در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهزاد م.ا درباره نمایش کنتس کاتلین: هرچقدر میخوام چیزی بنویسم یا کلمات قاصر میشن یا ادب گفتاری میخواستم ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 06:32:40
هرچقدر میخوام چیزی بنویسم یا کلمات قاصر میشن یا ادب گفتاری
میخواستم بنویسم دیروز بعد از دیدن این نمایش، احساس میکنم کم لطفی بزرگی میشه به واژه نمایش، حتی نمیدونم استفاده از واژه اثر هم درست هست یا خیر! پس بهتره اینطور شروع کنم.
دیروز لبریز از حسرت شدم، دیروز غصه خوردم و دلتنگ روزهای خوبی شدم که به همراهی دوستان به تماشای اثری میرفتیم و سرمست بعد از نمایش قدم زنان تو کوچه پس کوچه های شهریار و رازی و ولیعصر و انقلاب خودمون رو به چالش میکشیدیم و نقد میکردیم اثر رو یا دیدگاه همدیگه رو راجب به اون نمایش، دیروز یهو دلم لرزید دیگه انگار داریم کم کم کوچکترین دلخوشی ها و سرگرمی هامون رو از دست میدیم، یکی از اون چیزهایی که بهمون حسابی قوت میداد تا رنج روزانه تکرار مکررات کاری رو تحمل کنیم، غرق شدن توی عالم رویای نمایش بود که داره به دست تیغ بی رحم مم... از دست میره.
کنتس کاتلین چیز خاصی برای نوشتن نداره، حتی به نظرم صحبت در مورد اون کم لطفی به مخاطب هست، جز محدود اجرای فرم اگه اشتباه نکنم بانو سراج که مشخصا تخصصی حرکات موزون رو به نرمی هرچه تمام تر اجرا میکردن در خیل جمعیتی که حتی احساس کردم پیش تمرین نداشتن یا بازی جناب قادری که قطعا تجربه بازیشون توی هر نمایشی به کمک میاد، بازی ها هم چنگی به دل نزد چه برسه به نمایش نامه که ماحصل بازنویسی کتاب دین و زندگی 1 به نگارش آقایان اعتصامی و جوارشکریان بود. حسرت مدت زمان کمی که حتی سعی کردم طاقت بیارم و طاقت نیاوردم و ... دیدن ادامه ›› زدم بیرون.
حسرت روزهایی که بعد نمایش با کارگردان هایی مثل جنابان مهرداد خامنه ای، محسن حسینی، سامان ارسطو یا جناب رفیعی بزرگ یا سرکار بانوان بیان، مقدم و... تو همون سن یا خارج سالن آزادانه بحث میکردیم و اون ها با آغوش باز استقبال میکردن و نه مثل رفتار ناپسند آقایی که حتی نمیدونم چه نسبتی با اجرا داشت بیمناک نقد غیر دلچسب وسط بحثی بپرن و بی ادبی کنن.
در هر روی اگه هنوز براتون هنر نمایش جایگاه خاصی توی قلب و ذهنتون داره دست نگهدارید، کتاب بخونید، قدم بزنید اما به شدت با احتیاط این روزها به سمت سالن های نمایش تشریف ببرید.
با سلام نظر شخصی شما کاملا محترمه اما نه در بیان و تجویز برای عموم!
شما که از مطالعه کتاب بحث به میان می آورید لطفا ابتدا نمایشنامه کنتس کاتلین اثر ویلیام باتلر ییتس را مطالعه کنید.
اگر مطلع باشید این نویسنده سبکی نو در ادبیات نمایشی ایجاد کردند و هرچند درام این نمایش اندک باشد
اما مبارزه ی پاکی با شیطان همیشه و در هرحال برای هرجامعه و ملتی و در هر عصر و زمانه ای قابل تفکر است.
نیازی به توهین به کتاب های درسی نیست!!
و همچنین توانمندی بازیگران این اجرا!!!
هر فردی میتواند هر انتخابی داشته باشد اما نباید ... دیدن ادامه ›› به انتخاب دیگران بی احترامی شود.
در ضمن دنیای نمایش مختص به افرادی خاص نیست،
تمام کسانی که در این زمینه مطالعه و تلاش دارند میتوانند فعالیت کنند.
این گروه اجرایی با این تعداد پرسوناژ و عوامل حتما بررسی های لازم را از پیش انجام داده اند
و قطعا اطلاع از نیاز جامعه ی امروز به این مبحث بوده که این اجرا را به عمل آورده است.
همچنین پذیرش اثر از سمت اداره محترم امور نمایشی که در همان بار اول در بازبینی پذیرفته شده پس نیازی به توضیح واضحات نیست.
در نهایت امیدواریم روزی برسد که یاد بگیریم سلیقه شخصی مان را به دیگران تحمیل نکنیم.
سپاس
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
رومینا مهدوی
با سلام نظر شخصی شما کاملا محترمه اما نه در بیان و تجویز برای عموم! شما که از مطالعه کتاب بحث به میان می آورید لطفا ابتدا نمایشنامه کنتس کاتلین اثر ویلیام باتلر ییتس را مطالعه کنید. اگر مطلع ...
در کامنت و نظر ایشون اصلا کلمه ی غیرمودبانه ای نبود و چگونه ست که نقد رو تاب نمیاورید و اینقدر گارد ؟
۲۲ مرداد ۱۴۰۲
قطعا نقدی که منتهی به دلسوزی نگارنده برای وقت و جیب سایر افراد باشه از نگاه برخی بی احترامی به روح هنر و یک اثر هستش.من که در نوشته کلام به دور از ادب ندیدم و این تاسف و حسرت خارج از نقد دلشوره ای هستش که همه ی علاقه مندان به فرهنگ رو پریشان میکنه که چرا هنر در حال از دست دادن اصالتش هستش و پاسخش روشنه
مارکت و گیشه ذاتا در تناقض با جنس هنر هستن و این روزها کمتر هنرمندی رو میبینید که گرفتار نون شب باشه و پابرهنه به دنبال قلب و عشقش بگرده پس نمیشه توقع زیادی از محتوا و اجرا داشت چون هنرمند پر دغدغه جسمش در اجرای اثر هست و روحش به فکر مشکلات جاری زندگی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید