در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | مسعود طیبی کارگردان نمایش «جدایی، رومئو، ژولیت» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی سخن گفت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:48:35
نمایش جدایی، رومیو، ژولیت | مسعود طیبی کارگردان نمایش «جدایی، رومئو، ژولیت» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی سخن گفت | عکس

به گزارش تیوال به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود طیبی درباره اجرای نمایش «جدایی، رومئو، ژولیت» در تالار محراب گفت: این اثر نمایشی که اجرای عمومی خود را از ۲۹ مردادماه در تالار محراب آغاز خواهد کرد با نگاهی آزاد به نمایشنامه «دکه بین راه» سم شپارد نوشته شده است که داستان آشنایی دختر و پسر جوانی را تا ازدواج، زندگی ناکامشان و طلاق به تصویر می کشد.

وی ادامه داد: مضمون این نمایش قرابتی با زندگی جوانان امروز ما دارد که زندگی های کوتاه و طلاق های وحشتناکی را تجربه می کنند و ارزشی برای زندگی شان قائل نیستند. فضای نمایش فانتزی و مینیمال است و مخاطبان شاهد نمایش کوتاهِ ۳۵ دقیقه ای هستند که به شدت بر محور توانایی های اجرایی بازیگران استوار است البته در «جدایی، رومئو، ژولیت»تکنیک حرف اول را نمی زند بلکه حس و حال و عشقی که به مخاطب منتقل می شود، مورد توجه قرار دارد.

کارگردان «در مه بخوان» متذکر شد: در اجرای این اثر نمایشی از حداقل میزانسن استفاده شده و بیشتر به سمت تابلوسازی رفته ام. نمایش براساس دیالوگ جلو می رود و مخاطبان با اجرا همذات پنداری کرده و می توانند تجربیات تلخی را که خود پشت سر گذاشته و یا در اطرافیانشان شاهد بوده اند، ببینند.

طیبی درباره انتخاب نام نمایش توضیح داد: پسر و دختر جوان نمایش از همان ابتدای آشنایی به خودشان لقب رومئو و ژولیت می دهند و تا انتها ما نام درست آنها را نمی دانیم به همین دلیل این نام را برای نمایش انتخاب کرده‌ام.

این کارگردان تئاتر درباره اجرا در تالار محراب بیان کرد: این نمایش در اصل محصول کارگاه های انجمن نمایش استان تهران است که زیر نظر من برگزار می شد و نکته دیگر اینکه معتقدم اگر اجرا قابل تامل و با کیفیت باشد می تواند در هر تماشاخانه ای مخاطب خودش را پیدا کند، اما مهمترین نکته این است که در فضای وحشتناک تماشاخانه های خصوصی و رقم های نجومی که طلب می کنند من باید از کجا هزینه های سالن را تامین کنم و اصلا چقدر باید فروش داشته باشم که مثلا بتوانم شبی یک و نیم میلیون تومان هزینه سالن را بدهم؟ به همین جهت تالار محراب مناسب ترین سالن بریا اجرای این نمایش محسوب می‌شود.

وی در پایان صحبت هایش درباره تبلیغات نمایش متذکر شد: تصمیم گرفتیم برای این نمایش از تبلیغات کاغذی و مجازی استفاده نکنیم و مبالغی را که برای پوستر و بروشور هزینه می‌شود برای کمک به خیریه صرف کرده تا شاید یک نهال کمتر قطع شود که البته صرفه جویی در هزینه های نمایش علت اصلی این اقدام بوده است.

پوریا اصلان و هاله بهبودی بازیگران این اثر نمایشی هستند که از ۲۹ مرداد تا ۱۶ شهریور ماه ساعت ۲۰ در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود.

درباره نمایش جدایی، رومیو، ژولیت
۰۴ شهریور ۱۳۹۷