در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد خداوردی درباره نمایش آدم آدم است: نقدی بر نمایش #آدم_آدم_است نویسنده : #برتولت_برشت کارگردان : #حبیب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:55:40
نقدی بر نمایش #آدم_آدم_است
نویسنده : #برتولت_برشت
کارگردان : #حبیب_الله_دانش

هویت ، مسئله اصلی نمایش آدم آدم است میباشد . سوال نخست اینکه ضرورت اجرای یک متن خارجی در کشوری مثل ایران با این وضعیت اجتماعی و سیاسی چیست ؟
جامعه ای که آبدارچی اش مدیر و مدیرش راننده و راننده اش دکتر است . هویت افراد مانند شخصیت اصلی نمایش یعنی کالی گی در حال تغییر است .
صدا و سیمای این جامعه گنجشک را که چه عرض کنم پیت حلبی را به جای قناری به مردمش میفروشد و مردم هم از سر سکوت و بلد نبودن نه گفتن همچون کالی گی چند تکه پارچه و سنج و چتر را به جای فیل قبول میکنند جای تعجب ندارد که هویت و وجود خودشان را انکار کنند و به معنی واقعی کلمه مسخ شوند . سرباز باشند و با تمام نیرو هویت خود را به سرباز بودن تغییر دهند .
آدم آدم است نمایشی است هماهنگ دارای ریتم مناسب ، سرگرم کننده ، طناز و از همه مهمتر خلاقانه ... دیدن ادامه ›› .
پرداختن به جزئیات و شکل گرفتن تابلوها و فضاسازی های ناب و استفاده از دکور و لباس و موسیقی که هر کدام به نوبه ی خود با کنار هم قرار گرفتن صحیح و کم نقص ، تئاتری جذاب را از جزیی ترین نشانه ها و قراردادها تشکیل میدهد .
و باز هم قرارداد . قراردادهای متنوع و متفاوت و خلاقانه که کارگردان با تماشاچی میگذارد . و تماشاچی دائما خود را در سالن تئاتر حس میکند . غرق ماجرا نمیشود و احساسش را چون کلاهش بیرون از سالن گذاشته و با عقل تئاتر را تماشا میکند .
نوشته : #محمد_خداوردی
علی صمیمی و محسن وارثی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید