در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | کیان ج درباره فیلم محمد رسول الله: امممم باید بگم متعجب شدم از این همه معجره ای که پیامبر داشته و من خبر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:34:52
امممم باید بگم متعجب شدم از این همه معجره ای که پیامبر داشته و من خبر نداشتم!!
تا حدی که من می دونستم, حضرت محمد به جز قران معجزه ی مهم دیگه ای نداشته! اونهم مرتبط به بعد از 40 سالگی و بعثت بوده و قبل ار اون به عنوان بزرگ زاده ی قریش و امین شناخته میشده نه پیامبر الهی!
البته من خیلی اطلاعات کاملی در این زمینه ندارم و بیشتر منبعم کتب درسی زمان تحصیلمه هر چند که تا جایی که من یادمه در اون ها هم بیشتر به بعد از بعثت پیامبر اشاره شده بود.

به نظرم بهتر می بود به جای ساخت یک سه گانه ی تقریباً سه ساعته (به ازای هر قسمت) بیشتر اشاره به قسمت های مهمتر زندگی پیامبر می شد تا فیلم اینقدر طولانی و پارت پارت نشه!! منظورم از پارت پارت اینه که گویا اقای مجیدی تلاش کرده داستان رو به صورت پرده به پرده روایت کنه برای همین مرتباً شاهد فید اوت و فید این (Fade Out/Fade In) بودیم و این امر به عقیده ی من سبب گسستگی داستان شده.

موسیقی و دکور بسیار خوب, فیلم برداری بسیار عالی و فیلمنامه در برخی از جاها بسیار جالب یود, اما در نهایت خیلی از دیدن فیلم لذت نبردم و ... دیدن ادامه ›› چندین بار به ساعتم نگاه کردم و در کل انتظاراتم از فیلم براورده نشد.
با توجه به هزینه ی بالای این فیلم (حدود 623 میلیارد تومان_
منبع: http://www.imdb.com/title/tt3921314/business?ref_=tt_dt_bus )_که نمی دونم برای فقط این قسمت بوده یا برای سه گانه, که در حالت اول فوق العاده زیاد و برای حالت دوم باز هم رقم کلانی به حساب میاد_ و زمان طولانی امر تهیه ی فیلم (اگه اشتباه نکنم 7 سال به درازا کشیده) به نظرم میاد که باید با فیلمی بسیار بهتر از این ها, علی الخصوص در قسمت فیلمنامه, روبرو می بودیم.

در پایان هم باید ذکر کنم, مطالب فوق الذکر تنها نظر شخصیه منه و لزوماً از جنبه ی هنری, تکنیکی و ... بیان نشدن.

پانوشت:
در ویکی پدیا بودجه ی فیلم 116 میلیارد تومان ذکر شده.
گویا قسمتی از این بودجه صرف ساختن دکورهایی در شهرک سینمایی شده که بنا به استفاده ازشون در قیلم های اتی دارن.
Budget
IRR 623,300,000,000 (estimated)
$40,000,000 (estimated)

IRR میشه ریـال. یعنی میشه 62 میلیارد تومن که هزینه ی ساخت قسمت اول از سه گانه اس که البته دروغه(!) و رقمی که در ویکی پدیا ذکر شده ... دیدن ادامه ›› به واقعیت نزدیک تره.

ولی یه نکته ی جالب هم وجود داره. 40 میلیون دلار میشه 62 میلیارد تومن؟! یعنی از ارز و دلار دولتی هم استفاده کردن؟! مبارکشون باشه! تا باشه از این بخور بخورا!
۲۳ مهر ۱۳۹۴
راست می گی به IRR دقت کافی نکرده بودم!! :D
اما باید دقت کرد لزوماً هم از ارز دولتی استفاده نکردن, هر چند که بسیار محتمله! اما با توجه به بالا رفتن قیمت ارز طی 3-4 سال اخیر و زمان طولانی تهیه ی فیلم می شه که مقداری از هزینه هم پیش از بالا رفتن نرخ ارز انجام شده باشه.
۲۳ مهر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید