در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آزاده ملک زاده درباره نمایش جهش بزرگ: دور دوم از "هفته معرفى" برنامه شش ماهه "تماشاخانه موج ن
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:21:17
دور دوم از "هفته معرفى" برنامه شش ماهه "تماشاخانه موج نو" اختصاص دارد به مونولوگ "جهش بزرگ" کارى از "راهله تعبدى" که به دعوت "على اصغر دشتى" به مدت پنج شب در تماشاخانه موج نو به روى صحنه خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومى "تماشاخانه موج نو"، مونولوگ "جهش بزرگ"، تندیس "کار برگزیده" و "بهترین بازیگری زن" از "ششمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر" را در کارنامه خود دارد. این مونولوگ در کمپانی lCCD تهیه شده و برای اجرا در فستیوال "tanztage 2017 " آلمان پذیرفته شده است. «شهاب آگاهی» به عنوان مدیر اجرایی، «الهام حسین پور قشقایی» عکاس، «فریده براتی» طراح پوستر و بروشور و «امیر قالیچی» به عنوان روابط عمومی، این نمایش را همراهی می کنند.
«جهش بزرگ» از یکم تا پنجم آذر ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه موج نو واقع در خیابان شریعتی، خیابان میرداماد، خیابان رودبارشرقی(شمالی) پلاک ۵۷ به روی صحنه می رود و برای تهیه بلیت آن می توانید به سایت تیوال مراجعه ... دیدن ادامه ›› نمایید.


یادداشت "على اصغر دشتى" در مورد معرفى این اجرا را در ادامه بخوانید.
.
گپ و گفت کوتاهى با میلاد شجره عزیز منتهى به تصمیم به اجراهاى کوتاهى براى معرفى افراد و آثارى در تماشاخانه کوچک و با هویت موج نو شد.
میلاد عزیز از من خواست از دو نمایش به تشخیص خودم براى اجرا در موج نو دعوت کنم.
دعوت نخست:
دعوت نخست من از تجربه ى مشاهده و ملاقات با اجرایى بود که دو سال پیش در جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر دیده بودم. ویژگى بارز "جهش بزرگ" این بود که پیش از جستجو در بایگانى مغز با سرعت بالایى خودش را به من نزدیک کرد و در انتخاب نخست قرار گرفت.
چرا جهش بزرگ؟!
جهش بزرگ تجربه اى از راهله تعبدى؛ اجرایى ست که براى من توامان چند چالش را همراه دارد.
- در جهش بزرگ رقص معاصر در نسبتى تاویل پذیر با کلامِ اجراگر قرار مى گیرد. راهله تعبدى صدا و کلام را از بدنِ خود غایب نمى کند و در اتصال این عناصر است که تجربه اجراگر رخ مى دهد.
-در جهش بزرگ اجراگر موفق مى شود از طریق رابطه ى بدن و مکان تولید کننده ى فضا باشد. فضایى که هسته مرکزى اجرا را شکل مى دهد و براى گرفتار کردن ما در خودش کافیست.
- در جهش بزرگ ارائه اى دگرگون از مفهوم مونولوگ انجام مى شود. ( مونولوگ و سولو در هم تنیده واحدى را مى سازند) ، رابطه زن و مونولوگ معمولا به قصد بیان رنج ها و ناله هاست، اما جهش بزرگ بعد دیگرى ست از تک گویى که یک زن ناطق آن است.
-در چالش بزرگ اجراگر در ملاقاتى ظریف، ما( تماشاگران) را دعوت به تولید خیالى در خلا مى کند.
- جهش بزرگ حاصل زایش و پرورش ایده تا اجراست نه به صحنه بردن متنى از پیش نوشته شده. چگونگى سازماندهى به فرم، کلام و بدن در این اجرا قابل گفتگوست.
- چالش بزرگ رابطه تنگاتنگى با تجربه هاى زیستى راهله تعبدى و بدل کردن آن ها به اجرا از طریق تماس با رقص معاصر دارد. ملاقات شخصى من با این اجرا منجر به فعال سازى تجربه هاى زیستى از دست رفته بود.
و موارد دیگرى که بى شک شما تماشاگران شاهد و تجربه گر آن خواهید بود.
اما نکته اى مهم تر:
خالق جهش بزرگ رویاهاى وسیعش را در صحنه هاى بزرگ جستجو نمى کند. او جستجو گرى ست که بدن نحیف خود و صحنه هاى کوچک را بسترى مناسب براى رخداد خیال خود مى داند. براى راهله اجراى جهش بزرگ پلکانى براى صعود به اجراهاى بزرگ تر و پیوستن به بحران هاى امروز بدنه ى حرفه اى نیست. چه اجراى او را دوست داشته باشیم چه نه مشارکت در تماشاى اجراهایى از جمله "جهش بزرگ" باعث مى شود ،جز اینکه با نگاه و گفتگو در باب تجربه هایى اینچنینى به خالقان آن ها کمک بزرگى کرده باشیم، با حمایت از چنین تجربه هایى (که در فضاهاى کوچک امکان بروز دارند)، در جهت خنثى سازى خطر بزرگ یونیفرم گرائى ( یک شکل سازى) پدیده تئاتر به خودمان (دانشجویان و نسل جوان) یارى گر باشیم.


http://www.mehrnews.com/news/3830059/%D8%AC%D9%87%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AC-%D9%86%D9%88



محمد رحمانی، hesampars و ذوق زده این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید