در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | امیرعباس رنجبر: نمایش «لایک»؛ گفت‌وگو با «امیرعباس رنجبر» آرتنا: «لایک» می‌خواهد بگ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:20:45
نمایش «لایک»؛ گفت‌وگو با «امیرعباس رنجبر»

آرتنا: «لایک» می‌خواهد بگوید همه‌چیز در دنیای مجازی خلاصه نمی‌شود و نباید دنیای مجازی، واقعیت را ازما بگیرد و بین ما فاصله بیاندازد.

خبرگزاری هنر «آرتنا» به بهانه اکران نمایش «لایک» گفتگویی انجام داده است با آقای امیر عباس رنجبر کارگردان این تئاتر انجام داده است که تقدیم خوانندگان گرامی می شود.
خبرگزاری هنر «آرتنا»:در ابتدا از شما خواهش می کنم برای خوانندگان ما یک بیوگرافی کوتاه از خودتان و آغاز فعالیت‌های تئاتری‌ خود بگویید؟
امیرعباس رنجبر:ضمن عرض سلام و احترام به مخاطبان فرهیخته شما، من کارم را با ادبیات داستانی شروع کردم. علاقه خاصی به داستان کوتاه دارم. یک مجموعه داستان کوتاه به اسم «زن‌ها مدرن می‌شوند» در سال 82 چاپ کردم. بعد از آن انتشارات سخن گستر دوتا از کارهای کوتاه من به اسم «آینه» و «تور» را در ... دیدن ادامه ›› یک مجموعه داستان چاپ کرد. در زمینه ادبیات داستانی با نشریات همکاری داشتم . اما علاقه‌ی من به تئاتر از سال 88 شروع شد که من یک کاری رادر جشنواره تئاتر فجر دیدم به اسم «تماشاچی محکوم به اعدام» به کارگردانی «روح الله جعفری» که مرا درگیر خودش کرد و از همان موقع کارم را شروع کردم و از محضر اساتیدی چون زنده‌یاد سمندریان و همین‌طور آقای سهراب سلیمی استفاده کردم. تو این مدت هم چند کار نمایشی انجام دادم به عنوان دستیار کارگردان، چند کار خیابانی انجام دادم و کار کودک که خب خیلی دوست دارم و حس می‌کنم باهاشون راحت ارتباط برقرار می‌کنم. همین‌طور کار «آجر» آقای محسن عظیمی را که ما برای جشنواره تئاتر شهر آماده‌ کردیم. در زمینه تصویر هم یه فیلم کوتاه ساختم به اسم «سکه» و دو مستند...
خبرگزاری هنر «آرتنا»:از «لایک» بگویید. چه شد که این متن را انتخاب کردید؟
امیرعباس رنجبر: آقای عظیمی از دوستان قدیمی من هستند و همیشه متن‌هایشان را دوست داشتم. نکته مهمی که این متن دارد این است که به روز است، شخصیت‌ها کاملا امروزی و ملموس هستند. در واقع بازتاب درد و مشکلاتی است که جامعه‌ی ما در حال حاضر درگیرش است. من متن «آجر» ایشون را هم که کار کردم دوست داشتم و آن هم به‌نوعی بازتاب دغدغه‌های جامعه‌ی امروزی بود. در «لایک» هم ما درگیر دغدغه فضای مجازی هستیم واقعیت تلخ جامعه‌ی ما... در واقع «لایک» می‌خواهد بگوید همه‌چیز در دنیای مجازی خلاصه نمی‌شود و نباید دنیای مجازی، واقعیت را ازما بگیرد و بین ما فاصله بیاندازد.
خبرگزاری هنر «آرتنا»:بازیگرهای کار، اغلب بازیگرهای تئاتری و تازه‌کاری هستند که برای اولین بار به روی صحنه رفتن را، تجربه می‌کنند. در حالی که این روزها که استفاده از بازیگران سینمایی و صرفا چهره‌های ناوارد به صحنه تئاتر باب شده است؛ در یک چنین فضایی این نقطه مثبت کار شماست.
امیرعباس رنجبر:بله... ببینید بازیگری در عرصه تئاتر کار بسیار بسیار مشکلی است. من وقتی خبرنگار بودم فکر می‌کردم خبرنگاری کارخیلی مشکلی است ولی الان که وارد تئاتر شدم می‌بینم بازیگری تئاتر جزو دشوارترین کارهاست و به‌نظرم بازیگران تئاتر شایسته این هستند که دیده شوند و وضعیت به مراتب بهتری از نظر شغلی برای آنها فراهم شود و امیدوارم به زودی زود این اتفاق بیفتد.
خبرگزاری هنر «آرتنا»:آیا از سمت مرکز هنرهای نمایشی هم حمایت شدید؟
اگر منظورتان حمایت مالی است که قطعا نه، ولی حمایت معنوی چرا. از کار خوششان آمد و حتی نقطه نظراتی داشتند که ما سعی کردیم ازآنها استفاده کنیم. از کاراستقبال و تشویق کردند. آقای شهرام کرمی هم که کار را دیدند، پیشنهاد کردند که با حمایت شهرداری، در یکی از فرهنگسراها کار را اجرا کنیم.
خبرگزاری هنر «آرتنا»:چه خوب. سوال آخر: در تئاتر و هنر از چه کسانی بیشتر تاثیر گرفتید؟
مسلما همه اساتید من برایم الگو بودند و از آنها چیز یاد گرفتم. هرکدام به نوعی مرا در این راه کمک کردند. از استاد سهراب سلیمی و... اما فکر می‌کنم هنر چیزی لازم دارد به اسم صبر و استقامت که باید بگویم این را از دوست قدیمی و همکار خوبم خانم «نرگس آبیار» یاد گرفته‌ام.
«لایک» تا 21 آبان ماه در تئاتر باربد، به ‌نشانی بعد از چهراراه ولیعصر، نرسیده به پل کالج، جنب پوشاک تن‌درست، پلاک 994، طبقه اول به روی صحنه خواهد رفت.
در این نمایش محمد سلطان پور، سپیده گودرزی، مرتضی پرهیزکار، نورا باغبان، رضا افشار، عاطفه رحمان پور، ابوالفضل رحیم زاده، لیلا جوادی هستیان، حمید رضا حصاری و قاسم روشنایی به‌عنوان بازیگر، همچنین مسعود قربانی به‌عنوان طراح صحنه؛ عظیم علیپور، طراح پوستر و بروشور، سیامک نرورزی زنجانی، طراح تراکت، شاهین حیدری، عکاس و فیلمبردار حمیدرضا محمدی، سازنده تیزر حضور دارند.
علاقه‌مندان جهت رزرو بلیط می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند یا با شماره تلفن‌های 09121790269 و 09125506558 تماس حاصل فرمایند.
armin gondozlo این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید