در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شاهو منبری درباره گردش کوچه پس کوچه‌های استانبول | همراه با منصور ضابطیان: درود بر شما این سفر ، اولین تجربه من در سفر با تیم گردشگری تیوال بود.
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:16:36
درود بر شما
این سفر ، اولین تجربه من در سفر با تیم گردشگری تیوال بود. من و همسرم با تیمی چهل و چند نفره هم قدم شدیم و تجربه ای خاص از نوع سفرهایی را که آقای ضابطیان تجربه کرده اند، پشت سر گذاشتیم. حاصل این سفر برای من به شخصه ، دستاوردی بزرگ به همراه داشت. درک کردم که سفر زمانی خواهند توانست آموخته ای واقعی به همراه داشته باشد که در گرماگرم زمزمه زندگی روزمره مردمان آن دیار قرار بگیرید. بازدید اهداف گردشگری ، شاید جذاب باشد ، اما فرصت حس کردن شریان حیاتی آن مردمان را از آدمی خواهد ربود. قدم زدن در گذرهایی که خاطراتی بس دور و دراز از مردمانی را در خود دارند که دیر بازی است از خاطر محو شده اند ، حسی بسیار غریب در وجودتان جاری می سازد که با کلمات قابل بیان نیست. خانه هایی که بسیاری از آنها هنوز شیشه هایی دست ساز دارند و تصویر آسمان در آنها مواج است. گوشه های دنجی که صدای پای ما ، سکوت آن را خراش می داد و چشم هایی که پرسش گونه حرکت ما را دنبال می کرد. مردمانی که علیرغم ظاهر و گویش خشن ، بسیار مهربانند و زمانی که با آنها صمیمی می شوید ، با شما دوستانه رفتار می کنند و موسیقی زیبای ترکی که بسیاری از اوقات گوش نواز است و زبانی که برخلاف نامش پر از کلمات پارسی است و جالب آنکه مغازه های ساز فروشی که پشت ویترین آنها سنتور و کمانچه دیده می شود ، حاکی از آن است که ما حس مشترک بسیار داریم ... دیدن ادامه ›› .


یکی دیگر از بخش های جذاب این سفر ، کتابی بود که تیوال پیش از سفر به گروه جهت مطالعه معرفی نمود. کتابی که بر اساس آن موزه ای ساخته شده و مطالعه آن فضایی را از محل وقوع داستان در ذهن خواننده به تصویر می کشد و زمانی به موزه می رسید ، می توانید میزان محقق شدن تجسم خود را ببینید ! علاوه بر آن حال و هوایی که از خیابانهای استانبول در داستان توصیف شده بود ، گروه را برای شروع این تجربه ، از پیش آماده کرده بود. و چنین تجربه ای را فقط می شد با تیم هوشمند گردشگری تیوال کسب کرد و بس. کتاب "موزه معصومیت" نوشته "اورهان پاموک".

از تجارب بسیار ارزنده دیگری که برایمان حاصل شد، دوست های تازه است که چرا پیشینیان گفته اند در سفر باید شناخت ... سعادت همراهی با گروهی نصیبمان شد که از مصاحبت با تک تک آنها لذت بردیم و دوستانی یافتیم چون گوهر و آرزو داریم که به زودی سعادت دیدارشان دوباره نصیبمان شود.

بطور حتم سفرهای جمعی ، آن هم در خارج از کشور ، نیازمند هماهنگی ، مسئولیت پذیری ، صبر و شکیبایی و دقت نظر بسیار زیادی است. نکاتی که دوستان تیوال و در راس آنها خانم نصیری و آقای مهدوی با بالاترین کیفیت ممکن از پس آن برآمدند و با آن لبخند همیشگی شان ، تیغ بر یل مشکلات کشیدند و خاطره ای ساختند برای همسفران تا از همه لحظه های گردش شان لذت وافر ببرند. سپاس بی دریغ من و همسرم نثار شما

از دوست گرانقدرم آقای عمروآبادی بزرگوار بابت همه حمایت هایشان بی نهایت سپاسگزارم و در نهایت سپاس بسیار تقدیم جناب آقای ضابطیان گرانقدر و دوستانشان که سعادت همراهیشان نصیبمان شد.


همراهی با بچه های شریف و نازنین تیوال علی الخصوص‌ جناب مهدوی و همسفران مهربون و با انرژی و حضور جناب ضابطیان همه و همه دست به دست هم داد تا خاطره ای فراموش نشدنی رو برامون بسازه، به امید سفرهای بعدی با همین تیم و خوش گذرونی و کسب تجربه های بیشتر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
ندا خانم ، درست می فرمایید ، بطور حتم همسفر خوب ؛ اثر فزاینده بر حس خوب سفر داره و سبب میشه که خاطراتی ماندگار بجا بمونه مثل سفر ما .
من هم به سفرهای آتی امیدوارم و آرزو دارم که با این دوستان مجددن همسفر بشم
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید