در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احمد محمدتبریزی درباره نمایش آنا کارنینا: گاهی موفقیت و پرمخاطبی یک نمایش، برای کارگردان اثر می‌تواند حکم تیرخلا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:38:02
گاهی موفقیت و پرمخاطبی یک نمایش، برای کارگردان اثر می‌تواند حکم تیرخلاص را پیدا کند. کارگردان به خیال تکرار موفقیت‌های قبلی در ورطه تکرار می‌افتد و نمی‌تواند از بند گذشته‌اش رها شود. این همان بلایی است که «نویسنده مرده است» بر سر آرش عباس آورده و او هنوز نتوانسته ذهن خود را از این اثر رها کند و همچنان درگیر ایده‌های اجرایی‌ قبلی‌اش است.

«آناکارنینا» به لحاظ جلوه‌های بصری و تکنیک‌های کارگردانی فوق‌العاده ضعیف است. کارگردان برای جبران این فقر تصویری سعی کرده با استفاده از تصاویر ویدئویی تکراری کمی به نمایش رنگ و لعاب بدهد که استفاده از این حربه تنها برای چند دقیقه جواب می‌دهد.

هنگامی که با «آناکارنینا» مواجه می‌شویم، انگار با یک نمایش رادیویی طرف هستیم. اگر از اول چشم‌هایتان را ببندید و به دیالوگ‌ها گوش کنید هیچ تصویر یا حرکت خاصی را از دست نمی‌دهید. دیالوگ‌ها هم که کاملا معمولی و سطحی نوشته شده‌اند و از تعلیقی که انتظارش را داریم خبری نیست.

نمایش حتی در شخصیت پردازی حرفی برای گفتن ندارد. در اینجا بر خلاف «نویسنده مرده است» شخصیت‌ها باور نمی‌شوند و دیالوگ‌هایشان کششی ایجاد نمی‌کنند. همه چیز در همان سطح می‌ماند و فراتر نمی‌رود.


ادامه در
https://goo.gl/wFovNw


مارال عظیمی این را خواند
ماهرو رستمی این را دوست دارد
همین که هنوز کسی می تونه به سبک دهه شصت و منتقدان مشهورش که یک الگوی همیشگی برای نقد داشتند از جمله: "یک نمایش رادیویی که با بستن چشم ها هم چیزی رو از دست نمی دید" استفاده کنه دیگه تکلیف بقیه نقد معلومه.
۱۵ تیر ۱۳۹۶
خشم؟
منتقد دهه 60؟
نظرات همه دوستان محترم هست و نیاز به برچسب زدن های اینچنینی نیست... من همونقدر که نویسنده مرده است رو دوست داشتم، این کار رو دوست نداشتم و دلایلم برای این دوست داشتن رو نوشتم
۱۵ تیر ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید