در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | مینو غزنوی: متاسفانه این روزها زن مفهوم خود را از دست داده است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:14:05
نمایش سپنج رنج و شکنج فرخنده |  مینو غزنوی: متاسفانه این روزها زن مفهوم خود را از دست داده است | عکس
مینو غزنوی، سید علی صالحی، علیرضا فدایی، میثم عبدی و دکتر ربانی میهمان ویژه اجرای شب گذشته نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» کاری از شهرام گیل‌آبادی بودند.

به گزارش روابط عمومی نمایش، پس از اجرای بخش اول نمایش،  دکتر ربانی توضیحات مختصری در مورد واکسن سرطان ارائه داد و بیان کرد که با کمک مردم این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید.
سیدعلی صالحی ضمن بیان اینکه این نمایش موجب شد به محدودیت‌های زنان بیاندیشم از حضار خواست تا برای سلامتی استاد شجریان که تازه به وطن باز گشته‌اند، دعا کنند و همه با هم قطعه «مرغ سحر» را همخوانی کنند.
یکی از زنان حاضر در اجرا که به گفته خودش سومین بار بود به دیدن این نمایش می‌آمد گفت: ما هیچ کدام شناخت کافی از خودمان و آدم‌های اطرافمان نداریم.
یکی از مردان حاضر در سالن با بیان اینکه شب گذشته عقد کرده است ترانه‌ای را برای همسرش خواند که با استقبال حضار روبه‌رو شد.
یکی دیگر از زنان میانسال حاضر در سالن گفت: به نظر من مهم‌ترین چیز شناخت جنسیتی از خودمان است. متاسفانه ما کتاب‌های روانشناسی زیادی در مورد جنس مخالف خودمان از نویسنده‌های خارجی می‌خوانیم و فکر می کنیم چون انها خارجی هستند با ما فرق می‌کنند در حالی که اگر به این کتاب‌ها و مطالبشان توجه کنیم خیلی راحت می‌توانیم مسائل را بین خودمان حل کنیم.
وی ادامه داد: من فکر می‌کنم باید بیشتر تامل کنیم زیرا و به واسطه فرهنگ چندین ساله مردسالاری که داریم و آثار آن هنوز بر روی پسرهای جوان‌مان هم باقی است لازم است که خودمان را بهتر بشناسیم. خیلی مهم است که بدانیم زن چیست و مرد چیست هر کس باید خودش را بشناسد زیرا اگر غیر از این باشد همه چیز به چالش و بن بست می‌رسد.
پس از پایان نمایش سید علی صالحی بیان کرد: برایم شیوه اجرایی کاملا جدیدی بود و لحظاتش را دوست داشتم. اینکه در تعامل با تماشاگران بود و حاضران می‌توانستند هر چه می خواهند بگویند و فکر می کردند که اینجا همان‌جایی است که به راحتی می‌توانند حرف دلشان را بزنند.
وی در مورد کاراکتر فرخنده گفت: فرخنده یک سمبل بود. هر یک از آدم‌های ایران می‌تواند فرخنده این نمایش باشد با اتفاقاتی که در نمایش دنبال شد و رخ داد.
مینو غزنوی نیز بیان کرد: تا به حال تئاتر این فرمی ندیده بودم که دور هم بنشینند و با تماشاگران صحبت کنند. برای اولین بار بود که چنین کاری را می‌دیدم و سبک کار را خیلی دوست داشتم.
محتوای کار کلا راجع به زن و خیلی چیزها در آن مستتر است. متاسفانه این روزها زن به طور کلی مفهوم خودش را از داده است و این مساله بسیار ناراحت کننده است.
نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» بر اساس نوشته‌ای از مجموعه «تک نگاره‌های محمود استاد محمد برای سکوت» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی و با بازی فریدون محرابی، شمسی صادقی، نوشین حسن‌زاده، رویا فلاحی و نازنین مهیمنی و با آواز قربان نجفی تا 2 مهرماه هر شب ساعت 20 در پلاتوی اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از: هانیه جوادی‌منش دستیار کارگردان، سحر طلایی سرپرست گروه، میثم صفری طراح نور، فرشاد محمدی صدابردار، طاهر مهدوی و ستاره خدایی راهنمای فرهنگی، داوود نمدکلاهی مسئول پلاتو، فرشاد آذرنیا نور و صدا، احسان رافتی عکس، ایمان خاکسار طراح گرافیک و مریم قربانی‌نیا روابط عمومی.

۳۱ شهریور ۱۳۹۵