در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | آیلار درباره نمایش ماشین دودی: سلام و خسته نباشید بر اعضای گروه ماشین دودی. نمایش ایرانی کارکردن سخته
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:24:14
سلام و خسته نباشید بر اعضای گروه ماشین دودی. نمایش ایرانی کارکردن سخته ونظر دادن درمورد کارهای سخت، سخت تر. نمایش ایرانی همیشه روی لبه ی تیغه؛ .چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ فرم اجرایی.
نظرات من فقط نظر من هست به عنوان مخاطب، میتواند درست یا اشتباه باشد!
حسین تفنگدار در نگارشِ نمایشنامه بسیار موفق عمل کرده. بامتنی روبه رو هستیم که نشان میدهد نویسنده تسلط کامل بر تاریخ ادبیات فارسی ادبیات نمایشی و همینطور تسلط بر امور حال حاضر دارد. قطعا وقتی نمایشنامه مسیر درست را پیش میرود پنجاه درصد مخاطب را با خود همراه میکند و اما پنجاه درصد بقیه!
موسیقیِ نمایش درست عمل کرد، طراحی صحنه مینی‌مال و کاربردی است، لباس ها به جزلباسِ شاه سلطان حسین، خوب است، درشبی که من اجرارو دیدم، واقعا به جای بازیگر نقش، احساس کلافگی و خفگی داشتم!
و اما فضای کار و شوخی ها!
مخاطبین نمایش های ایرانی، جنس شوخی و طنز این نوع نمایش ها رو می‌دونن. اما این جا گاهی با شوخی هایی مواجه هستیم که نه تنها باعث خنده نمیشن، بگذریم که حتی باعث تفکر هم نمیشن، بلکه به نظر من (بازهم میگم به نظر من)باعث دلزدگی مخاطب میشن. که البته فکر می کنم شوخی های بداهه ای بوده که برخی بازیگران ... دیدن ادامه ›› اضافه کردند درجهت افزایش طنازی خودشون و البته گاهی بی جا و بی مورد به نظر میاد. شخصیتِ سیاه این بار جنبه ی انتقادی نداره و‌ فقط گاهی شوخی هایی ازش می بینیم که لبخند می‌زنیم؛ البته از ارزش های بازیگر سیاه کم نمیکنه.
صدای بازیگرها در جایی که پشت به تماشاگر قرار می‌گیرند اصلا به گوش نمی‌رسه (ردیف دوم بودم) البته با آشنایی بیشتر با سالن این مشکل قابل رفعه.
این که مرشد رو یک زن بازی می‌کنه جذابه. تسلط روی بدن و بیان و تسلط بر صحنه نشان از تجربه ی بسیار بالای بازیگرِ این نقش داره.
بازیگرِ نقش موشه ازبهترین های این نمایشه، بازیگر نقش فتحعلی شاه هم تماشاگر و همراه می‌کنه. منوچ هم کاملا کارش رو بلده.
بازیگر نقش فارس، انتخاب درستی هست برای این نقش.
بقیه ی دوستان زحمت زیادی کشیدند و امیدوارم در شروع دوره ی جدیدِ اجراها، بهترین باشند.
اما مهمترین چیزی که (منفی) میتونم بهش اشاره کنم(بازهم نظر منه فقط)
شلوغ کاری، زیاده گویی، جلب توجهِ زیادی، ری اکشنهای غلو شده ی بعضی از بازیگرها در قسمت هایی از نمایش هست که صحنه مربوط به آنها نیست. حضور موثر در صحنه حتی باسکوت به جا، بیشتر میتونه تاثیر روی مخاطب بذاره.
در آخر؛
بازهم خسته نباشید میگم به آقای تفنگدار و عواملشون برای کار ارزشمندی که روی صحنه بردند. در دوره جدید اجراها براشون روزهای پر مخاطب و پرفروشی رو آرزو میکنم🙏🌹