در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | نمایش مرگ یزدگرد پس از دو دهه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد آمد.
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:19:11
نمایش مرگ یزدگرد | نمایش مرگ یزدگرد پس از دو دهه در تماشاخانه سنگلج  به روی صحنه خواهد آمد. | عکس
پس از دو دهه اثر جاودانه بهرام بیضایی بار دیگر بر صحنه تاتر ایران

نمایش مرگ یزدگرد پس از دو دهه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد آمد.
سهیل بابایی کارگردان این نمایش با اعلام این خبر گفت: نمایش مرگ یزد گرد نوشته استاد بهرام بیضایی کارگردان و نویسنده شهیر ایرانی پس از دودهه از آخرین اجرای آن در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد رفت.
وی افزود: این نمایش که به مقطع حساس و تاریخی اواخر دوران ساسانیان می پردازد از ۲۵ بهمن ماه توسط گروه تاتر اسطوره درتماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد رفت.
در این نمایش علاوه بر سهیل بابایی که درنقش آسیابان ایفای نقش خواهد نمود، سیما شکری در نقش زن آسیابان مهسا انجدانی در نقش دختر آسیابان، آرش رضایی در نقش سردار، صادق برقعی در نقش موبد، پویا بیگی در نقش سرکرده و محمد پارسا در نقش سرباز حضور خواهند داشت.
همچنین رضا صمد پور به عنوان استاد راهنما، جواد تمدنی مشاور رسانه ای، وحید حسینی طراح نور و صحنه، راشین اکرمی طراح لباس فرشید تعالی طراح پوستر و آرش علی نژاد دستیار کارگردان در این نمایش همکاری خواهند داشت.
گفتنی است این نمایش که جزو منتخبین جشنواره آیینی سنتی محسوب می شود با نگاهی به آیین های ایرانی و بومی سعی در ارائه پرداختی جذاب به این اثر ارزشمند ادبی و هنری دارد.
این نمایش از بیست و پنجم بهمن ماه به مدت یک ماه در تماشاخانه سنگلج واقع در خیابان حافظ، ابتدای خیابان بهشت رو به روی پارک شهر از ساعت بیست پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.
درباره نمایش مرگ یزدگرد
۱۸ بهمن ۱۳۹۴