در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | اظهار نظر هنرمندان درباره نمایش "مرداب روی بام"
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:57:17
نمایش مرداب روی بام | اظهار نظر هنرمندان درباره نمایش


به گزارش واحد خبر تیوال به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر؛ هما روستا، رضا کیانیان، محمد حاتمی، هومن سیدی، ناصح کامگاری، مسعود پاکدل، الناز شاکر دوست، حسن باستانی، حمید فرخ نژاد، فرهاد تجویدی، عبداله اسکندری، عمید ابهری، محمد حسین لطیفی، نیما دهقان، حسن باستانی، یاسر خاسب و ... از جمله مخاطبان شب های گذشته این نمایش بوده اند که اظهار نظربر خی از آن ها را در قالب این گفتگو می خوانید:

نیما دهقان گفت: نمایش "مرداب روی بام" اثری بسیار تمثیلی با شرایط روز است. رضا گوران با اجرای این نمایش به خوبی توانسته متنی را آگاهانه و متناسب با جامعه امروز ایران برای مخاطب ترسیم کند.

وی ادامه داد: مخاطب این نمایش در مواجهه با داستان، اجرایی مدرن را به تماشا می نشیند و این امر یکی از نکات رضایت بخش برای اوست.

حسن باستانی نیز اظهار کرد: کار رضا گوران یک اثر دراماتیک نمایشی است و از آنجا که هر هنری پاسخگوی برخی از سلایق است و یکسری از نیازها را برآورده می کند، این اثر نیز مطمئنا نیاز گروهی از تماشاگران را که با تئاتر ارتباط نزدیک دارند را برآورده می کند.

وی اضافه کرد: این نمایش برای کسانی که به مفاهیم اثر هنری و شکل دراماتیک اثر توجه دارند بسیار حائز اهمیت تر است. باستانی با اعتقاد به اینکه نمایشنامه این اثر جای برای کار بیشتری دارد اذعان کرد: مفهوم است که این اثر قابلیت این را دارد که تبدیل به قصه بهتری شود. وی با تاکید بر مطلوب بودن بازی بازیگران و طراحی صحنه مرتبط با اثرتصریح کرد: ما این روزها کمتر شاهد نمایش های اینچنینی هستیم چراکه اثر کارگردانان به فکر جذب و جلب رضایت مخاطب هستند در صورتی که رضا گوران با اجرا یاین نمایش در راستای اثری دراماتیک خالص و ناب بوده است.

رحمان سیفی آزاد نیز که از جمله دیگر مخاطبان نمایش "مرداب روی بام" بوده است در خصوص این اثر بیان کرد: این نمایش را به لحاظ فرم، اجرا و کارگردانی بسیار دوست داشتم و فکر می کنم اجرای این اثر تجربه متفاوتی برای گوران بوده است. همچنین معتقدم وی در راستای شاعرانگی در اجرا و متن به پختگی لازم رسیده و همانطور که متن ایجاب می کند ریتم اثر را حفظ کرده است. وی با تاکید بر اینکه بازی روان بازیگران این اثر باعث جذابیت این نمایش شده است، تصریح کرد: طراحی صحنه متفاوت و استفاده از المان های خشونت که در راستای تصاویر شاعرانه کار بوده است، از جمله نکات قابل توجه این اجرا محسوب می شود. سیفی آزاد در پایان گفت: امیدوارم رضا گوران بتواند کارهای مورد علاقه اش را با موفقیت هر چه بیشتر روی صحنه ببرد و تماشاخانه ایرانشهر همواره میزبان آثار نمایشی خاصی چون "مرداب روی بام" باشد.

لازم به ذکر است، "مرداب روی بام" ماجرای مردی است که به دختری علاقه دارد و درگیر فعالیت های سیاسی است، اما به او فرصت داده می شود تا از دختر خداحافظی کند، ولی او نمی تواند به دختر بگوید چه اتفاقی افتاده و انتظار دختر 20 سال به طول می انجامد.

پانته آ پناهی ها، بهناز جعفری،ندا مقصودی، ستاره پسیانی، دایانا فتحی، بیتا معیریان، عبد آبست و جواد پولادی در این نمایش ایفای نقش می کنند. همچنین «نورالدین حیدری ماهر؛ تهیه کننده»، «سیامک احصایی؛ طراح صحنه»، «گلنازگلشن؛ طراح لباس»، «آرش گوران؛ آهنگساز»، «محمد گودرزیانی؛ دستیار کارگردان و برنامه ریز»، «یحیی پاکدل؛ طراح پوستر و بروشور»، «ثمر میرفندرسکی؛ دستیار صحنه» و «زهره رحمانی؛ دستیار لباس» گروه کارگردانی این نمایش هستند.

گفتنی است، نمایش "مرداب روی بام" تا 31 اردیبهشت ماه 93 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر به اجرا در می آید .

علاقمندان برای خرید اینترنتی بلیت‌های نمایش مذکور می‌توانند، به سایت تماشاخانه ایرانشهر به آدرسwww.tamashakhaneh.ir/ticket و www.tiwall.com مراجعه کنند

درباره نمایش مرداب روی بام
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳