در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | حاء. الف درباره نمایش خانه برناردا آلبا: به نظر من (*) که این کار آن طور که لایقش باشد مورد توجه قرار نگرفته، و
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:54:27
به نظر من (*) که این کار آن طور که لایقش باشد مورد توجه قرار نگرفته، و هرچقدر هم فکر میکنم دلیل آن را نمیفهمم! هرچقدر بخواهیم در تحلیل­های این نمایش و استقبال از آن نگاه جنسیتی نداشته باشیم، امکان پذیر نیست که اصلا موضوع کار هم به همین حیطه برمی­‌گردد، اما بیایید فکر کنیم که به جای این همه بازیگر زن، کار دیگری در همین سالن با تعدادی چهره‌­ی مرد اجرا می­‌شد تا تفاوت استقبال از آن برایمان مشهود باشد!

بازی­ها چقدر تمرین شده، بی خطا و به اندازه است! بازی خانم رویا تیموریان هم که عالی، خیره کننده و در خور یک برنارد آلبای مستبد واقعی است. و البته صدا، صدا، صدا! صحنه‌­هایی که در آن خواهران حضور دارند، ترکیبی از بازی­های درخشان و صداهای گوش­نواز است که بدون نیاز به هیچ میکروفونی به انتهای سالن نیز می‌­رسد! (و اصلا هم کنایه به کارهای دیگر نمیزنم!) موسیقی اما چندان به موازات این امر نیست، گرچه در بسیاری از صحنه‌­ها موسیقی به تشدید حس کمک کرده، اما گاهی نیز موسیقی (آن هم نه موسیقی کلاسیک)، کمی از کار بیرون می­زند و به سبک کارهای آقای رفیعی نمی‌­ماند.

اسم دکتر رفیعی که بیاید، انتظار داریم آمیزه­ای از رنگ و زیبایی روی صحنه بدرخشد، این امر در قالب لباس و تا حد فراخور متن خود را نشان داده، اما در طراحی دکور ابتر مانده و هرچه میخواهم دلم را فقط به همان درهای باشکوه و طراحی صحنه­‌ی آخر خوش کنم، نمی­شود.

اما تمام تحلیل ها و موارد تکنیکی ... دیدن ادامه ›› را بگذارید کنار و بروید متن کار را به نوش جان نیوش کنید! آن جایی که مستخدم خانه دارد با صدای غرا از وضعیت اسفناک دختران برناردا آلبا می­گوید، به حال خودمان فکر کنیم؛ صحنه­‌ای که دختران در خواب به مثابه مردگان هستند را ببینیم و دلمان برای خودمان بسوزد که نگذاریم جامعه بیش از بیش ما را به دختران برناردا آلبا شدن پیش ببرد.
.

(*): به قول رابرت در زندگی تئاتر، به نظر من نداره، جانی. نظر من نداره!

 

تو هر یک از اتاق‌های این خونه یه طوفان خوابیده!
۲۶ آذر ۱۳۹۷
دقیقا همین قسمت، آقای بولو! ترسیدم از جملات خانم سعادت!
۲۷ آذر ۱۳۹۷
دلیلش خیلی روشنه با کمی تامل به وضعیت اقتصادی میشه فهمید
۲۸ آذر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید