در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | مسابقه نقد و تحلیل پائیز برگزار می شود
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:09:49
نمایش پاییز | مسابقه نقد و تحلیل پائیز برگزار می شود | عکس
با هدف بسط و گسترش هر چه بیشتر فضای نقد هنری و با هدف ایجاد بستری برای گفتگو و مباحثه مفید، گروه تئاتر معاصر مسابقه ای جهت برگزیدن بهترین نقدها و تحلیل های مخاطبین نمایش پائیز برگزار می کند. کلیه تماشاگران می توانند در این مسابقه شرکت کرده و برگزیدگان جوایزی را دریافت خواهند کرد. در تعیین برگزیدگان، مثبت یا منفی بودن نقد ملاک نبوده و بیشتر تحلیل و نگاه فنی مخاطب در نظر گرفته می شود. بدیهی است از مخاطبین توقع تحلیلی علمی و آکادمیک را نداشته (گرچه در صورت وجود نگاه علمی، قطعا توجه خاصی به آن متن خواهد شد) اما هدف از مسابقه بیشتر ایجاد فضای گفتگو و نگاهی جزئی نگر می باشد.

قوانین مسابقه:

1- تماشاگرانی که از تاریخ 16 فروردین الی 16 اردیبهشت ماه 94 به تماشای نمایش پائیز در تالار شمس(اقدسیه) می نشینند می توانند در این مسابقه شرکت داشته باشند.

2- تحلیل و نقد شما باید در 1400 کلمه و شامل سه گزینه از موضوعات زیر باشد. دو موضوع به صورت قطعی توسط گروه مشخص شده که باید حتما در نقد و تحلیل مکتوب شما وجود داشته و یک گزینه هم می تواند از سوی شما انتخاب شود. بدیهی است مخاطبین می توانند از همه موضوعات نیز در نقد و تحلیل خود استفاده کنند. (به محدودیت تعداد کلمه ها توجه شود)

الف: محتوای نمایشنامه (تحلیل این گزینه الزامی است)

ب: کیفیت کارگردانی - دکوپاژ و میزانسن

ج: تحلیل و نقد بازی بازیگران به تفکیک هر نقش و با توجه به تعریف هر کاراکتر

د: نقد و تحلیل فضای بصری و طراحی صحنه

ه: بررسی و تحلیل فضای کلی نمایش و هماهنگی همه اجزاء ( تحلیل این گزینه الزامی است)

3- شرکت کنندگان در این مسابقه می باست متن خود را حتما به دو صورت زیر برای گروه اجرایی ارسال نمایند. (ارسال به هر دو گزینه الزامی است)

اول: درج نقد در صفحه نمایش پائیز در سایت تیوال ( با ذکر نام کامل. بدون ذکر شماره تلفن و آدرس)

دوم: ارسال به ایمیل گروه تئاتر معاصر (با ذکر دقیق نام، شماره تلفن همراه، ایمیل، آدرس)

آدرس ایمیل: moasertheatergroup@gmail.com

4-توجه داشته باشید حتما چه در درج مطلب در سایت تیوال و چه ارسال از طریق ایمیل باید تیتر زیر در مطلب نوشته شده ذکر شود و تعداد کلمات تیتر جزء متن محسوب نخواهد شد.

تیتر: " برای شرکت در مسابقه نقد و تحلیل پائیز " (الزامی)

5- کلیه متن هایی که بیش از 1400 کلمه بوده (بدون احتساب تعداد کلمات تیتر) و یا شامل مواردی خارج از موضوعات مشخص شده باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد. همچنین نقد و تحلیل های مخاطبینی که به هر دو صورت برای گروه اجرایی ارسال نشده باشند از شرکت در مسابقه محروم خواهند بود.

6- متن هایی که واجد شرایط شرکت در مسابقه باشند با حضور تیم داوری سه نفره شامل دو منتقد حرفه ای تئاتر و همچنین کارگردان نمایش پائیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

7- به سه نفر برگزیده، جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت

برگزیدگان پیش از پایان اجرای نمایش پائیز در تالار شمس، معرفی خواهند شد.

گروه تئاتر معاصر پیشاپیش از همه شما مخاطبین نازنین که در گسترش فضای نقد و تحلیل با ما همکاری می کنید سپاس گزار است و در صورت تمایل جهت شرکت در مسابقه تقاضامندیم مقررات را با دقت و توجه کافی مطالعه نمایید.
درباره نمایش پاییز
۱۴ فروردین ۱۳۹۴