در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | متنی سخت و احساسی داریم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:06:13
مونولوگ نمی دونم یا بغضی که نمی ترکد |  متنی سخت و احساسی داریم | عکس
کارگردان نمایش نمی دونم یا بغضی که نمی ترکد، گفت: متن این نمایش یک تک گویی، سخت و احساسی است.


علی بیگدلی به ایران تئاتر گفت:  از منظر تاریخی به قبل از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و ۲۳ سال بعد از کودتا  برمی گردد. برای نگارش متن تحقیقاتی در زمینه این مقطع تاریخی داشتم و به همین دلیل پروسه تولید این نمایش بیش از دو سال طول کشید.

وی افزود:‌ این نمایش یک تک گویی از جانب ملک تاج همسر مشاور دکتر مصدق است. مشاور دکتر مصدق فردی به نام حسن ملکی است که در نمایش همسرش به نام حسن از او یاد می کند و مواردی که دکتر مصدق درباره اش صحبت می کند، او را به عنوان دکتر نون معرفی می کند.

بیگدلی ادامه داد: داستان اینگونه است که ۲۳ سال از کودتا گذشته و ملک تاج برای خرید از خانه بیرون رفته. او در اثر تصادفی فوت می شود. تمام این متن فاصله ای است که ما نمی دانیم روح ملک تاج صحبت می کند یا جسم او .

نویسنده و کارگردان این نمایش تصریح کرد: قبلا این نمایش را به شکل تمرینی و پژوهشی اجرا کردیم.

وی درباره بازیگر نقش ملک تاج خاطر نشان کرد: برای نقش ملک تاج سیزده بازیگر آمدند و رفتند ولی خانم داننده فرد نقش را به خوبی درک کرد و از پس این متن سخت برآمد.

بیگدلی با اشاره به شخصیت ملک تاج گفت: ملک تاج درباره گذشته کنکاش می کند اینکه دکتر نون او را دوست داشته و اصلا عاشق او بوده یا خیر. آنها فرزندی ندارند و دو درخت را به فرزندی قبول کرده اند و نام هایشان را بیژن و منیژه گذاشته اند. این دو درخت جان بخشی شده اند. نود نامه هم در نمایش جان بخشی شده است.

در کارنامه بیگدلی کارگردانی نمایش ها هجوم حجوم، مشت، ماهی سیاه کوچولو، قصه ناتمام خاله مونس، گم کرده به چشم می خورد.

نمی دونم یا بغضی که نمی ترکد به نویسندگی و کارگردانی علی بیگدلی از ۲۶ مرداد تا ۱۵ شهریور ماه در تالار مولوی هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می رود.

عوامل  این نمایش بازیگر مریم داننده فرد، دستیاران کارگردان یگانه خدیوی، امیرخسروی، گریم  شیما شامی، طراحی پوستر و بروشور آیدین خان کشی پور، مدیر صحنه شیما شامی، دینا دانش اجرای لباس :‌مهرنوش بلمه، عکاسان  زهر صفی نور، مجتبی عرب زاده، طراحی صحنه علی بیگدلی، اجرای صحنه امیر خسروی، دستیار صحنه دینا دانش، طراحی و اجرای نور و ساخت تیزر علی بیگدلی موسیقی محمدرضا پوستی،خواننده عماد خانکشی پور، تبلیغات آتلیه نقش مس هستند
۱۹ مرداد ۱۳۹۵