در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احمد ساسانی درباره نمایش گودبرداری: سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "گودبرداری " کاری از گروه تئاتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:55:21
سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "گودبرداری " کاری از گروه تئاتر "چروک" به نویسندگی رضا خاتمی و کارگردانی هما شیرازی از ۲۴ آبان‌ماه در تماشاخانه تازه تاسیس پندار روی صحنه رفته است.

هما شیرازی کارگردان نمایش "گودبرداری" در خصوص این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: این نمایش پیش‌تر در بخش صحنه‌ای چهارمین جشنواره تئاتر شهر که با کارگردانی رضا خاتمی نویسنده متن نمایش روی صحنه رفت عنوان نمایشنامه برگزیده را کسب کرد و در بخش‌های کارگردانی و بازیگری زن تقدیر شد.

او در رابطه با موضوع نمایش "گودبرداری" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این اثر نمایشی با به تصویر کشیدن موضوعات عادی زندگی بحث‌های فلسفی و مهمی را مطرح و ذهن مخاطب را با خود درگیر می‌کند. بر همین اساس موضوعاتی همچون تقابل میان اقلیت و اکثریت در جامعه و مصرف‌گرایی مهم‌ترین بخش این نمایش است. نمایش در حقیقت با تلفیق این دو موضوع این واقعیت را بیان می‌کند که چگونه جامعه فردی را که در جایگاه و موقعیت اقلیت قرار دارد وادار می‌کند تا با اکثریت همراه شود و در نهایت این فشار و تحمیل از جانب گروه اکثریت تا حدی است که فرد ناگزیر می‌شود همه چیز ... دیدن ادامه ›› را رها کند.

شیرازی با اشاره به خط داستانی نمایش، ادامه داد: نمایش داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که زن خانواده منتظر کوچک‌شدن تلویزیون است تا تلویزیون بزرگتری بخرند، بی‌خبر از این‌که مرد مدت‌هاست فهمیده تلویزیون‌شان کوچک شده اما آن را عنوان نمی‌کند، چون نمی‌خواهد جز اکثریت قرار بگیرد. شبیه بقیه بودن برای او به این معنی است که تفکرش از او گرفته شود و به همین دلیل است که به دروغ و پنهان‌کاری متوسل می‌شود و می‌گوید تلویزیون ما کوچک نشده است و بخش بعدی نمایش هم در مورد سالادهایی است که یک‌باره تصمیم به سالاد نشدن می‌گیرند.

این کارگردان جوان تئاتر در رابطه با چگونگی اجرا و طراحی صحنه هم خاطرنشان کرد: همه چیز در اجرا از دکور صحنه گرفته تا طراحی لباس مینی‌مال است و ما دراجرای این نمایش بیشتر از هر چیز بر روی بیان بازیگران و دیالوگ‌ها کار کردیم؛ ایده اجرایی ما هم در واقع این بود که از روی متن پیش برویم و ببینیم که متن چه چیزی می‌طلبد و بعد آن را اجرا کنیم.

نمایش "گودبرداری" تا ۶ آذرماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه تازه تاسیس پندار روی صحنه می‌رود. نگین فراهانی، سوده فارانی، امیرحسین عربی و معراج همتی در این نمایش ایفای نقش می‌کند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش "گودبرداری" می‌توانند تا ششم آذرماه به نشانی خیابان ویلا (استاد نجات‌اللهی)، پس از خیابان شهید فلاح‌پور، جنب رستوران ویلا، پلاک ۶۹، تماشاخانه پندار مراجعه کنند.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید