در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نوشین ایزدپناه: داستان زیست بوم کودک و طبیعت بلوط کندوکاو کم شتاب در طبیعت برای یا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:06:13
داستان زیست بوم کودک و طبیعت بلوط

کندوکاو کم شتاب در طبیعت
برای یادگیری تجربی مهارت‌های زندگی

به محل زندگی گیاهان، حیوانات و سایر موجودات زیست‌بوم می‌گویند، محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، بلوط یک زیست‌بوم است برای کودکان، زیست‌بوم کودک و طبیعت، برای لمس بی‌واسطه همه عناصر طبیعت و زیست پایدار در همه زیست‌بوم‌های ایران زیبا؛ پایدار یعنی ما استفاده کنیم و برای نسل بعدی هم باقی بگذاریم.

ما اینجا باور داریم، کودکان برای علاقه‌مند شدن به طبیعت نیاز به امکانات ویژه ندارند؛ کافی است امکان تجربه‌ی مستمر با طبیعت را برایشان ... دیدن ادامه ›› فراهم کنیم.‌

بلوط این فرصت را ایجاد می‌کند، که بچه‌ها در طبیعت کاوش کنند، از درخت بالا بروند، آب بازی کنند، جانوران مختلف را ببینند، لمس کنند و با خاک، سنگ، چوب و سایر عناصر موجود در محیط، دست به ابداع بزنند، با هم‌سالان خود زیستِ گروهی داشته باشند و اگر برایشان سؤالی پیش آمد، با جهت‌دهی و قرارگیری در مسیرِ یافتن پاسخ صحیح، فرصت اندیشه‌ورزی و ژرف اندیشی برایشان ایجاد شود، نه این‌که طبیعت را به کلاس درس دیگری بدل کنیم و به شرح جزییات همه‌چیز از زاویه دید خودمان بپردازیم.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، کودکان مهارت‌هایی را که در فضاهای آزاد و در حضور هم‌سالان خود و از طریق بازی، کسب می‌کنند هیچ‌گاه نمی‌توانند در محیط‌های بسته به دست آورند. ما می‌دانیم به‌صرف وجود خطر نمی‌توانیم ذهن بکر کودک را از تجربه شگفت‌انگیز طبیعت محروم کنیم؛ وظیفه‌ی ما ایجاد شوق و رفع ترس‌هایی است که به‌واسطه آموزش‌های غلط پیشین به وجود آمده است.

بلوط با طراحی کارگاه‌ها و تورهای گردشگری هدفمند با موضوعات حیات‌وحش، آشنایی با اقلیم‌های جغرافیایی و شناخت اقوام، تلاش می‌کند، بسترسازی کندوکاو کم شتاب در طبیعت را برای یادگیری تجربی مهارت‌های زندگی فراهم نماید.

مفتخریم که اعلام نماییم در سال 1399، بلوط با شماره ثبت 562909 به عنوان مدرسه مهارت آموزی در حوزه طبیعت گردی برای کودکان با رویکردهای نوین آموزشی، توسعه سبک زندگی پایدار و حفاظت از محیط زیست، در برنامه «توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» معاونت علمی ریاست جمهوری پذیرفته شده است.

امید که فانوس راه کودکان این مرز و بوم باشیم.



آدرس سایت: www.BalootSchool.com
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید