در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | لیلى شجاعى درباره نمایش تن شوری: درود بر دست‌اندرکاران محترم این نمایش (البته این نوشتار می تواند رو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:05:15
درود بر دست‌اندرکاران محترم این نمایش
(البته این نوشتار می تواند رو به تمام گروه‌های نمایشی با این مختصات باشد)

اگر هدف فقط و فقط سرگرم ساختن بخش الیت جامعه است، خب طبیعتا با بهای حداقل شصت هزار تومان و حتی بهای خیلی بیشتر هم سرگرم شده و خوشحال و خرم و قدح باده به دست به سوی منازل خویش رهسپار خواهند شد. (و نکته اینجاست که طبیعتا مشاهده و تخصیص آثار حتی فاخر هنری برای فقط یک بخش از جامعه، نه فرهنگ را ارتقا می‌دهد و نه موجبات گسترش آن را فراهم خواهد نمود. اگر قرار است تداوما از پویایی فرهنگ و تغییر در هر زمینه‌ای سخن بگوییم، یا اگر در گعده‌ها و نوشتار خویش از دیو و دد ملولیم و انسانمان آرزوست پس چرا بزنگاه که می‌رسد معطلیم؟)
اگر هدف فقط و فقط سرگرم ساختن بخش الیت نیست، و برخی از اقشار دیگر نیز مورد نظر هستند که در تعارض است با برخی از مسائل. و ای کاش مواضع مشخص‌تر شوند. گاها' دغدغه‌های مردم‌دوستی و... نیز در صفحات مجازی برخی از هنرمندان گرامی می‌بینیم، که خیلی هم خوب است اما از لحاظ عملی در حوزه مستقیم کسب و کارشان که اتفاقا تئاتر هست، موضع ثابتی مشاهده نمی‌شود. گروه‌های گرامی اگر اشتباه می‌کنم مرا راهنمایی بفرمایید. دستتان را نیز به گرمی ... دیدن ادامه ›› خواهم فشرد.
یا حتی از آن بالاتر ممکن است هنرمند عزیزی بفرمایند: نه بنده خیلی به اون صورت دغدغه مردم‌دوستی ندارم و اصلا هم فعالیت یا نوشتاری در این زمینه‌ها ندارم. و سری که درد نمی کند و استعمال دستمال و..../ خب این هم به خودی خود موضوعی قابل اغماض نیست.
خب دوستان گرامی بهای شصت هزار تومان شاید برای شما *شاید* واقعا عدد ناچیزی باشد اما برای برخی اقشار جامعه آن هم اگر بخواهند بیش از یک نفر برای دیدن نمایش بیایند خب عدد بالایی است. در واقع جایی در سبد خانواده برای تئاتر باقی نخواهد ماند. (چه بسا که تقریبا برای اکثریت نمانده است.)
دیگر سراغ سایر اقشار جامعه با درآمدهای بسیار بخور و نمیر نمی‌روم که متاسفانه و با شرمساری بسیار، مدت‌هاست به دست فراموشی سپرده شده‌اند... به جز تعداد بسیار بسیار انگشت شماری از گروه‌های محترم که گاهی از آنان جهت مشاهده نمایش‌های خویش یاد می‌کنند، دیگر هیچ. ما هیچ ما نگاه!!
اصلا مگر نمایش دیدن آن اقشار برای ما که در زمینه هنر فعالیت داریم چقدر مهم است؟؟
(اخیرا از یک کارگردان بسیار عزیز و دوست‌داشتنی شنیدم که اتفاقا یکی از مراکز دولتی و مهم تیاتر تهران، از اینکه یک شب از اجراهای ایشان را رایگان برگزار کنند امتناع ورزیدند. البته علت مشخص است.)
و در انتها همچنان معتقدم از تفاوت‌های زندگی و زیست هر کس، تفاوت اولویت‌های آنان است.
به امید سلامتی و روزهایی خوش
منم خیلی هیجان داشتم برای این نمایش،اما چقدددد اخه گرووون
۱۹ آذر ۱۳۹۷
نیلوفر گرامی
:-)
۱۹ آذر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید