در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
پیرو اعلام عزای عمومی، اجرای نمایشها از یکشنبه ۸ تا پایان پنجشنبه ۱۲ مهر لغو شد. لطفا منتظر اطلاع‌رسانی از سوی پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشید.
تیوال تئاتر | اخبار | افتتاح تماشاخانه سیمرغ و آغاز اجرای نمایش «مکعب» با حضور رحمت امینی و کمندامیرسلیمانی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:10:28
نمایش مکعب | افتتاح تماشاخانه سیمرغ و آغاز اجرای نمایش «مکعب» با حضور رحمت امینی و کمندامیرسلیمانی | عکس

مراسم افتتاحیه تماشاخانه سیمرغ شب گذشته با حضور هنرمندان برگزار شد.

تماشاخانه سیمرغ در گام اول کار خود را با نمایش «مکعب» به کارگردانی و بازی علی سلیمانی آغاز کرد و سه شنبه شب ۲۷ آذرماه میزبان مخاطبان و هنرمندانی بود که در شب ابتدایی به تماشای این اثر نشستند.

دکتر رحمت امینی زنگ آغاز این نمایش را به صدا درآورد و در سخنانی کوتاه گفت: هرجای این شهر که سالن تئاتری افتتاح شود باعث مسرت و خوشحالی من است و ما تئاتری‌ها سالهاست که داریم می‌جنگیم که خودمان را اثبات کنیم و می‌خواهیم که بگوییم که تئاتر حذف شدنی نیست اما همیشه مانع سد راه ما بوده است. افتتاح تماشاخانه سیمرغ یکی دیگر از اتفاقاتی است که می‌تواند به تئاتر ما رونق بدهد و امیدواریم که این مسیر هموار شود. مسرورم که این سالن با کار علی سلیمانی افتتاح شد چرا که او از دانشجویان دانشکده هنرهای نمایشی در آن سالهای درخشان بود و تماشای کارهای او برای من همیشه جذاب است و به علاقه‌مندان تئاتر هم تماشای این اثر را حتما پیشنهاد می‌کنم.

علی سلیمانی نیز در چند جمله کوتاه این‌طور عنوان کرد که خوشحال است نمایش «مکعب» را برای دومین بار روی صحنه می‌برد و این اتفاق در سالن سیمرغ رخ می‌دهد و پس از آن محسن احتشامی مدیر تماشاخانه خطاب به مهمانان گفت: ما برای تئاتر دغدغه مند عمل می‌کنیم و همه کسانی که در این سالن کار می‌کنند سالهاست که در حوزه تئاتر و هنر مشغول به کار هستند و تلاشمان این است که بتوانیم از هنرمندان و تئاتری ها حمایت کنیم و همراهشان باشیم تا آثار جذاب خود را روی صحنه ببرند و در این مسیر هم البته از علاقه‌مندان به تئاتر می‌خواهیم که ما را تنها نگذارند. این باعث افتخار من است که نمایش علی سلیمانی که خودم تماشاگر آن بودم و بسیار لذت بردم اولین نمایشی است که در «سیمرغ» روی صحنه می‌رود و امیدواریم اسقتبال از این نمایش تا شب پایانی ادامه داشته باشد.

اما یکی دیگر از میهمانان افتتاحیه کمند امیرسلیمانی بود که از سالهای تحصیل در دانشکده هنرهای نمایشی و هم دانشگاهی بودن با علی سلیمانی گفت و عنوان کرد که در آن سالها هنرمندان زیادی با سعی و تلاش خودشان را به جایگاه‌های ویژه در بازیگری رساندند و من خوشحالم که دانشجویی از دوره درخشان بودم. همچنین افتتاح سالن سیمرغ را به فال نیک میگیریم و امیدواریم در این مسیر میزبان آثار جذاب باشد.

از دیگر میهمانان ویژه این مراسم می‌توان به احسان عبدی پور، سروش طاهری، محمد فرشته نژاد، باران صالح علا، احمد بهرامی و... اشاره کرد.

گفتنی است نمایش «مکعب» به کارگردانی و بازی علی سلیمانی و سهیلا جوادی هرشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه «سیمرغ» واقع در مفتح جنوبی روبروی شهید شیرودی ، خیابان اردلان پلاک ۲۵ روی صحنه میرود و علاقه‌مندان میتوانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت و تماشای این اثر کنند. 

درباره نمایش مکعب
۲۸ آذر ۱۳۹۷