در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهزاد هندی: جنگل و قله الیمستان (قله امامزاده قاسم) مسیر دسترسی: جاده هراز خر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:55:24


جنگل و قله الیمستان (قله امامزاده قاسم)
مسیر دسترسی: جاده هراز خروجی روستای لهاش. حدود 160 کیلومتر از مرکز تهران و سه ساعت رانندگی با سواری

ورودی جنگل و ابتدای مسیر کمی بالاتر از روستای لهاش و در ارتفاع هزار و چهارصد و پنجاه و چهار متری قرار دارد. ارتفاع قله دو هزار و پانصد و شش متر می باشد. اگر چه قله چندان مرتفع نیست اما طول مسیر نسبتا طولانی است. ابتدای مسیر جنگلی است. سپس از جنگل خارج خواهید شد. بعد از خروج از جنگل قله دماوند خودنمایی می کند و در طول صعود قابل دید است. در صورت فراهم بودن شرایط ، اقیانوسی از ابر هم دیده خواهد شد. معمولا بعد از ظهرها مه غلیظی جنگل را در بر می گیرد و حتی در فصل تابستان هوای مطبوعی ... دیدن ادامه ›› ایجاد می شود.
در انتهای مسیر صعود به قله دو گودال به چشم می خورد. به عقیده افراد محلی، این دو گودال جای زانو های رستم هست که هنگام نوشیدن آب از دریای خزر بر جای مانده. عده ای معتقد هستند جای شهاب سنگ است. برخی هم معتقدند که در این محل رسوبات آهکی وجود داشته اند که به مرور با بارندگی شسته شده و گودال ایجاد شده است. با توجه به اینکه احتمال برخورد دو شهاب سنگ در کنار یکدیگر خیلی کم هست و از سویی با کمی ارتفاع گرفتن گودال های دیگر هم به چشم می خورد، بنابراین نظر سوم منطقی تر به نظر می رسد.
ابتدای مسیر برای اجرای برنامه گلگشتی در جنگل بسیار مناسب هست. اما هنگام مه به دلیل احتمال گم کردن راه بهتر هست بدون راهنما وارد جنگل نشد.
عکس ها مربوط به تابستان هست. در حال حاضر جنگل الیمستان چهره پاییزی زیبایی دارد.
حسین تاجیک، میم، امیر مسعود و پوریا صادقی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید