در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | حسین طائب درباره فیلم آستیگمات: از دیشب که آستیگمات را دیدم برای نوشتن بی تابی می کنم هر چند که نوشتن
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:56:13
از دیشب که آستیگمات را دیدم برای نوشتن بی تابی می کنم هر چند که نوشتن در باره آن تا آنجا که داستان لو نرود هم کار آسانی نیست . آستیگمات راه جدیدی را در سینمای اجتماعی ایران باز می کند راهی میانه سینمای فرهادی از یک سو و سینمای تاریک اجتماعی که تماشاگر را با دلخوری از سینما خارج می کند ، آستیگمات اصلا اینگونه نیست و عناصر آن به گونه ای چیده شده که علی رغم طعم تلخ آن وقتی از سینما بیرون آمدم دلم می خواست در زیر باران آذر ماه تا خانه پیاده بروم و دوباره به تماشای آن بنشینم .
آقای مصطفوی را یکبار در سینما فلسطین آن هم موقع شمارش آراء مردمی جشنواره سال 93 برای فیلم انار های نارس دیدم و در مدت شمارش با هم گفتگو کردیم از انار های نارس خیلی خوشم آمده بود 2 نکته حائز اهمیت بود یکی بازی متفاوت خانم آنا نعمتی در نقش یک زن کارگر چادری ( در مقابل نقش های شیک پوشی که بازی می کند ) و دیگری ریتم خیلی کند فیلم اما در استیگمات اقای مصطفوی انگار در یک دوره 4 ساله جندین گام به جلو برداشته است .
علاوه بر قصه ، بازی های درخشان فیلم یکی از وجوه ممتاز آن است اگر می توانستم بازی ها را با رکورد های المپیک مقایسه کنم بی گمان چندین رکورد جابجا شده است :استفاده از یک بازیگر خردسال که بنظرم بخش مهمی از لطافت و امید فیلم مدیون حضور بازیگر آن است ، بازی کوتاه و تاثیر گذار خانم بختیاری که در واقع می توان آن را نگین بازی های ایشان دانست و توانائی یک کارگردان در گرفتن بازی و گریم که خیلی ها ایشان را در فیلم نمی شناسند ، بازی متفاوت آقای پاکدل خصوصا در نیمه دوم که از قالب آن چهره آرام همیشگی خارج می شود و چقدر خوب که محسن کیایئ با یک نقش جدی توانائی های خودش را هر روز بالاتر می برد هرچند که در پرده نشین و جشن دلتنگی هم بازی جدی داشت اما در آستیگمات به دلیل حضور طولانی و نقش اولی سرگشتگی مردی که دست روی زنش بلند می کند و سعی می کند با پسرش رفاقت کند و (به شیوه خودش او را تربیت کند مثل اشاره به دختر همکلاسی او در کلاس زبان) را بسیار باور پذیر اجرا می کند . در فیلم با کلکسیونی از ... دیدن ادامه ›› بازی های متفاوت از خانم نیکی کریمی ، هادی حجازی فرو سیامک صفری مواجه هستیم و چطور می توان به بازی خانم نصیر پور اشاره نکرد که بخش دیگری از لطافت و آرامش فیلم مدیون حضور و نقش ایشان است انگار هر مشکلی به ایشان می رسد ناگزیر باید راه خود را تغییر دهد .
نشانه ها ی فیلم از جمله گم شدن حلقه ، پرورش زالو ، تغییر عینک کسری ، کشیدن دندان و صحنه زیبای برف وقتی کسری به آسمان نگاه می کند به خوبی در فیلمنامه چیده شده است که اینجا مجال پرداختن به آن نیست .
آستیگمات داستان لطیفی دارد ، آقای مصطفوی برای آن زحمت کشیده و از هیچ موضوعی کوتاهی نکرده است موسیقی سهراب پور ناظری و دوریبن روزبه رایگا هم نباید از منظر دور بماند .
آستیگمات اصل جنس است . سوم آذر ماه 97 حسین طائب
من هم امشب این فیلم رو دیدم و واقعا لذت بردم.تلخ بود اما نه در پایان معجزه ای اتفاق افتاد نه پایان رها؛بازی ها فوق العاده جوری که من خانم بختیاری رو قبل از اولین دیالوگ تازه شناختمش.حتما این فیلم رو ببینید.
۰۴ آذر ۱۳۹۷
منم امشب دیدم . بازی خانوم مهناب نصیر پور خیلی واقعی و خوب بود
۰۵ آذر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید