در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | دلایل موفقیت «خدای کشتار» از زبان مسعود رایگان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:30:21
نمایش خدای کشتار | دلایل موفقیت «خدای کشتار» از زبان مسعود رایگان | عکس
مسعود رایگان در اظهارنظری کوتاه در مورد نمایش خدای کشتار و شرایط کنونی تئاتر در کشورمان عنوان کرد: «به نظر من نمایش «خدای کشتار» نمایشی موفق بوده است. نمایش مجدد این اثر خود گواه بر این است و برخلاف نظر برخی بنده اعتقاد دارم که اجرای مجدد و درست یک اثر هنری حتی از اجرای اول آن نیز به مراتب سخت تر است. سالها است نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر در سرتاسر کره خاکی اجرا می شود اما آیا کارگردانان این اثر تا به حال توانسته اند برداشت صحیح و درخوری از این اثر داشته باشند؟ یکی از دلایل عمده موفقیت تئاتر «خدای کشتار» استفاده درست کارگردان از مفهوم و مقصود متن یاسمینا رضا و اجرای دقیق و در عین حال برداشت صحیح از این اثر هنری می باشد.

رایگان در ادامه افزود: «همواره گفته ام و بازهم می گویم که تئاتر در کشور ما یک هنر نوپا است، تئاتر متعلق به کشور ما نیست، باید بپذیریم که اجرای نمایش در کشور ما وام دار فرهنگ غربی است و بنده به هیچ عنوان عدم استفاده از نمایشنامه های فرنگی را توصیه نکرده و نخواهم کرد.

این بازیگر تئاتر در پایان گفت: برای رسیدن به جایگاهی که امروز ادبیات نمایشنامه نویسی غرب در آن قرار دارد حتما باید یک فرآیند زمانی مشخص طی شود و این مسیری که آنها طی نموده اند تا به اینجا برسند را قطعا نمی شود یک شبه طی کرد.

نمایش خدای کشتار اثر یاسمینا رضا به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و با هنرنمایی سیما تیرانداز، بهاره رهنما، اشکان خطیبی و رضا مولائی هر شب ساعت 8 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود. در این نمایش محمد قدس به عنوان تهیه کننده و آوا فیاضی به عنوان مدیر تولید همکاری می کنند.
درباره نمایش خدای کشتار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲