در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | ذوق زده درباره نمایش اژدهای طلایی: سلام دیشب دیدمش. ویژگی اصلی نمایش متنش هست که جذابیت و تازگی خاصی دار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:24:49
سلام
دیشب دیدمش. ویژگی اصلی نمایش متنش هست که جذابیت و تازگی خاصی دارد اما هنوز ترجمه ای از آن منتشر نشده و در نتیجه احتمال اینکه بخوانیدش کم هست. پس از همین بابت تماشایش را پیشنهاد می‌کنم اما با چند تذکر:

۱. به مدد نمایش فرشته تاریخ دیگر معنای تئاتر اپیک را می‌دانیم. اژدهای طلایی یک تئاتر اپیک است.

۲. همانطور که در خلاصه نمایش هم آمده درک نمایش منوط به ارتباط برقرار کردن بین داستان هایی است که در طول نمایش روایت می‌شوند. اصلن انتظار نداشته باشید در طول نمایش موفق به کشف کامل این روابط شوید. در حقیقت نمایش خیلی زودتر از آنچه می‌پندارید به پایان می‌رسد و جایی تمام می‌شود که هنوز به نظر ناتمام است اما بعد از نمایش که به کشف روابط داستان ها نایل شوید متوجه می‌شوید که آنچه می‌باید گفته شده و نمایش در باطن به ... دیدن ادامه ›› اتمام رسیده.

۳. با اینکه نمایش در مورد مسائل واضح(داستان جاری رستوران) کم گو و گزیده گو نیست اما برعکس در مورد سرنخ های ارتباط داستان ها بسیار مختصر و مفید و گزیده گوست. پس به تک تک دیالوگ های داستان های فرعی با دقت گوش کنید.

۴. نمایش ۵ بازیگر دارد که هر یک در سه نقش بازی می‌کنند. یعنی روی هم رفته ۱۵ نقش. مطمئن باشید برای هر بازیگر این سه نقش را شناسایی می‌کنید. ارتباط این سه نقش با هم در مورد هر بازیگر به گره گشایی نهایی بعد از پایان نمایش کمک شایانی می‌کند.

۵. با توجه به موارد قبلی متوجه شده اید که مخاطب این نمایش کسیست که پس از تماشای آن حوصله داشته باشد در موردش حسابی تفکر کند یا حداقل از دیگران راهنمایی بگیرد تا موفق به کشف رابطه ی داستان ها شود.

۶. در تماشای نمایش عجله نکنید. از آن کارهاییست که جای بهبود در روزهای آتی را دارد چه به لحاظ فنی و چه در مورد بازیگران.
کاملا درست گفتید. مورد 6 هم واقعا فکر میکنم هرچی بگذره احتمالا بهتر بشود.
۰۹ مرداد ۱۳۹۸
مخلصم جناب عزیزی، جسارت این گروه در به صحنه بردن این متن دشوار در کمال احترام به شعور مخاطب ستودنیست. امیدوارم شب های درخشان و پر تماشاگری پیش رو داشته باشید.
۰۹ مرداد ۱۳۹۸
ممنونم بانو محمدی عزیز
۰۹ مرداد ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید