در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | دانیال حیدری: اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای تئاتر محراب در کرمانشاه دانیال ح
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:27:38
اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای تئاتر محراب در کرمانشاه
دانیال حیدری، ظهر امروز(26 آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، ابراز کرد: فراخوان دومین جشنواره منطقه ای تئاتر محراب ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان های کردستان، همدان، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، بوشهر و خوزستان اعلام شد.
وی، اظهار کرد: این جشنواره توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) اسلام آبادغرب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونت قرآن و عترت این اداره کل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب و نیز انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه و گروه نمایشی موعود برگزار می شود.
مدیرمسئول کانون تخصصی هنرهای نمایشی استان کرمانشاه، بیان کرد: این جشنواره منطقه ای تحت عنوان جشنواره تئاتر تک بازیگری، رویکرد مضمونی قصص قرآنی، نقش مسجد در جامعه امروزی، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، تحکیم بنیان های خانواده و تقویت ارزش های اسلامی و انسانی را در دستور کار خود قرار داده است.
حیدری، نمایش ایرانی با محوریت اسطوره ها، داستان ها و آئین های نمایشی بومی و ملی را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جشنواره برشمرد و گفت: همچنین موضوعات آزاد در قالب طنز و اجتماعی نیز به شرط قدرت فنی در اجرا به بخش رقابتی این جشنواره راه ... دیدن ادامه ›› می یابند.
وی، تصریح کرد: دومین جشنواره منطقه ای تئاتر محراب به دنبال کشف و شناخت استعدادهای برتر در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و جوانان مسجدی است.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س)، یادآور شد: توجه ویژه به بازیگر به عنوان اصلی ترین رکن نمایش، تولید آثار کیفی با حجم و ابعاد کوچک و متناسب با اجرا در کانون ها، ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایش نامه فاخر با محتوای دینی و تقویت بنیان های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور تأثیرگذاری بر مخاطب و بهره گیری از شیوه های خلاقانه و نو در ارتقاء نمایش های دینی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
حیدری، از اجرای برنامه های آموزشی در جریان برگزاری جشنواره خبر داد و اضافه کرد: ستاد برگزاری جشنواره در راستای تقویت جنبه های مختلف هنر تئاتر، به ویژه تئاتر تک نفره، با بهره گیری از استادان نامی این حوزه کارگاهی عملی و تئوری برگزار خواهد کرد.
وی، خاطرنشان کرد: رویکردهای علمی جشنواره نیز بر اساس روایت، زبان، زمان و مکان در مونولوگ تدوین شده است.
این مقام مسئول، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را 10 بهمن سال جاری اعلام کرد و گفت: نتایج بازبینی 23 بهمن اعلام شده و جشنواره از 27 تا 30 بهمن برگزار می شود.
حیدری، با بیان اینکه شرکت تمامی هنرمندان حوزه نمایش در این جشنواره بلامانع است، خاطرنشان کرد: اولویت های پذیرش با هنرمندان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
مدیر مسئول کانون تخصصی هنرهای نمایشی استان کرمانشاه، اظهار کرد: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره جوانان کانون های مساجد www.javananemasajed.ir و یا وبلاگ طراحی شده ویژه این جشنواره به آدرس www.theatre-mehrab.blogfa.com مراجعه کنند
عمو فرهاد قصه ها این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید