش مرگ در می زند آیا؟ و مردی در یک موقعیت | مراسم افتتاح نمایش  «نمایش مرگ در می زندآیا » و «مردی در یک موقعیت»    | عکس
مراسم افتتاح «نمایش مرگ در می زندآیا » و «مردی در یک موقعیت» با امضای نمادین پوستر این دو نمایش، توسط فریده سپاه منصور، دکتر عطاالله کوپال، عبدالله باکیده، رضا وثوقی، محسن محسنی نسب و سارا عابدی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سه نقطه، «نمایش مرگ در می زندآیا »، اقتباسی از نمایشنامه وودی آلن به همراه نمایش «مردی در یک موقعیت» نوشته وندی واسر استاین، به کارگردانی محمد نجفی، پنجشنبه 19 شهریور، میزبان هنرمندان و خبرنگاران بود.

این دو نمایش با فاصله پنج دقیقه از هم به روی صحنه رفتند. ابتدا مرگ در می زند آیا اجرا شد و پس از آن با فاصله کوتاهی نمایش مردی در یک موقعیت به روی صحنه رفت.

محمد نجفی کارگردان این دو نمایش، درباره نمایش «مرگ در می زند آیا » گفت: من نوشته وودی آلن را باز نویسی کردم و چون ایدئولوژی وی را در این نمایشنامه قبول نداشتم، پایان آن را تغییر دادم؛ به طوری که در پایان نمایش وودی آلن، مرگ به نوعی توسط مرد گول می خورد و می رود که تا بیست و چهار ساعت دیگر بر گردد؛ ولی به عقیده من به هیچ عنوان نمی شود به مرگ کلک زد و سر موقع اتفاق خواهد افتاد. درواقع با نشان دادن مرگ در هیبت یک زن می‌خواهم بگویم مرگ با هر شکل و شمایلی ممکن است بیایدٰ ولی هیچ وقت نمی‌شود، آن ساعتی را که قرار است به سراغمان بیاید تغییر دهیم.

همچنین، این کارگردان تئاتر، درباره «مردی در یک موقعیت» گفت: داستان یک معلم با شخصیتی کاملا مقرراتی در روسیه است که زبان یونانی تدریس می‌کند و دختری با روحیات متفاوت و بسیار شاد و شنگول عاشق او می‌شود. وقتی دختر برای مراسم چای وارد باغ این مرد می شود، طی اتفاقاتی، هر دو متوجه می شوند که برای هم ساخته نشده اند و هر کدام دنیای جداگانه ای دارند؛ در نتیجه آن عشق تبدیل به نوعی ناکامی می شود و هر کدام تصمیم می گیرند راه خودشان را بروند.

نجفی، درباره انگیزه خود از اجرای این دو نمایش در کنار هم گفت: این دونمایش تلفیقی از مرگ و عشق است. آدم‌ها معمولا از داشته هایشان لذت نمی برند و به خاطر نادیده گرفتن و ساده گذشتن از کنار علایق ‌شان آنها را از دست می‌دهند و شاید دیگر هرگز به آن نرسند. درست مثل عشق و مرگ که در این دو نمایش به کار رفته است.

نمایش مرگ در می زند آیا و مردی در یک موقعیت به کارگردانی محمد نجفی و بازی پردیس افکاری و علی رجایی، تا پایان مهر مهرماه هر شب به جز شنبه ها، ساعت 20 در تماشاخانه سه نقطه سالن زنده یاد خسرو شکیبایی به روی صحنه می رود.

گفتنی است، «ارشام مودبیان»، انتخاب موسیقی، «یونس محمدی»، طرا ح پوستر و ساخت تیزر، «علی طهماسبی و رامین نجفی»، دستیاران کارگردان، «مرتضی نجفی»، دکوراتور،«محمد نجفی»، طراح صحنه و لباس و «احمد رضا نجفی»، عکاسی خبری و پشت صحنه این نمایش را بر عهده دارند.

علاقه مندان می توانند، جهت تهیه بلیت به برگه این نمایش در سایت تیوال مراجعه کنند.گفتنی است، تخفیف ویژه 30 درصدی، این نمایش مخصوص خریداران اینترنتی خواهد بودکه روزهای جمعه، یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه20، 22 ،23و 24 شهریور از سایت تیوال اقدام به تهیه بلیط نمایند.

تماشاخانه سه نقطه در خیابان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش مرتضی زاده شماره 12 واقع شده است.
۲۲ شهریور ۱۳۹۴