در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مریم لطیفی پور درباره نمایش خداحافظ: دیشب این نمایش رو دیدم واقعا به نظرم نمیشد اسمش و نمایش گذاشت ولی خیلی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:39:53
دیشب این نمایش رو دیدم واقعا به نظرم نمیشد اسمش و نمایش گذاشت ولی خیلی جالب بود و با وجود اینکه با خستگی شدید وارد سالن شدم با حال خوب بیرون اومدم. البته من جزو کسانی نبودم که جرات فعال بودن رو داشتند و قطعا در اون حالت احساس بهتری هم میشد داشت ولی شاید همین عدم فعالیتم باعث شد با دقت بیشتری همه دیالوگها و نظرات دیگر رو گوش بدم.
اشکال کار از نظر من این بود که موضوع نمایش مناسب نبود. خیلی از افراد صحبتهای به جایی در مورد این نمایش کردند اول همه احساس کردند که لحن دستوری زن مرد رو به لجبازی وادار کرده بنابراین تا جایی که میتونستند لحن خانم و ملایم کردند ولی مرد باز هم کوتاه نیومد. در این حالت همه به این نتیجه رسیدند که که راه حل فقط در دست مرده و به راحتی توسط اون به شرطی که برای زن و زندگیش ارزش قائل باشه حل میشه ولی از طرف کارگردان رد شد چون هدفش این نبود و ناچار شد برخلاف صحبت اول نمایش-که به نظرتون زن یا مرد چه میتونن بکنن که اینطور نشه؟ -بگه که حالا اگه یک زن با یک مرد خودخواه و غیر متعهد مثل این برخورد داشته باشه باید چه بکنه که من شخصا معتقدم در این صورت مثل خود نمایش زن باید مرد رو ترک کنه چون واقعا بدون علاقه و همکاری دو طرف زندگی مشترکی وجود نداره و فقط یک جهنمه برای اونی که زندگی براش ارزشمنده.
گفتم موضوع اشتباه انتخاب شده بود چون باید جوری می بود که ارزش این قرار برای مرد بیشتر از این حرفها می بود طوریکه ما نمیتونستیم به راحتی بگیم اگه چیزی به بارش نباشه این قرار و راحت کنسل می کنه باید موقعیتی بود که ما حق رو کاملا به دو طرف میدادیم در حالیکه اکثر حاضرین در سالن حتی خود آقایون به این نتیجه رسیدند که این آقا با اصرار روی این قرار عدم تعهدش به زندگی مشترک رو ثابت کرده. یک مثال میزنم فکر کنیم مرد تمام سالهای زندگیش رو به دنبال یک موقعیت شغلی خاصی بود و شبانه روز به امیدش تلاش کرده بود و خانم هم در تمام سالهای زندگیش به خوبی به اون واقف بود و حالا یکدفعه این پیشنهاد کاری رو ... دیدن ادامه ›› دریافت کرده بود این سکوی پرتابش بود و ممکن بود دیگه هیچ وقت براش اتفاق نیوفته ولی در این کارقرار بود که با دوست دختر سابقش همکار بشه و هر روز همدیگه رو ببینند. احتمالا مرد این همکاری هم براش لذت بخش بود و زن شدیدا احساس می کرد زندگیش در خطر افتاده ولی به این راحتی هم نمیتونستیم و نمیشد که بگیم مرد باید از این پیشنهاد بگذره و اگه نگذشت قطعا مشکل از اونه .
رضا بولو، رها باصفا، احمد مسلک و آریان رضائی این را خواندند
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
به نظرم شما خودتون دچار سوتفاهم شدید و اتفاق اجرا خیلی با شما ارتباط گرفته که ذهنتون درگیر موضوع خوب اون شده
من دو اجرا از این کار دیدم خیلی چالش جذابی داشت تماشاچیا هم جای مرد بازی می کردن هم زن اگر یک جایی تماشاگری مثل شما بگه که مرد مشکل ایجاد کرده و اونه که باید رفتارش تغییر کنه پس شما دنبال پاک کردن صورت مسئله هستید نه حلش و دقیقن اینجا باید تماشاگرا یا حتا خود شما به جای زن به صحنه برید و مقابل چنین مردی بایستید چرا می خواید از مسئله فرار کنید و بگید مرد خودش باید تغییر کنه ؟
شما دچار سوتفاهم شدید از این جهت می گم که فکر می کنید این ها باور یا خواسته ی کارگردان و گروه بوده در شرایطی که به نظر من گروه با این تئاتر مسئله ای اجتماعی رو مطرح کردن که ما بتونیم از زاویه های مختلف باهاش روبرو بشیم و با هرچیزی که که مثل شما مخالف بودیم گروه اجازه میده بریم تغییرش بدیم این تنها تاتریه که اینجوری به مخاطب تا این حد احترام میذاره
۲۷ شهریور ۱۳۹۶
ممنون از حضور و نظرتون
۲۷ شهریور ۱۳۹۶
ممنونم آقای رضایی. همون طور که دوست عزیزمون هم ذکر کردند قطعا به خاطر کار خیلی خوب و جذابتون بوده که من هم ذهنم درگیرش شده و علاقه مند شدم که نظر بدم.
۲۸ شهریور ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید