در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | الهه زاهدی درباره مونولوگ خونین زار: نظر "دکتر رشید کاکاوند " شاعر و مجری رادیو و تلویزیون، درب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 06:24:31

نظر "دکتر رشید کاکاوند " شاعر و مجری رادیو و تلویزیون، درباره ی خونین زار :

یک کار جدی یکی از نشانه هایش این است که آدم بعد از دیدن کار به شکل جدی به فکر فرو رود .این کار را تحلیل سیاسی اجتماعی نگاه کنیم ، تاریخی نگاه کنیم به کار یا سمبلیک ببینیم یا همان جهان شمول یا تاریخ شمول ببینیم بحث هایی هست که در تفسیرهای بعدی میتوان رفت سراغ آن .
اما نکته ای که اول از همه به ذهن من میرسد تلخی و تاریکی کار و به شکل هوشمندانه ای نورپردازی متناسب بود با این موضوع ، از همان ابتدا که متن یک مقدار شوخ و شنگ به نظر میرسید و بعضی از حاضران هم با صدای بلند می خندیدند این تلخی خودش را نشان میداد ، لازم نبود که حتما حادثه ای رسما اتفاق بیافتد و یک حدیث نفس ، من نمیخواهم آن را تعمیم بدهم اما یک کارکتر ،یک شخصیت پرداخته شده بود در یک روایت و این روایت به جایی میرساند مارا که به آن فکر کنیم .
یک مقدار ظرفیت صوتی متن بیشتر از تصویری آن بود ، نه اینکه تصویر خوب کار نشده بود،نه ؛ بازی خیلی خوب بود نورپردازی ،همه چیز به جا بود میزانسن نداشت و طبیعتا انتخاب شده بود برای کار ، ظرفیت متن بیشتر متن بود ، بیشتر به تعبیری رادیویی بود ،شنیداری بود ، گو اینکه تلاش کرده بود تصویر هم کمک ... دیدن ادامه ›› کند به این موضوع .
تدوین کار مناسب بود و با افکت ها و صداهای زمینه ای که در فواصل می آمد ، فضاسازی میشد و مخاطب را با خودش همراه میکرد.
در نیمه اول گاهی هرچه صدای هیاهو و خنده ی مخاطب شنیده میشد ، در نیمه دوم سکوت مطلق بود ، این سکوت مطلق یعنی نمایش به آن درون مایه ای که نظرش بود دست پیدا کرده . محکم و ضربه زننده داشت پیش میرفت .گو اینکه من با پایان نمایش خیلی موافق نبودم ، لازم نبود حتما آن فاجعه اتفاق بیافتد تا کل نمایش و کل متن فاجعه آمیز باشد .
انتخاب بازیگر با فیزیکی که دارد با چهره ملیح و مظلومی که دارد تقابل معنی داری با شخصیت پردازی داشت که آن ضربه زنندگی متن را بیشتر میکرد .
نهایتا من توصیه میکنم کسایی که ندیدند و صدای من را میشنوند ببیند این کار را،
گاهی وقت ها باید فرش را کنار بگذاریم و آشغال های زیر فرش را بگیریم ، همیشه اینجوری نیست که قایمش کنیم .
چیزی هست که واقعی است ، پرداخت آن میتواند مورد نقد قرار بگیرد ولی تم واقعی است و از واقعیت گریز نداشته باشیم.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید