در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | راد زارع درباره نمایش حماقت ایکاروس: نمایش بدی نبود اما خیلی هم خوب نبود. نقطه قوت این نمایش، تسلط بازیگرا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:41:07
نمایش بدی نبود اما خیلی هم خوب نبود.
نقطه قوت این نمایش، تسلط بازیگران بخصوص آقایان یحیوی و داخ روی سطح صدا و قدرت بیان اونها هست. صدا و نور مناسبه. استفاده از خورشید و نوع تحریکی که به استعاره برای ایکاروس انجام داده شده از نقاط مثبت کار به شمار می ره،
نقاط ضعف نمایش بنظرم در چند دسته هستند. پرفورمنس برخی بازیگران بخصوص آقای داخ در صحنه عیش اصلا مناسب نیست. اما بطور کلی بازی بازیگران در نمایش نمره قبولی می گیرن و مطلوبیتی که با دیدن نمایش (اگر) حاصل شه، ناشی از همان بازی بازیگران هست.
اما یک مساله مهم که در خصوص این نمایش وجود داره، (بنظرم) فاصله محوری نمایش با بُعد اصلی داستان ایکاروس و دایدالوسه. کارگردان اثر، بد نبود زمانی (ولو اندک) رو به فرآیند و تحرکات دایدالوس اختصاص می داد و اینکه اصلا چرا ایکاروس دنبال آزادی هست رو بیان می کرد... در بطن امر، با بازی آقای داخ، فقط خودخواهی دایدالوس به تصویر کشیده می شه اما دایدالوس نقاط مثبت فراوانی هم داشته که به اونها اشاره نشد و در نمایش، نهایتاً در ذات پدرانه توصیف می شه. به نظرم تعمیم به کلی که کارگردان در اثر استفاده کرده مناسب نیست. استعاره خورشید اگرچه خودش مطلوب هست اما نقص اون بنظرم تک بعدی کار شدن اون هست. در مورد پاسیفای هم، اصل داستان فکر می کنم درست اشاره نشده بود.
طراحی لباس بجز لباس دایدالوس، بنظرم بقیه نامناسب بودند. چه رنگ بندی و چه دقت در طرح.
در کل نمرم متوسط هست به این نمایش اما بابت وقتی که ... دیدن ادامه ›› گذاشتم ناراضی نیستم. حداقل از بیان خوب بازیگران لذت بردم.

اما یک نکته مهم که لازم می دونم در موردش توضیح بدم شرایط بد و نامناسبیه که در بازار تئاتر کشور داره اتفاق می افته. تبلیغات ناجوانمردانه و هجو که روز به روز در حال شدت یافتن هست، به اندازه ای عمق پیدا کرده که حتی در زمان اجرای نمایش این دوستان، تعدادی "تماشاگرنما" با صحبت های نابجا، تقلید صدا و بعضاً متلک گویی به بازیگر! آن هم درست در زمان اجرا! اقدام به برهم زدن تمرکز بازیگران می کردند که واقعا جای تاسف داره... اینکه بخوایم رقابت ناپاکی که در تمام اصناف دیگه هستن رو به عرصه هنر بکشونیم بسیار بسیار زشته. خوشحالم بازیگران عزیز تمرکزشون رو از دست ندادن، اما امیدوارم فکری به حال این حال و هوای زشت اتفاقات پشت سری هنر بخصوص تئاتر انجام شه.
امیر مسعود و میترا این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید