در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | تماشاگرها می توانند بازیگر شوند
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:09:46
نمایش پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس | تماشاگرها می توانند بازیگر شوند | عکس

نمایش «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» به نویسندگی پویا پیرحسینلو و کارگردانی سیما شیبانی از ۱۵ دی در تماشخانه سپند به روی صحنه می رود.

 ۳۰ شخصیت مختلف در نمایش حضور دارند، که ۲۴ نفر آن را تماشاگران تشکیل می‌دهند که هرکدام قبل از شروع نمایش نقش خود را انتخاب و بلیت مربوط به آن نقش را خریداری کرده‌اند و بر اساس نقشی که انتخاب می‌کنند یک پاسپورت دریافت کرده که در آن هویت‌ جدیدشان مشخص و توضیحاتی درباره شخصیت، پیشینه زندگی و اشخاصی که باید با آن‌ها در طول اجرا در ارتباط باشند مشخص شده است.
در طول اجرا براساس حرف‌ها، تعامل و واکنش‌های این افراد، نمایش ممکن است در بیش از ۱۵ مسیر مختلف حرکت کند. مسیرهایی که می‌تواند برای نمایش، پایان‌های متفاوتی را ایجاد کند.
علاوه بر این ۳۰ نفر، سایر تماشاگران، یا افرادی که علاقه‌مند به تعامل در اثر نباشند، می‌توانند در خواست پناهندگی بدهند. آن‌ها به جای پاسپورت، برگه موقت دریافت می‌کنند و در بخش متفاوتی از سالن نمایش خواهند نشست. این افراد ناظر جهان نمایشی هستند و تعاملی با اثر ندارند.

 شناسنامه تماشاگر- بازیگر(ها):
در انتخاب نقش‌ها به موارد زیر دقت کنید:
- جنسیت شما می‌بایست منطبق با نقش باشد.
- سن ظاهری و سن شخصیت نباید اختلاف زیادی با شما داشته باشد.
- با توجه به روند داستان ممکن است برخی از این نقش‌ها هیچ‌گونه‌ تعامل مستقیمی با اثر نداشته باشند.
- تصمیم‌های شما می‌تواند بیش از ۱۵ مسیر متفاوت در نمایش و زندگی شخصیت‌ها ایجاد کند.
نکته مهم: هر نقش، در هر اجرا فقط یک بار قابل انتخاب است و با خریداری شدن صندلی آن نقش، امکان انتخاب دوباره آن وجود ندارد.

۱. نام و نام خانوادگی: فرشته اکرمی | ردیف ۱ صندلی ۱
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۶۸/۳/۲۰
توضیحات: دوست پرستو، در دانشگاه تهران زیست شناسی با گرایش جانورشناسی خوانده‌ای. پرستو دوست صمیمی و همکلاسی تو در دانشگاه است. پرستو موضوع مهاجرتش به آمریکا را تنها به تو می-گوید. شاید بر ملا کردن این راز برای تو بی‌اهمیت باشد، اما ممکن است سرنوشت و زندگی پرستو را تغییر دهد. شاید افشای این راز به صلاح پرستو باشد.
ایمان (دوست پرستو)، از تو موضوع را خواهد پرسید، اما تصمیم با توست.
۲. نام و نام خانوادگی: داوود اکرمی | ردیف ۱ صندلی ۲
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۶/۷/۲۰
توضیحات: برادر فرشته دوست پرستو، در ایران در رشته متالوژی و در دانشگاه علوم تحقیقات درس خوانده‌ای. خواهرت فرشته، تنها کسی است که در جریان مهاجرت دوست صمیمی‌اش پرستو به آمریکا قرار گرفته است. ایمان (دوست پرستو) موضوع را از فرشته می پرسد، افشای این راز ممکن است به نفع یا به ضرر پرستو باشد. به فرشته در تصمیم‌گیری کمک کن.
۳. نام و نام خانوادگی: فریبا اکرمی | ردیف ۱ صندلی ۳
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۷۷/۱۲/۲
توضیحات: خواهر فرشته دوست پرستو، سال آخر هنرستان طراحی صنعتی هستی. برای کنکور هنر درس می‌خوانی. خواهرت فرشته تنها کسی است که در جریان مهاجرت دوست صمیمی‌اش پرستو به آمریکا قرار گرفته است. ایمان (دوست پرستو) موضوع را از فرشته می پرسد، افشای این راز ممکن است به نفع یا به ضرر پرستو باشد. به فرشته در تصمیم‌گیری کمک کن.
۴. نام و نام خانوادگی: پریا رحمانی | ردیف ۱ صندلی ۴
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۷۵/۱۱/۲
توضیحات: خواهر پرستو، پنج سال پیش همراه با مادرت به آمریکا سفر کردی. به تازگی وارد دانشگاه شده‌ای و معماری می خوانی.
مادرت چند سالی است با مردی به اسم ویلیام زندگی می کند، تو رابطه بسیار خوبی با او داری. پدرت و پرستو این موضوع را نمی دانند. پرستو که دچار نوعی افسردگی است چند روز دیگر به آمریکا می آید. قبل از سفرش او را مطلع خواهی کرد یا صبر می کنی؟ شاید برای تو خیلی مهم نباشد، اما این اتفاق در سرنوشت پرستو تاثیرگذار است. 
۵. نام و نام خانوادگی: رضا رحمانی | ردیف ۱ صندلی ۵
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۶/۲۸
توضیحات: پدر پرستو، پرستو دخترت برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا رفته است. به تو خبر می رسد که برای او اتفاق ناگواری افتاده و در حال مرگ در بیمارستانی در آمریکا بستری است. هرکاری که می توانی بکن تا افسر سفارت را قانع کنی و ۲۴ ساعته ویزا بگیری. تو یک پزشک متخصص و عضو جمعیت هلال احمر هستی و بارها به سوریه و عراق برای کمک به جنگ‌زدگان سفر کرده‌ای. این موارد شاید احتمال ویزا گرفتنت را کاهش دهد. اگر به گذشته برگردی باز هم به عراق خواهی رفت؟ زمان به عقب باز می گردد، شاید همه چیز را توانستی عوض کنی. اگر نیاز شد با برادرت مشورت کن.
۶. نام و نام خانوادگی: فرهاد اکبری | ردیف ۱ صندلی ۶
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۷/۱/۱۳
توضیحات: دوست ایمان و پریماه، در ایران در دانشگاه هنر تهران عکاسی خوانده¬ای ولی خیلی در این رشته فعالیت حرفه‌ای نداشته‌ای. به همراه همسرت کیمیا یک کافه گالری تاسیس کرده‌اید و تمام وقت در آنجا هستی. ایمان یک رابطه قدیمی را مجدد آغاز می‌کند، رابطه‌ای که ممکن است باعث ویرانی زندگی امروزش شود. افشای این حقیقت نه فقط زندگی ایمان که شاید زندگی دیگران را هم تغییر دهد. این تصمیم توست که این حقیقت را برای همسرش (پریما) آشکار کنی یا خیر.
۷. نام و نام خانوادگی: کیمیا زراعتی | ردیف ۱ صندلی ۷
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۶۹/۱/۲۸
توضیحات: همسر دوست فرهاد، در ایران در دانشگاه هنر تهران عکاسی خوانده ای، به همراه همسرت (فرهاد) یک کافه گالری تاسیس کرده‌اید و تمام وقت در آنجا هستی.
ایمان از دوستان صمیمی فرهاد یک رابطه قدیمی را مجدد آغاز می کند، رابطه ای که ممکن است باعث ویرانی زندگی امروزش شود. افشای این حقیقت نه فقط زندگی ایمان که شاید زندگی دیگران را هم تغییر دهد. این تصمیم توست که این حقیقت را برای همسرش-پریما- آشکار کنی یا خیر.
۸. نام و نام خانوادگی: لیندا الیوت | ردیف ۱ صندلی ۸
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۹۹۵/۳/۱۷
توضیحات: همکار ترانه، حدودا چهار ساله است که به آمریکا مهاجرت کرده‌ای، تنها زندگی می‌کنی و در آشپزخانه یک کافه کوچک مشغول به کار هستی. یک دختر ایرانی به اسم ترانه از همکارانت در این کافه است، گرچه با هم خیلی کم صحبت می کنید، اما دوستش داری. ترانه در شرایط بسیار سختی قرار دارد، از طرفی کاملا تنهاست و از طرف دیگر بازگشتش پیش هیربد ممکن است وضعیت را بدتر کند. با تو مشورت خواهد کرد، کمکش کن.
۹. نام و نام خانوادگی: خالد تنجی | ردیف ۱ صندلی ۹
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۹۹۸/۱۱/۲۲
توضیحات: همکار ترانه، از ده سال پیش به آلمان و از آنجا به آمریکا مهاجرت کردی. الان در آشپزخانه یک کافه کوچک کار می‌کنی. یک دختر ایرانی به اسم ترانه از همکارانت در این کافه است، به‌عنوان یک شرقی ارتباط بسیار خوبی با او داری. ترانه در شرایط بسیار سختی قرار دارد، از طرفی کاملا تنهاست و از طرف دیگر بازگشتش پیش هیربد ممکن است وضعیت را بدتر کند. با تو مشورت خواهد کرد، کمکش کن.
۱۰. نام و نام خانوادگی: نیکو محرابی | ردیف ۱ صندلی ۱۰
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۶۲/۴/۱۰
توضیحات: دکتری زیست شناسی از دانشگاه تهران داری و ۴ سال است که به عنوان هیئت علمی در آنجا فعالیت می‌کنی. با دختری به اسم پرستو جهت پذیرش در رشته دکتری زیست شناسی-جانور شناسی مصاحبه می‌کنی. اطلاعات علمی متوسطی دارد. این تصمیم برای تو یک اتفاق ساده و همیشگی است ولی شاید برای پرستو تمام زندگی‌اش باشد. به قبول شدن یا نشدنش بیشتر فکر کن.
۱۱. نام و نام خانوادگی: ساناز امجدی | ردیف ۱ صندلی ۱۱
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۶۰/۴/۶
توضیحات: دکتری جانورشناسی از دانشگاه ژنو داری و ۷ سال است که پس از بازگشت به ایران به عنوان هیئت علمی فعالیت می‌کنی. با دختری به اسم پرستو جهت پذیرش در رشته دکتری زیست شناسی-جانور شناسی مصاحبه می‌کنی. اطلاعات علمی متوسطی دارد. این تصمیم برای تو یک اتفاق ساده و همیشگی است ولی شاید برای پرستو تمام زندگی‌اش باشد.
به قبول شدن یا نشدنش بیشتر فکر کن.
۱۲.نام و نام خانوادگی: یاشار هاشمی تبار | ردیف ۱ صندلی ۱۲
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۴/۲/۲۰
توضیحات: دکتری شیمی از دانشگاه شهید بهشتی داری و ۳ سال است که به عنوان هیئت علمی فعالیت می‌کنی. با دختری به اسم پرستو جهت پذیرش در رشته دکتری زیست شناسی-جانور شناسی مصاحبه می‌کنی. اطلاعات علمی متوسطی دارد. این تصمیم برای تو یک اتفاق ساده و همیشگی است ولی شاید برای پرستو تمام زندگی‌اش باشد. به قبول شدن یا نشدنش بیشتر فکر کن.
۱۳. نام و نام خانوادگی: محسن تهرانی | ردیف ۱ صندلی ۱۳
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۹/۱/۱۵
توضیحات: دوست ایمان، کارشناسی رشته برق در دانشگاه علم و صنعت داری، همسرت مینا از همکلاسی‌های تو در دانشگاه بوده است. برای ادامه تحصیل همراه با مینا به آمریکا می‌روی و در آنجا ساکن می‌شوی. با بازگشت پرستو دوست قدیمی ایمان به ایران، ایمان در شرایط سختی قرار گرفته است. ممکن است ایمان با تو و مینا مشورت کند. حرف های تو فقط درباره زندگی ایمان نیست، ممکن است سرنوشت افراد زیادی با حرف های تو تغییر کند.
۱۴. نام و نام خانوادگی: مینا زمان | ردیف ۱ صندلی ۱۴
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۷۰/۱۲/۲۵
توضیحات: همسر دوست ایمان، کارشناسی رشته برق در دانشگاه علم و صنعت داری، برای ادامه تحصیل همراه با محسن-همسرت- که از هم کلاسی‌های دانشگاهت بوده به آمریکا می‌روی. با بازگشت پرستو دوست قدیمی ایمان به ایران، ایمان در شرایط سختی قرار گرفته است. ممکن است ایمان با تو و محسن مشورت کند. حرف‌های تو فقط درباره زندگی ایمان نیست، ممکن است سرنوشت افراد زیادی با حرف‌های تو تغییر کند.
۱۵. ----
۱۶. ----

۱۷. نام و نام خانوادگی: رضا دوست محمدی | ردیف ۱ صندلی ۱۷
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۹/۱۱/۲۲
توضیحات: هم‌خانه سام، در ایران در رشته علوم کامپیوتر درس خوانده‌ای، برای ادامه تحصیل می خواهی به دانشگاه پنسیبوانیا بروی. تلاش کن سفارت را متقاعد کنی تا ویزا بگیری.
اگر موفق شوی و ویزا بگیری هم‌خانه سام اشتیاقی خواهی شد. سام برای استخدام در دانشگاه به عنوان هیئت علمی در موقعیت سختی قرار خواهد گرفت. با تو مشورت می‌کند، حرف‌های تو ممکن است سرنوشت او تغییر دهد.
۱۸. ---
۱۹. نام و نام خانوادگی: حسین سالکی | ردیف ۲ صندلی ۹
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۷۲/۴/۱۵
توضیحات: هم‌خانه سام، مثل برادرت در ایران در رشته مکانیک سیالات در دانشگاه شریف درس خوانده‌ای. تلاش می‌کنی تا برای ادامه تحصیل در دانشگاه پنسیلوانیا ویزا بگیری.
اگر موفق شوی و ویزا بگیری هم‌خانه سام اشتیاقی خواهی شد. سام برای استخدام در دانشگاه به عنوان هیئت علمی در موقعیت سختی قرار خواهد گرفت. با تو مشورت می‌کند، حرف‌های تو ممکن است سرنوشت او تغییر دهد.
۲۰. نام و نام خانوادگی: پارسا غریبیان | ردیف ۲ صندلی ۱۰
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۸/۴/۱۰
توضیحات: هم‌خانه سام، در دانشگاه هنر در رشته طراحی صنعتی درس خوانده‌ای و نفر اول المپیاد دانشجویی شده‌ای. برای ادامه تحصیل در آمریکا اقدام کرده‌ای و از دانشگاه پنسیلوانیا پذیرش گرفته‌ای. برای دریافت ویزا به آنکارا رفته‌ای. باید پلیس سفارت را برای گرفتن ویزا قانع کنی. اگر موفق شوی و ویزا بگیری هم‌خانه سام اشتیاقی خواهی شد. سام برای استخدام در دانشگاه به عنوان هیئت علمی در موقعیت سختی قرار خواهد گرفت. با تو مشورت می‌کند، حرف‌های تو ممکن است سرنوشت او تغییر دهد.
۲۱. ---
۲۲.---
۲۳. نام و نام خانوادگی: مریم شیرازی | ردیف ۲ صندلی ۱۳
جنسیت: زن
تاریخ تولد: ۱۳۵۴/۷/۹
توضیحات: مادر ترانه، در ایران چندین سال مدیر داخلی آژانس‌های هواپیمایی بودی. ترانه دخترت پس از یک ازدواج صوری با هیربد پسر دایی‌اش به آمریکا رفته است. در حال حاضر در آمریکا شرایط خوبی ندارد و با هیربد شدیداً اختلاف دارند. تا به حال چندین بار برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کرده‌ای، اما این بار به بهانه ترانه با در خواست ویزای تو موافقت خواهد شد.
۲۴. نام و نام خانوادگی: هیربد شیرازی | ردیف ۲ صندلی ۱۴
جنسیت: مرد
تاریخ تولد: ۱۳۶۴/۱۰/۱
توضیحات: پسردایی و همسر ترانه، از کودکی به همراه پدر و مادرت به آمریکا آمدید. مادرت ۱۰ سال پیش از پدرت جدا شده است. دختر عمه‌ات ترانه به شکل صوری با تو ازدواج کرده و به آمریکا آمده. تو و ترانه مدتی است که در کنار هم زندگی می‌کنید. تحصیلاتت دانشگاهی نداری و خیلی زیاد مشروب مصرف می‌کنی.

۰۸ دی ۱۳۹۸