در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | م . ش درباره نمایش تماشاچی محکوم به اعدام: با عرض خسته نباشید به دست اندرکاران تئاتر تماشاچی محکوم به اعدام ضمن
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:35:15
با عرض خسته نباشید به دست اندرکاران تئاتر تماشاچی محکوم به اعدام
ضمن تشکر از زحماتتون
به عنوان یک تماشاچی غیرمتخصص و عام در عرصه تئاتر که تقریبا سالی چهار یا پنج تئاتر میبینم چند نکته رو درباره تئاترتون ذکر میکنم :
۱ . اجرای روز یکشنبه ۸مرداد با بیش از ۵۰ دقیقه تاخیر آغاز شد که من تا بحال همچین موردی ندیده بودم و نهایتا با ده دقیقه تاخیر کارها شروع میشد.
۲ . در این تئاتر تماشاچی عام (افرادی غیر از دانشجویان تئاتر و سینما) فدای تماشاچی خاص شده بودند و گویی این نمایش بیشتر برای همون قشرخاص نوشته شده و مخاطب عام ( البته منظورم نه مخاطب خیلی پرت از فضای ادبیات و داستان ک سینما و تئاتر ) به سختی با نمایش ارتباط برقرار میکرد. شاید این یکی از دلایلی هست که اقبال مردم به تئاتر کم هست و دوستان تئاتری در همون حلقه محدود خودشون هستند و کمتر کسی از مردم کوچه و خیابان به دیدن نمایش هاشون میاد.
۳ . با تعاریفی که بعضی بزرگواران از کمدی و طنز این تئاتر کرده بودند که (من در طول نمایش از خنده روده بر بودم و ...) انتظار شوخی های جذاب تر و خنده دار تری رو داشتیم ولی واقعا شاید در طول نمایش ۳ بار از ته دل نخندیدم. البته هدف از نمایش کمدی فقط خنده نیست ولی باید نمایش بتونه از پس خندوندن مخاطب هم بر بیاد
۴ . در اکثر تئاترهای طنزی که دیدم مثل نمایش مضحکه ای شبیه قتل یا همین نمایش اگر شوخی های جنسی رو از نویسنده بگیریم نمیدونم با چی ... دیدن ادامه ›› میخواد تماشاچی رو بخندونه؟ نکته اینه که اشاره های واضح جنسی من هم بلدم بقیه رو بخندونم، پس هنر نویسنده مدعی تخصص اینجا چیه؟!
در آخر از بازی خوب بازیگران و زحمات همه گروه تشکر میکنم
وحید هوبخت، Albert Klags، رضا تهوری و تیلا بختیاری این را خواندند
حامد عبدلی این را دوست دارد
شوخی جنسی داشت کار ? ? کدوم کار?ما خندیدیم به دریا به کوسه خندیدیم به قایق موتوری و اشب دادستان به دکتر و ترافیک به هملت منقطع خندیدیم در عین حالی که متحیر میشدیم از توانایی بازی مقداد عزیز و خندیدیم به برونکا به تفنگ پر به آتتراکت و راه رفتن عکاس با موزیک،.خندیدیم به شاهد اول که نقشش کم بود و دوباره آمد ، به تیک زدن قاضی با لحنش و اهنگین کردن نام ماریییااااا ،نه با شوخیهای جنسی ، خندیدیم به سکوتی طولانی که برای جمع بستن ساده ای ، شکل میگرفت .به تالاب خندیدیم به پرررندگان گفتن دادستان ،از گیت رد کردن قاضی .ژست عکاس را یادتان هست ما به آن خندیدیم . می خندیدیم و در همان حین وادار به اندیشیدن میشدیم . می اندیشیدیم، به رد شدنها، به عبورهای بی دلیل،به یک جنس نبودن صحنه و کارکترها به عروسکهای بت به زمانهایی که گویی موازیند به سفری دوساله برای دادگاهیان که برای ما و تماشاگر محکوم به اعدام چند لحظه گذشته بود .خندیدیم و به اینها میاندیشیدم تا اینکه در صحنه ی پایانی به ترس رسیدیم . ترس از نوع بشر،از ،بی اختیاری مان که نکند جدی باشد و واقعی ? ... بله خندیدیم به افتادن و جمع کردن صحنه و تعجب می کردیم از صحنه هایی که تا حالا تو تاتر ندیده بودیم .صادق باشیم . شگفت زده شدیم از، این همه شکستن قواعد تاتری و استوار ماندن نمایش ، اتفاقاتی که نه کم ، بلکه اصلا توی تاتر ندیده بودیم . ب کارگردان شجاع دیدیم و بازیگران شجاع تر . و شاید زود ... دیدن ادامه ›› دیدیم .به نظرم زود دیدیم . من واقعا به گروه خسته نباشید میگم دوباره و تعجب میکنم از،نقدهای جهت دار و اینگونه شوخی طور.... شوخی های جنسی شااید به سه چهار دیالوگ در صحنه ی شاهد اول و دوم ختم بشه . من پیشنهاد میکنم کار رو برید ببینید . اونی که ساعت 9 اجرا میشه رو برید ببینیداا. نقد بنده رو هم سرچ کنید مطالعه کنید لطفا
۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اقای جعقرشاهی شما دو پست پایینتر و 6 روز پیش فرمودید جمعه رفتید..! بعد الان میگید یکشنبه رفتید..! چند پست بالاتر هم به تعریف پرداختید..! در هر صورت خوشحالم کار فرهنگی میکنید.
۱۴ مرداد ۱۳۹۶
من فکر می کردم فقط در اجرایی که من رفتم اینقدر تاخیر داشت. تعجب میکنم که اکثرا از تاخیر زیاد ناراضی هستند. معلوم نیست احترام به تماشاگر رو کی و کجا قراره یاد بگیریم و کی برای وقت و زمان و برنامه ریزی اونها ارزش قائل بشیم. در خصوص شوخی ها هم کاملا موافقم. زیاد بود و بعضی جاها بد.
۱۷ مرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید