در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | یحیی فلاح درباره نمایش بینوایان: سلام خدمت همگی. بینوایان رو دیدم. اول از نکات مثبتش بگم تا بعد برسم ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:45:35
سلام خدمت همگی.
بینوایان رو دیدم. اول از نکات مثبتش بگم تا بعد برسم به ضعفهای فراوونش.
خوب به روشنی موسیقی، طراحی صحنه، هم آهنگی بازیگران، طراحی لباس و نکات بصری نکات قوت کار بودن. از بازی و صدای خوب هوتن شکیبا هم نمیشه گذشت.
ولی کار ضعف های بسیار زیادی داشت.
1- من اساسا با آواز خوندن بدون شعر، ترانه، نثر مسجع و حتی بحرطویل مشکل دارم. گاهی اوقات تلاش بازیگرها برای بیان جملات غیر موزون با موسیقی اون قدر عجیب بود که به خنده می افتادم. به نظرم این حجم از تلاش برای جلوه های بصری، می طلبید که به تبدیل کردن متن به یک قالب آوازی دلچسب هم پرداخته بشه.
2- وقتی اجرا موزیکال هست از دید من انتخاب بازیگر باید بر اساس توانمندی افراد باشه و نه گیشه. نوید محمد زاده بازیگر دوست داشتنی ای هست و اجراهای تئاتر بسیار خوبی رو شخصا ازش دیدم. ولی از صدا و توانمندی آواز خوندن خیلی کم بهره ست و به کیفیت اجرای نقش ژاور ضربه زده. همین طور پارسا پیروزفر با سابقه عالی و توانمندی مثال زدنیش در تئاتر و علی رغم اینکه شاید تونسته تا حدی از پس آواز ها بر بیاد ولی حضورش اصلا اتفاق چشمگیری ... دیدن ادامه ›› نبود.
3- بیان داستان بینوایان با همه جزئیات از توان یک اجرای 2 ساعته خارجه مگر اینکه نویسنده مهارت خارق العاده ای در کارش داشته باشه. از دید من اصرار به بیان بسیاری از وقایع داستان باعث شد که اولا گذر از مسائل بسیار سریع رخ بده به گونه ای که اصلا شما رو در فضای حسی کار نمیبره و از طرفی مخاطبی رو که به ابعاد داستان مسلط نیست رو بعضا حتی به صورت کامل توجیه نکنه. از طرفی تعدد شخصیت ها و کم توانی نویسنده کار باعث شده بود شخصیت پردازی ها به خوبی انجام نشه. من احساس خودم به شخصیت های مختلف رو بعد از تماشای نمایش با احساسم بعد از خوندن کتاب که مقایسه می کنم و خیلی تفاوت داره.

در کل از اونجایی که اولیور توئیست رو ندیدم نمی تونم نظر کلی در مورد این گروه بدم ولی دفعات بعدی حاضر نیستم کارشون رو تماشا کنم و ترجیح میدم با همون هزینه، چند کار با ارزش معقول ببینم.
آقای سوبژه (محمد لهاک) و ایمان رجایی این را خواندند
شیما قاسمی و علی جی کا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید