در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | میترا درباره نمایش پنجاه پنجاه: جناب اسماعیل کاشی تخصص خارق العاده ای در ترسوندن تماشاگر بطوریکه اون س
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:16:01
جناب اسماعیل کاشی تخصص خارق العاده ای در ترسوندن تماشاگر بطوریکه اون سه متر و ده سانت از صندلی بپره بالا دارن :)
نمیدونم چرا نمایشی که فرم داخلش استفاده میشه برام جذابیت نداره :)
بخصوص فرمی که خیلی شبیه محتوا نیست.
مثلا اون دو تا بازیگر دختر سفید پوش که میمیک صورتشون رو به اگزجره ترین شکل ممکن تغییر میدادن چرا اینکارو میکردن؟
یا اغراق های کاذب در بازیِ بازیگرانی که داخل شیشه قرار میگرفتن چرا انقدر زیاد بود؟ گریم ها هم همینطور.
این اتفاقات ذهن من رو از قصه کاملا جدا میکرد و تا میومدم با قصه و دیالوگ ها ارتباط برقرار کنم دوباره یه اتفاق این شکلی که وابسته به فرم بود مشهود میشد که تمرکزمو کلا بهم میزد و نتونستم خیلی با نمایش ارتباط برقرار کنم.
صد در صد از این کار خیلی بهتر بود و امیدوارم عروس مرده بیشتر شبیه صد در صد باشه ... دیدن ادامه ›› تا این نمایش.
بچه های بازیگر این نمایش واقعا عالی بودن و معلوم بود وظایفی که بهشون سپرده شده رو با پوست و جونشون دارن مو به مو انجام میدن.خسته نباشید و دم همتون گرم.

۴ / ۱۰
خانم میترا درود
در دوتا پست اخیرتون تأکید مؤکدی کردین بر "محتوا" و "فرم". حقیقتاً نتونستم منظورتون رو متوجه بشم: مگه فرم خارج از محتوا و محتوای خارج از فرم معنی داره اصلاً؟ قضیه مثل زمان‌ـ مکانه قابل تفکیک از هم به معنای من منفرد کلمه نیستن.
۱۸ مهر ۱۳۹۸
جناب جوانی
مصاحبت با شما برای من هم باعث خوشحالیه.
درسته که به این نمایش چهار از ده دادم ولی بخاطر بحثی که ایجاد کرده و روحیه گفتگویی که بوجود اورده بنظرم این تئاتر پیروزی خودش رو به اثبات رسونده.
اصلا باید آثار هنری بتونن فضای گفتگو رو در جامعه بوجود بیارن و اشتراک اندیشه ایجاد کنن.آفرین به این نمایش که زمینه ساز این ... دیدن ادامه ›› اتفاق بوده.
اما نکته ای که فرمودید:
ببینید جناب جوانی همه ما در زندگیمون حدود دوازده سال به بی رحمانه ترین شکل ممکن از هفت صبح تا حدود دو بعدازظهر در یک کلاس پنجاه شصت متری چرت و پرت ترین مطالب ممکن رو شنونده بودیم و به زور اونها رو توی مغز ما میکردن که بخش اعظمی از اونها به هیچ دردی در زندگیمون نمیخورد و نمیخوره و قطعا نخواهد خورد و فقط باعث این بوده که بخش زیادی از سلول های خاکستری و فسفرای مغزیمون بسوزه و قسمتی از مغزمون سیاه بشه ، بدون هیچ استعدادیابی ای و بدون هیچ نتیجه ای از اون روزها. ما هفت سال زبان عربی خوندیم ولی عربی بلد نیستیم .هرجای دنیا اینو بگید یا مستقیم راهی تیمارستان خواهید شد یا بهتون پناهندگی میدن :)
حالا که بحث هنر پیش میاد خیلی مسخرست که ما از حضور در یک سالن تاریک و دیدن نمایشی که حاصل یک خرد جمعی و تلاش و صرف انرژی تعداد زیادی انسان هست، چرتکه دربیاریم و دو دوتا چهارتا کنیم که چقدر قرار سرگرم بشیم و آیا به هزینه این نمایش می ارزد یا نه. زمان دو دوتا چهارتا رو از ما گرفتن ،الان وقته آرامش داشتن و لذت بردن و یادگیریِ اختیاری برای کسب به درد بخور ترین علوم و بهترین اندیشه ها و تجربیاته.
تو رو خدا باز کنید این نگاه بسته رو که در هنر اول باید سرگرمی اتفاق بیوفته. توقع جامعه ما از هنر (( در وهله اول )) سرگرمیه که سالوادور و تگزاس پرفروش ترین ها میشن دیگه. آقا میخوای سرگرم بشی برو منچ بازی کن چرا میایی سراغ هنر؟ اینجوری به اندازه یک انسان به هنر آسیب زدی. هنر به ذات جذاب هست ، هنر برای خوراک فکری مخاطبینش به پارامترهای سرگرم کننده فکر میکنه اما نه به عنوان اولویت. اگر اینطوریه نباید باشه.
همین الان مهمون من در تیوال نمایشی رو انتخاب کنید که توقع سرگرمی در وهله اول رو ازش ندارید. به من بگید من کد بلیتش رو براتون ارسال میکنم تشریف ببرید ببنید. بهتون قول میدم بیش از همیشه لذت میبرید. چون نیت ها خودش توقع ایجاد میکنه و وقتی شما به نیت یادگیری و شاگردی کردن، به نیت عشق ،به نیت جذب مثبت ترین انرژی ها در وهله اول و بعدش به نیت سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت به دیدن یه نمایش برید چه اتفاقی میوفته؟ باور کنید این اتفاق هم تاثیر سازنده جمعی_اجتماعی داره هم تاثیر مثبت شخصی و فکری. چون یه اتفاق فرهنگیه.
حالا اون موقع اگر در نمایشی مثله پنجاه پنجاه دیدید که ده پونزده نفر این ور صحنه چسبیدن به شیشه ده پونزده نفر اون ور صحنه چسبیدن به شیشه میگی خدایا این چه صحنه ایه دیگه؟!
چون معتقدید باید یک فلسفه فکری پشت این صحنه باشه و صرفا برای سرگرم کردن تماشاگر و ساخت یک قاب صحنه ای نباید ساخته بشه. کارگردان منیت خودش رو باید کنار بذاره و هنر رو انتقال بده نه اینکه بگه من بلدن قاب ببندم بیین بعد سی نفر بچسبن به شیشه و توجه جلب کنن ،دو نفرم بالای سرشون دارن دیالوگ هایی میگن که برای فهم و درکش به بالاترین سطح تمرکز نیاز هست. خب من هیچی نمیفهمم تو این شرایط وقتی نمیفهمم چرا به این فرم ایرادی وارد نکنم؟
۲۲ مهر ۱۳۹۸
چرا انقدر پیچیدش میکنید :)))))
وای خدا...
شکل ظاهری که مشخصه ما در مورد حرکات فرماتیک داشتیم بحث میکردیم.
چشم پیشنهادهای شما رو تا حد توان عملی میکنم ولی جسارتا منم یه پیشنهاد برای شما دارم.
همین الان
بدون فوت وقت
بدون ثانیه ای کشتن زمان
بری در گوگل سرچ کنی گروه فرم در تئاتر
به قسمت عکس ها و سپس به قسمت فیلم ها بری و ببینی.
تا شاید بتونید در سطح دانشتون مطالبی بگید که مفید باشه یا شاید مطالبی یاد بگیرید که مفید باشه.

موفق باشید...استفاده کردم.ممنون
۲۲ مهر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید