در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مسعود بزرگی درباره فیلم نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا: افتضاح مناسبترین واژه برای توصیف این فیلم است. به جای اینکه بخش دوم اد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:30:19
افتضاح مناسبترین واژه برای توصیف این فیلم است. به جای اینکه بخش دوم ادامه روایت بخش اول باشد، یک روایت دیگر از همان نهنگ عنبر یک است !!! . روایتی به مراتب ضعیفت تر که بیشتر به وصله پینه ی چند ایده ی ابتدایی شبیه است. پایان فیلم هم بعد از گریه های عاشقانه افشار و بلافاصله دل دادنش به شخص دیگر شاهکار است! تنها حسن فیلم بهتر بودنش از فاجعه هایی مثل " من سالوادور نیستم" است. فیلم واقعا ارزش پرداختن بیشتر ندارد...
امیدوارم یک روز سینمای طنز جدی گرفته شود. حداقل کمی. این سینما حتما می تواند بارها رکورد فروش را بشکند اما مایه شرمساری است که در راس جدول فروش تاریخ آن فیلم نما هایی مثل من سالوادور نیستم , پنجته کیلو البالو , اخراجی ها و ... دیده می شود.
افتضاح خیلی سنگین و زیاد هست ....تا قبل از پرت کردن گوشی از پنجره ماشین و....هر چند بخوبی قسمت اول(که بعنوان کمدی بسییار خوب بود) نیست و بندرت رگه هایی از خلتقیت دیده میشه اما سرگرم کننده و شیرین هست و اجرای رقص گروهی مایکل جکسونی از نقاط جالب فیلم هست ولی یا بدلیل سانسورهای وحشتناک و بیرحمانه ای که اعمال شده یا بدلیل کمبود وقت جناب مقدم از دقیقه هفتاد فیلم ول شده و.... و اگر با همون فرمون تا انتها میرفت در کلاس سینمای ایران یه کمدی خوب(و نه عالی نث قسمت اول) میشد.....در مورد سایر فیلمها سالوادور ضعیف هست چون نمیتونه تماشاگر رو بخندونه و سوژه و شوخیهای ضعیفش بشدت تکرارین.....اما آلبالو کمدی سرگرم کننده جالبی بود و اگه زود برداشته نمیشد همه رکوردها رو میزد....مشمل کمدی در کشور ما در درجه اول وجود ممیزی هست و بعد خیل تماشاگرانی که خودشونم نمیدونن چه توقعی از کمدی دارن....عده ای بدنبال پیام اخلتقی هستن؟دیگرانی توقع دارن یه فیلم کمدی تفکر برانگیز باشه و تا مدتها درگیرشون کنه!!! ....از همه جالب تر جماعتی هستن که توقع دارن بقول خودشون حرفهای بی تربیتی!!!!! توی فیلمای کمدی نباشه و....و.....دلیل اصلی این توقعات نابجا هم اینه که ااولا بدلایل مذهبی-تاریخی ما ایرانیها با خندیدن مشکل داریم و بعدش دچار عذاب وجدان میشیم و....و..... و دوم و مهمترش این که اکثریت مطلق مخاطبان سینما فیلم کمدی آمریکایی بشدت کم دیدن(برخلتف سایر ژانرها که در ایران پرطرفدار ... دیدن ادامه ›› هست و دوبله میشن و گاها از صداسیما هم پخش میشن) برای اثبات این ادعا سالهاست که در تیوال و سایر شبکه های اجتماعی از منتقدین سرسخت کمدیهای ایرانی خواستم که ده فیلم از کمدیهای(فیلمی که تنها ژانرش کمدی باشه) امریکایی سه سال گذشته(ونه ده یا پنجاه سال گذشته) که ویژگیهای مورد نظرشون رو داشته نا باشه نام ببرن و کسی نتونسته ....دلیلش هم اینه که چنان فیلمهایی که دوستان توقع دارن در دنیا هم هرچند سال یبار ساخته میشه و پدیده و اتفاق محسوب میشن و کسی در اونجا توقع نداره که سایر کمدیها هم مثل اونها باشند کما اینکه مارمولک یا اجاره نشین ها یا حتی ورود اقایان ممنوع ...نمیتونن الگو باشن و قابل تکرار نیستند
۰۶ خرداد ۱۳۹۶
این که در هر هنری، تولید محتوا با هر سطحی حق افریننده ان است و سلیقه هر فرد در دیدن هر اثر هنری قابل احترام است، موضوعی کاملا پذیرفتنی است. همانطور که من از گیتار نوازی یک مبتدی در کنار خیابان هم لذت می برم. یا از دیدن فیلم مستند یک تازه کار. اما وقتی من بلیط کنسرت شهرام ناظری را میگیرم انتظار دارم شاهد اثری باشم که امضای ناظری پای ان باشد، هرچند جزئ کارهای خوب و یا متوسط ایشان هم نباشد. انتظار دارم ناظری حداقل وقتی برای مخاطبش صرف کند. این که همه منتظر کنسرت ناظری هستند و مخاطب خودش را دارد دلیل نمی شود بیاید روی سن " هی جیگیلی جیگیلی" بخواند.در مورد خوانندگان ضعیف تر هم انتظار دارم هر کس به فراخور تواناییش حداقل وقتی بگذارد.
موضوع ناراحت کننده در مورد فیلم هایی از این دست نیز همین است. از ان اسم ها و آن سابقه انتظار رعایت حداقال هایی در خور شانشان می رود که متاسفانه انجام ... دیدن ادامه ›› نشده.
نکته هیجان انگیز فیلم استفاده از ترانه هایی است که تا حالا ممیزی میشده و حالا دیدنش روی پرده سینما جذابیت دارد. این نوعی سواستفاده از مخاطب است .
من انتظار داشتم اپیزود دوم نهنگ عنبر را ببینم با همه نقاط مثبت و منفی اپیزود اول، اما کارگردان و تهیه کننده اصلا به این موضوع فکر نکرده بودند. با خود گفتند :"اولی که فروش خوبی داشت، تنها با استفاده از نامش دوباره هم خوب می فروشیم".
بهتر است گیتار زن کنار خیابان و ناظری، هردو به فکر مخاطبانشان باشند.
۱۰ خرداد ۱۳۹۶
توقعات شما متناسب با واقعیات نیست و گر نه کسی قصد توهین به شما رو نداره و صرفا دارن برای ملیونها ادمی که سلیقه ساده تری دارند فیلم میسازند،نهنگ عنبر یک هم شاهکار عجیب و غریبی نبود و بخش بزرگی از جذابیتش به نوستالوژی سیاه دهه شصت مربوط میشه ضمنا نکته مهم اینجاست که برای ساخت یه کمدی موفق در ایران احتیاج به خلاقیت زیادی هست که همیشه در اختیار یک نویسنده نیست،مقدم که جای خود داره،حتی خلاق ترین کمدی نویس ایرانی یعنی پیمان قاسمخانی وقتی خواسته برا خودش فیلمنامه بنویسه نتونسته خلاقیت بینظیر آثار قبلیش رو تکرار کنه....لذا این که مقدم تونسته در قسمت اول چنان فیلمنامه ای بنویسه چیزی شبیه معجزه و یه اتفاق غیر قابل تکرار هست که رخ دادنش شانس خوب او و ما بوده اما این که در قسمت دوم نتونسته مجداد خلاقیت عجیب رو تکرار کنه ،توهین به هیچ کس نیست ....همونطور که گفتم توفعات شما مبنای منطقی نداره ،مانی حقیقی حق نداره کمدی بسازه؟ آلبالو بعنوان یه فیلم سرگرم کننده و کمدی بسیار موفق و خنده دار هست و با خواندن خبرها و دیدن تیزر و....براحتی میشد فهمید که هیچ شباهتی به اژدها یا پذیرایی ساده ندارد و اگر شما توقع چنان فیلمی داشتیم ، خرده ای بر حقیقی نمیشه گرفت.....اما در مورد نهنگ دو،تنها قسمتی که نوهین به مخاطب هست ،نیمه کتره رها کردن کمدی و تبدیلش به ملودرام سوزناک هندی-ترکی هست که اگر بدلیل سانسورها رخ نداده باشه واقعا زشت و سواستفاده از نیاز مردم محسوب ... دیدن ادامه ›› میشه.....بعد یه سوال این همه فیلم ارزشمند و پر از دغدغه و تاثیر گذار در همنر و تجربه اکران میشه ،شما که ظاهرا به ژانر کمدی علاقه ای ندارین(و گر نه از البالو اونقدر ناراضی نبودین) چرا به دیدن کمدیها میرین؟
۱۲ خرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید