در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آزاده ملک زاده درباره نمایش تقریبا بیست و دو هفتم: . یادداشت «أصغر دشتى» براى نمایش «22/7 ≃» . کوتاه درباره ی اجرای &q
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:59:48
.
یادداشت «أصغر دشتى» براى نمایش «22/7 ≃»
.
کوتاه درباره ی اجرای " تقریبا بیست و دو هفتم " به بهانه ی دعوت برای اجرا در تماشاخانه موج
نو:

"هنر اجرا " ی معاصر بی شک پدیده ای فراتر از مفاهیم تولید شده طی ٤٥٠٠ سال از "هنر تئاتر "است.
هنر اجرا گاهی ایده های خود را در لابلای نامکشوفات جهان برای استفاده در اجرا جستجو می کند. سرک کشیدن به راه های تازه ای از "ارتباط ... دیدن ادامه ›› "یا "انتقال ؛پدیده های قابل آزمایشی را در مقابل ما قرار می دهند. پدیده هایی که می توان در حوزه مطالعات اجرایی تعریف شان کرد و آزمایشی عملی از حوزه مطالعات نظری اما تنیده در مسئله " اجرا " را از درون شان کشف و ارائه کرد.
فقدان حوزه مطالعات اجرایی به صورت جدی در تئاتر و هنرهای اجرایی سبب شده تا رفتارها و مواجهه های ما با پدیده ی اجرا بر اساس عادات و قوانین پیشین و تاریخی انجام شود .
" تقریبا بیست و دو هفتم" را می توان به صورت جدی در حوزه مطالعات اجرایی یا به اصطلاح تولید کنندگانش "اجرایی-پژوهشی" در گروه هنرهای اجرایی "دوهو " قلمداد کرد.در کنار به تماشا نشستن این اجرا ، مطالعه ی پژوهش کاربردی و جالب توجه "سارا فعلی "با عنوان "مطالعه ی پدیده ی حضور اجراگر طی روند بدن یافتگی در پرفورمنس معاصر"به شدت موثر و قابل بررسی ست.
اجرای " تقریبا بیست و دو هفتم" با ساخت و سازی از مفاهیم ریاضی و فیزیک و با حضور و جسمانیت دو اجراگر در تولید بصری و تبدیل کلمات و توصیفات فیزیکی به کنش های بدنی و تولید فضایی غیر زمینی به اجرایی بدل می شود که در صورت مواجهه ی بی واسطه می تواند چند لحظه شما را در فضا نگه دارد.
به زعم من این اجرا ترکیبی از فیزیک و فلسفه است. جستجوی رابطه از طریق علم فیزیک و تعاریف فیزیکی و رها کردن تماشاگر در سیاه چاله های فضایی و تولید معانی فلسفی.
برای تماشای این اجرا مجهز نبودن به هیچ چیز بهترین راه است.برای ملاقات با این اجرا نگران فاصله ی خود از ریاضی و فیزیک و فلسفه نباشید. فقط چشم، گوش و روح خود را به اجرا بسپرید و مشارکت را تجربه کنید. دو اجراگر که مفاهیم تازه ای از حضور تولید می کنند. اجراگرانی که مفاهیم چسبانده شده به کاغذ را به تجربه بدنی بدل می کنند.
اجرایی عمیق که سهل و ساده می نماید. اجرایی که به عادات "تماشا" ی ما اجازه فعالیت نمی دهد. به حضور اجراگران دقت کنید و بی اصرار در جستجوی مفاهیم، فضای تولید شده را تجربه کنید و راز حضور را کشف .اجرایی با لایه های متنوع ، فقط لازم است با لایه ی نخست گره بخورید، ماهیت دایره کار خودش را می کند. اصرا نداشته باشید تجربه تان را برای دیگران
توصیف کنید. شاید دشوار باشید، اما هر پدیده ی غیر قابل توصیفی الزاما غیر قابل ارتباط یا غیر قابل تجربه نیست.
تماشای اجرای " مائده شانه ساز" و " سارا فعلی " را که فقط دو شب از آن باقی مانده است به دانشجویان جستجوگر مسئله " اجرا" پیشنهاد می کنم.
مطالعه ی پژوهش سارا فعلی را از دست ندهید.
فقط امشب و فردا شب ساعت ٨ شب در تماشاخانه موج نو.
محمد رحمانی، ذوق زده، hesampars و رضا تهوری این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید