در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | ترویج گفتگو با «مونو، شورایی»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:48:36
رپرتوار رپرتوار مونو/شورایی | ترویج گفتگو با «مونو، شورایی» | عکس
آریان رضایی طراح رپرتوار تئاتر «مونو/شورایی» با اشاره به ویژگی‌های این اجرا عنوان کرد در این رپرتوار مخاطب تبدیل به بازیگر می‌شود.
آرین رضایی طراح رپرتوار تئاتر «مونو/شورایی» که قرار است در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر اجرا شود در این باره به خبرنگار مهر گفت: این رپرتوار با نام رپرتوار تئاتر شورایی در چهارمین جشنواره تئاتر شهر اجرا شد که ماحصل یک کارگاه آموزشی به حساب می‌آمد اما قرار است این رپرتوار با تغییراتی با نام رپرتوار «مونو/شورایی» در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر در کافه تریای سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شود.
وی ادامه داد: در اجرای جشنواره فجر رویکرد مردانه را هم به رپرتوار ضافه کردیم و به راین اساس نمایشنامه‌ای از محمد یعقوبی جایگزین نمایشنامه بهار کاتوزی شده است.
رضایی یادآور شد: این سه اجرا به شیوه مونو/شورایی اجرا می‌شوند. مونو/شورایی شیوه‌ای جدید در تئاتر شورایی است که از ترکیب مونولوگ با تئاتر شورایی شکل می‌گیرد. از آنجا که هر دو این شیوه‌های اجرایی فرم انتقادی در تئاتر هستند از ترکیب آنها می‌توان با جهان تک‌صدایی مبارزه کرد. در واقع ما در این رپرتوار یک نوع چالش فرمی داریم و در اجرای کار تمرینی برای رسیدن به گفتگو شکل می‌گیرد.
این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در رپرتوار مونو/شورایی این مساله مدنظر قرار می‌گیرد که چرا آدم‌ها بیشتر به مونولوگ گرایش پیدا کرده و به برقراری گفتگو علاقه‌ای ندارند. همچنین در این اجرا مخاطب تبدیل به بازیگر می‌شود و نقش مهمی در این رپرتوار ایفا خواهد کرد.
رپرتوار مونو/شورایی از ۴ تا ۶ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در قالب جشنواره بین االمللی تئاتر فجر در کافه تریای تئاتر شهر اجرا خواهد شد.
روح الله کمانی، الهه پورجمشید، مهتاب به اجلان، پرنیان گودرزی بازیگران این رپرتوار هستند
درباره رپرتوار رپرتوار مونو/شورایی
۳۰ دی ۱۳۹۴