در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش سرگذشت خانه‌های مشاهیر ایران در تهران: خانه ابتهاج نزدیک میدان فردوسی در انتهای یک کوچه بن بست هست که الان شر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:21:24
خانه ابتهاج نزدیک میدان فردوسی در انتهای یک کوچه بن بست هست که الان شرکت سیمان هست ولی اجازه بازدید رایگان را مستاجرین میدهند.
باشد که این کار آنها الگو سایر مالکین خصوصی چنین بناهایی باشد.

درخت ارغوان یک چهار درخت هست که بلندترینش حدود هشت متر هست که در اردیبهشت گلهایش به رنگ ارغوانی میشود ولی برگ سبزش شکل قلب هست و نرم و لطیف هست مثل دره ارغوان ایلام یا پارک لاله هست.

اولین خاطره از ارغوان برمی شود به زمانی که او خانه را خریده است. درخت ظاهراً خشکیده ای در حیاط خانه بوده که بعضی پیشنهاد داده اند که او درخت را قطع کند، ولی ابتهاج در عوض از درخت مراقبت نموده و درخت دوباره جان گرفته است.

در جایی دیگر ابتهاج نقل می نماید که در زمان فروش خانه، به دلیل مهاجرت از ایران، پس از آنکه چشمش به درخت افتاده است، از آن خجالت کشیده ... دیدن ادامه ›› و به سوی دیگری نگاه نموده است.

در سال 2012 میلادی پیش از آنکه ابتهاج شعر ارغوان را در دانشگاه یوسی ال ای بخواند، درباره این درخت می گوید که همزمان با فرزندانش رشد نموده و تأثیر شگرفی بر او گذارده است
محمد فروزنده این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید