در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال تئاتر | اخبار | چالش دوست داشتنی تماشاگر با متن و شخصیت‌های نمایش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:55:17
نمایش سوگواری قبل از مصیبت |  چالش دوست داشتنی تماشاگر با متن و شخصیت‌های نمایش | عکس
یادداشتی بر نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» چالش دوست داشتنی تماشاگر با متن و شخصیت‌های نمایش

مسعود موسوی کارگردان و منتقد تئاتر، یادداشتی بر نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» نوشته است.

به گزارش ایران تئاتر، در یادداشت مسعود موسوی آمده است: «سوگواری قبل از مصیبت» نمایشی است که برخلاف عنوان غیرکمدی آن، خمیرمایه طنز، آن هم طنزی گزنده و تلخ و مبتنی بر موضوع و شخصیت‌پردازی را با خود به همراه دارد.

لایه‌های متعدد و حساب شده رفتاری و گفتاری شخصیت‌های افراد درگیر در این نمایش، از نگاه روانشناسانه و جامعه شناسانه نویسنده حکایت می‌کند که با پرداخت موشکافانه تلاش کرده است تا قسمتی از معضلات جامعه موردنظر خود را مطرح و به چالش بکشاند.

وی در مقام کارگردان هم سعی خود را کرده است تا به تمامی ذهنیات خود در نگارش متن، عینیتی قابل قبول و تماشایی را ببخشد. عینیتی که موجب می‌شود تا تماشاگر در پایان اجرای نود دقیقه‌ای اثر نمایشی فوق، بدون خستگی و با رضایتی نسبی سالن اجرا ارا ترک گوید.

سادگی، ساده اندیشی و نگاه ناب رئالیستی از ویژگی‌های مثبت نمایش فوق هستند که در کنار بازی‌های روان اکثر بازیگران، تماشاگران را به چالشی دوست داشتنی با متن و شخصیت‌های نمایش دعوت می‎کند.

نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» به کارگردانی کهبد تاراج در تالار محراب اجرا می‌شود.
درباره نمایش سوگواری قبل از مصیبت
۱۴ مرداد ۱۳۹۵