در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | صنم محجوب بهروز درباره نمایش همه دزدها که دزد نیستند: نمایش ˝همه دزدها که دزد نیستند˝ نزدیک به تخت حوضی است / امین میری در
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:57:09
نمایش ˝همه دزدها که دزد نیستند˝ نزدیک به تخت حوضی است / امین میری در گفت‌وگو با هنرآنلاین

کارگردان نمایشنامه ˝همه دزدها که دزد نیستند˝ می‌گوید بر اساس شیوه اجرایی که انتخاب کرده است در زیر لایه نمایش، رگه‌ها‌یی از تخت حوضی دیده خواهد شد.

سرویس تئاتر هنرآنلاین: امین میری کارگردان، نویسنده و بازیگر تئا‌تر که قرار است نمایش کمدی "همه دزد‌ها که دزد نیستند" برگرفته از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته داریوفو نمایشنامه نویس شهیر ایتالیایی را از 11 دی ماه در سالن تئا‌تر البرز مجتمع پردیس کوروش روی صحنه ببرد، درباره ویژگی‌های این نمایشنامه به هنرآنلاین، گفت: داریو فو یکی از نمایشنامه نویسان مورد علاقه من است. با توجه به آثاری که در گذشته از این نمایشنامه‌نویس مطالعه کردم، دریافتم آثار او عمدتا دارای مشخصه‌هایی است که به فرهنگ و اجتماع ما بسیار ... دیدن ادامه ›› نزدیک است.

کارگردان نمایشنامه "همه دزد‌ها که دزد نیستند" ادامه داد: این نمایشنامه تمی جهانی دارد و تنها مختص یک منطقه یا کشور خاص نیست.

او پرداخت‌ خوب شخصیت‌ها در "همه دزد‌ها که دزد نیستند" را یکی از دلایل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا عنوان کرد و افزود: این نمایش یک کمدی دلارته کلاسیک نیست ولی دارای فضاهایی از کمدی دلارته است که تقریبا نزدیک به نمایش تخت خوضی است.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئا‌تر در رابطه با شیوه‌های اجرایی "همه دزد‌ها که دزد نیستند" خاطرنشان کرد: در نحوه اجرای نمایش نیز تلاش شده است چنانچه امکانات آن فراهم باشد در گریم و طراحی لباس، هر یک از شخصیت‌ها به مابه ازای خود در تخت حوضی نزدیک‌تر شود.

می‌ری با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم نمایش "همه دزد‌ها که دزد نیستند" بداهه‌گویی است، عنوان کرد: به طورکلی سعی ما بر این بوده است که در طول اجرای نمایش رگه‌هایی از نمایش تخته حوضی و نمایش ایرانی وجود داشته باشد. بنابراین در شیوه اجرایی که در این نمایش انتخاب کردم در زیر لایه نمایش رگه‌ها یی از تخت حوضی دیده خواهد شد اما قطعا شما در این نمایش یک کمدی دلارته کلاسیک کامل و یا یک تخته حوضی کامل نخواهید دید.

او با بیان این مطلب ادامه داد: شیوه اجرایی ما در "همه دزد‌ها که دزد نیستند" به گونه‌ای است که بتوانیم نشان دهیم میان کمدی دلارته که مختص نمایش ایتالیا است و تخت حوضی که مختص تئا‌تر ایران است شباهت فراوانی وجود دارد.

کارگردان نمایش "همه دز‌ها که دزد نیستند" درباره انتخاب بازیگران در این نمایش خاطرنشان کرد: اکثر بازیگرانی که در این نمایش حضور دارند افرادی هستند که تجربه کار روی صحنه را دارند و توانایی و قدرت بداهه‌پردازی این بازیگران برای من در این کار بسیار مهم بود.

او ادامه داد: دلیل اینکه در این کار از بازیگر چهره استفاده نکردم این بود که اساسا بر این عقیده هستم که باید لزوم حضور بازیگر چهره برای اجرای بهتر نمایش احساس شود، اما متاسفانه در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در گرفتن سالن‌های خصوصی و دولتی وجود دارد این است که زمانی که برای گرفتن سالن مراجعه می‌کنیم با اولین سوالی که مواجه می‌شویم این است که چه کسانی در نمایش بازی می‌کنند و آیا افرادی که در نمایش ایفای نقش می‌کنند جزء چهره‌ها محسوب می‌شوند یا خیر و این اتفاقی است که متاسفانه ضربه زیادی به تئا‌تر وارد می‌کند.
http://www.honaronline.ir/Pages/News-51927.aspx
ابراهیم عزیزی، وحید هوبخت، سامی و یوسف ابراهیمی این را خواندند
تیام این را دوست دارد
عاااالی بود من 2 بار رفتم
۱۴ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید