در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مسعود بزرگی درباره نمایش ملاقات: متن نمایش نامه دورنمات بسیار قوی است اما اجرا کاملا متوسط است. متنی که
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:10:54
متن نمایش نامه دورنمات بسیار قوی است اما اجرا کاملا متوسط است. متنی که همه عنوان تراژدی کمدی به آن می دهند در اجرا اصلا اثری قابل ملاحظه از طنز ندارد و با دکور نا مناسب و یکنواخت، موسیقی انتخابی و کارگردانی ضعیف تا حدودی به ورطه کسالت آوری می رود. حتی اگر موسیقی انتخابی باشد باز هم استفاده به جا و موثر از آن در کنار نور و دکور می توانست متن محکم را بیشتر به رخ بکشد که نتوانست.
بازی بهبودی در خور توجه است اما فرم اجرا دیگر محلی برای هنر نمایی موثر پناهی ها باقی نمی گذارد. پناهی ها که باید بخش مهمی از شخصیتش نمادی باشد از زنی که حقش در جامعه تضییع شده، تنها ارایه ای یکنواخت از خریدار عدالت را به نمایش می گذارد.پیروزفر بازی یکنواختی دارد و بر خلاف چراغی پور استحاله در بازی او ملموس نیست.
دکور،نور و به خصوص موسیقی در بخش کلیسا بسیار ضعیف است و اثر متن را در این بخش کاسته است. همانطور که نور و موسیقی کمکی در ارایه نقش رسانه ها و دو خبرنگار نمی کند.
پیروز فر در مجموع اجرایی بدون ابتکار و نقطه قوت قابل ملاحظه ارایه می دهد. گویی مجبور به یکبار مشق اجرا از متن بوده. مشقی با تماشاگر تضمین شده.
در هر حال اجرای متنی قوی با بازیگران قابل اعتنا گامی مثبت در جذب مخاطب و به تبع آن تئاتر است ولو اجرایی متوسط.

چقدر نظرها متفاوته
دقیقا از مواردی که من تحسین کردم، شما انتقاد کردید!!
(و البته به نظرم هر دو نظر میتونن درست باشن)
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
اجرای ماتریوشکا و سنگها در جیبهایش توقع را بالا برده.ولی این اجرا هم اجرای خوبی بود.اینهمه ضعف در همه موارد از دید شما نیاز به توضیح و تفسیر دقیقتری داره.مثلا دکور چرا مناسب نبود و یکنواخت بود؟نور و موسیقی از چه نظر بیربط به صحنه‌ها بود؟پیشنهاد شما برای این موارد چی هستش؟با احترام به نظرتون همه اینها از دید من نقطه ضعف نبود و بسیار مناسب و درست انتخاب شده بود.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
عبارت " بسیار مناسب و درست " برای این اجرا اغراق آمیز است.
به نظر من "متوسط" منصفانه تر است.
من تنها یک مخاطب عامی تئاتر هستم ونه کارگردان که پیشنهاد مشخصی در مورد اجرا ارایه کنم. اما به عنوان مثال در دکور مغازه از بسته های رنگی ساده و بدون نوشته استفاده شده یا بودن دو صندلی در نزدیک در ورودی فرضی توجیه ندارد یا دکور مغازه بیشتر شبیه کتابخانه است. یا مثلا باتوجه به ارتفاع بالای سقف در معماری کلیسا انتظار میرفت این فضا و محراب دعا حداقل با نور پردازی و شعاع نور مشخص از بالا تداعی می شد و موسیقی انتخابی نیز کاملا کلیسایی باشد، با فراز و فرود متناسب متن. اما گذاشتن یک میز و انداختن شال با طرح صلیب روی آن ایده ای مبتدیانه برای تداعی کلیساست. یا برای حضور خبرنگار تنها صدای فلش کافی نیست. انتظار می رفت موسیقی با حرکت بیششتر انتخاب می شد و فلش نور دوربین به سادگی در صحنه اجرا می ... دیدن ادامه ›› گردید. یا در ابتدای نمایش بیشتر فضای رکود بر شهر به نظر میاید تا فقر. تقریبا به جز واکس کفش بازیگران در پرده اول و دوم تفاوت محسوسی در انتخاب لباس دیده نمی شود.
به نظر من نمایش نتوانسته تاکید موثری بر برخی وجوه متن داشته باشد.مثل تضییع حقوق زن با یکنواخت بودن کاراکتر پناهی ها یا نقد دموکراسی در پرده آخر بیشتر به صورت شورش عوام تصویر می شود و...
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید