در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | ابراهیم محکم درباره نمایش مستند شلتر: سه شنبه 15 فروردین 1396 در تالار قشقایی تآتر مستند شلتر را دیدم. شلتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:29:44
سه شنبه 15 فروردین 1396 در تالار قشقایی تآتر مستند شلتر را دیدم.
شلتر لغتی لاتین هست به معنای جان پناه،پناهگاهی برای درماندگان.
موضوع تلخ و گزنده ای که در خصوص زنان کارتن خواب و معتاد بود که مورد تعدی و تجاوزهای رنگ و وارنگ از طرف نزدیکان مثل پدر و برادر گرفته تا بیگانه ها قرار گرفته بودند.
انسانهایی که اگر به واقع موضوع را تحلیل کنیم، احتمال قریب به یقین ، خودشان کمترین تقصیر را دارند که در این وضعیت هستند. شاید شرایط بوجود آمده آنها را در این مسیر قرار داده است.
تعدادی قربانی جنگ خانمان برانداز هستند، که به قول بعضی ها نعمت هست!!!!
تعدادی قربانی طلاق و فقر اقتصادی و شرایط خانوادگی هستند...
این مستند مرا یاد مستند دیگری انداخت که چند سال پیش BBC پخش کرد راجع به ظلمی که به زنان سودان میشد. سودان دچار جنگ داخلی بود گروهی که پیروز ... دیدن ادامه ›› میشدند، زنان و دختران گروه مغلوب را در میدان شهر در ملا عام مورد تجاوز قرار میدادند و از بین میبردند.
مورد دیگر مقاله ای از یونسکو میخواندم که در زمان حمله ی عراق به کویت، زنان کویتی مورد تجاوز عراقی ها قرار گرفتند که بعدها باردار و از خانواده رانده، دچار سرنوشتهای عجیب و غریب شدند.
همه را می بینیم و میشنویم و اتفاق می افتد و اتفاق خواهد افتاد و بعید میدانم تا نسل بشر وجود دارد ، این ظلم ها پایان یابد.
این گونه مستند ها فقط تلنگری ست تا نوع بشر دو پا را دقیق تر بشناسیم.
در یک دوره ای با این دنیا می آییم ، عده ای خنثی هستیم که کم هم نیستیم. می آییم و می رویم. عده ای نیک خو و نیک نفس هستیم به خود و هم نوعان خود نیکی میکنیم، در سطح محدود یا گسترده.
عده ای دارای خوی حیوانی و وحشی گری هستیم که متاسفانه کم هم نیستیم. ظلم میکنیم. تجاوز میکنیم. خیانت میکنیم. دل میشکنیم. میتازیم و میتازیم. در سطح گسترده مثل دیکتاتورها یا در سطح محدود مثل خانواده و.... جالب اینکه همه ما در آخر از بین میرویم. در نهایت خاطره ای از ما به یادگار میماند. به نیکی یا بدی....
در این بین قضاوت کردن کاری بس دشوار است. شرایط، انسانها را وادار به انجام کارهای عجیب وا میدارد. چه بسا همان انسان خطاکار اگر در شرایط مطلوبی باشد، هرگز دست به خطایی نمیزد...
در این بین مغلوب دلش را آرام میکند که بالاخره دادرسی هست و غالب، فارغ از هر گونه واهمه ای میتازاند..............
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید