در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | «معجزه» هم روی صحنه رفت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:22:30
نمایش معجزه | «معجزه» هم روی صحنه رفت | عکس

اولین اجرا در «هفتمین روز جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی ثمر» با نمایش «معجزه» به کارگردانی محمد علایی و نویسندگی محمد علایی و نیلوفر رضایی در ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شد.
نمایش از استقبال خوبی برخوردار بود و در پایان مورد تشویق محمدرضا ژیان مدیر جشنواره ثمر و حضار قرار گرفت.

محمد علایی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی تائتر و کارشناسی مدیریت فرهنگی درباره نمایش گفت: نمایشی در سبک رئال که در بعضی موقعیت ها وارد فضای سورئال می‌شد  ماجرا در باره فردی که از گروه مجاهدین خلق بود که در یکی از هتل های مشهد است ولی با توجه به خاطرات دوران کودکی تحت تاثیر اون فضا قرار می‌گیرد. به همین دلیل بخش مثبت خود و وجدان خودش را می‌بیند و با آن ارتباط می‌گیرد... بازسازی خاطرات و سرزدنهای گاه و بیگاه وجدانش بیننده را منقلب می‌کند و اینجاست که پنجره اتاقش را باز کرده و شاهد نمایی از حرم امام رضا می‌شود....
محمد اعلایی با سابقه ۲۰ ساله خود در عرصه تئاتر، جشنواره «ثمر» را یک آموزشگاه بازیگری و اتفاق خوبی برای دانشجویان دانست.
ایشان رضایت خود را از اجرا اعلام کرد و در پاسخ به این که جرا ریتم کار کند بود؟ گفت: اصولا ریتم این کارها کند است ولی می‌توانست بهتر هم باشد.
به گفته کارگردان، نمایشنامه اقتباسی از متن نمایش یکی از نویسندگان  بوده و دکور بر گرفته از اغتشاشات روحی بازیگر می باشد. در آخر به همه خبرنگاران و عکاسان خسته نباشید گفت.

«معجزه» روایتگر عذاب وجدان انسانی بسیار گناهکار است, که بالاخره با وجدان خود رو به رو می شود و گناهان خود را در انتها می‌پذیرد.

طاهره قهرمانی بازیگر نقش «وجدان پری خانوم» در اولین دوره شرکت خود در جشنواره ثمر، سبک این نمایش را رئال به سوررئال خواند. وی افزود : این نمایش حاصل تلاش یک ماه و نیم تمرین این گروه شش نفره بود.
قهرمانی در پاسخ به این سوال که شانس خود را برای جوایز چطور می‌بیند؟ گفت  آنقدر که می‌توانستم بهتر باشم، نبودم.
شخصیت محوری داستان زنی به نام پری است، که تیام منیری ایفاگر این نقش بود.
تیام منیری درباره فضای و داستان این تئاتر می گوید: فضا و بستر داستان «معجزه»،  فضایی روحانی و معنوی ست که توبه شخصیت اصلی را در آن فضای روایت می‌شود.
تیام منیری اضافه کرد: به نظر من جشنواره ثمر جزو جشنواره های معتبر و پربیننده درسال های آینده خواهد شد. من اولین بار است که این جشنواره را تجربه می کنم, ولی اخبار و اطلاعات درباره جشنواره را از روز اول پیگیری کردم, به نظر من جشنواره «هفتمین روز جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی ثمر» جزو جشنواره‌هایی خواهد بود که در چند سال آینده بسیار پر ببینده و معتبر خواهد شد، چون روند رو به رشدی دارد.
این گروه مهمان «هفتمین روز جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی ثمر» بود.

 

 

درباره نمایش معجزه
۲۴ اسفند ۱۳۹۶