در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال گردشگری | اخبار | پرندگان در ادبیات ایران
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:41:12
وبینار پرنده‌نگری به زبان ساده | پرندگان در ادبیات ایران | عکس

منطق‌الطیر عطار رو خیلی‌هامون می‌شناسیم. داستانی که گروهی از پرندگان برای رسیدن به سیمرغ از هفت مرحله عبور می‌کنن و تنها برخی از اونا موفق به ملاقات کردن سیمرغ میشن. از مفهوم داستان که بگذریم به جز سیمرغ، پرندگانی که توی داستان اسمی ازشون برده شده نه  تصور ذهنی نویسنده از اونا بوده و نه از گونه‌های افسانه‌ای و خیالی بودن. پرندگانی مثل «دراج»، «بوتیمار»، «فاخته» و حتی «هما» که در داستان هستن جزو گونه‌هایی به حساب میان که هنوز هم توی ایران زیست می‌کنن و با کمی دانش و شناخت از اونا به راحتی می‌تونیم توی طبیعت پیداشون کنیم. البته این موضوع فقط به منطق‌الطیر مربوط نمیشه و بیشتر پرنده‌هایی که توی کتاب‌های قدیمی ایران اسمی ازشون برده شده جزو گونه‌های ایران به حساب میان و در طبیعت کشورمون یافت می‌شن. اگه کار اساتید ادبیات شناخت مفاهیم شعر و داستان و ... هست یه عده‌ای هم هستن که بهشون «پرنده‌نگر» میگن و کارشون هم شناسایی و پیدا کردن پرنده‌های مختلف توی مناطق طبیعیه. پرنده‌نگری یه تفریح خیلی خاص و هیجان‌انگیزه که همیشه آدم رو برای پیدا کردن پرندگان بیشتر، ناخودآگاه به طبیعت می‌کشونه. ولی برای انجامش یه سری آموزش و شناخت اولیه از پرندگان نیاز هست.

اگر شما هم مشتاق آشنایی با این فعالیت جذاب هستید می‌تونید در وبینار «پرنده‌نگری به زبان ساده» که ۹ مهرماه برگزار می‌شه و مدرس اون آقای «حامد موسوی» رییس باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان هستن، شرکت کنین.

برای ثبت نام کلیک نمایید.

۳۰ شهریور ۱۳۹۹