در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش تهران‌گردی به زبان انگلیسی |برج آزادی و برج میلاد|: برج ازادی همگی ما هزاران بار از میدون آزادی رد شدیم ولی زیرش و درونش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:11:32
برج ازادی
همگی ما هزاران بار از میدون آزادی رد شدیم ولی زیرش و درونش دنیایی هست.
بلیطش شصت هزار تومان هست.شش هفت ساعت بازدید طول میکشد.

موزه شهاب سنگش، از شهاب سنگ های چند میلیارد سال عمر هست که بیشتر از نقاط کویری ایران مثل کرمان زاهدان شاهرود هست.
یک شهاب سنگ هست که میتوانید با دست بلند کنید و حدود چهار برابر یک سنگ معمولی چگالی و وزن دارد.کره زمین اگر جوش نبود شهاب سنگ ها ،سطح آن را نابود میکردند ولی چون در اتمسفر زمین پر از اکسیژن هست و بخاطر سرعت بالای شهاب سنگ که از جو زمین میخواهد عبور کند اصطکاک و گرما بوجود می آید و بخاطر اکسیژن جو و خود شهاب سنگ بعنوان ماده سوختی شروع به آتش گرفتن میکند که معمولا اکثرشان در جو میسوزند و اگر سنگی از جو زمین عبور کند بخاطر آن حالت کوره آتش 🔥 ، پیرامونش مثل لعاب میشود برای همین شهاب سنگ ها سیاه لعاب ... دیدن ادامه ›› دار هستند.
در عصر سنگ ،انسانها از شهاب سنگ چون خیلی سخت و نشکن بود بعنوان تبر استفاده میکردند.
شهاب سنگ هایی هستند که حاوی موادی هستند که شبیه طلا هستند ضمنا هر کیلو شهاب سنگ، از هزار دلار تا چند میلیون دلار قیمت دارد.
ماده اصلی آنها کندول هست که منشا آنها میتواند به انسان بگوید در فلان سیاره مثلا معدن طلا یا مس هست یا عمر آن اگر مثلا شش میلیارد سال بود قدمت را نشان میدهد. تکه سنگ از کره ماه هم که ریچارد نیکسون رییس جمهور آمریکا هدیه داد را به کاخ گلستان بردند.

قسمت شهاب سنگ جواهر مانندش،عکسبرداری ممنوع هست.
از گرمی یک دلار به بالا هست.
قدیمیترینش پنجاه هزار سال قبل در ایران افتاد.
شهاب سنگ سیاه معمولا لعابی،اهن ربایی و با چگالی چهار پنج برابر یک سنگ معمولی هست.از راهنما حتما بخواهید توضیح بدهد.
موزه ایران هم دارد که یک اثری در بین دو راهرو هست که تیغه نماد پارینه سنگی هست تا آتش زرتشت،اسب که بشر رام کرد،عقاب بلند پرواز ایران،نیلوفر لوتوس سمبل صلح،خط میخی که در نهایت به لاله انقلاب ایران می‌رسد. مثلا ماکت پایگاه فضایی چابهار ،سیلو‌گندم سیستان و... برای هر استان دارد.
وارد گالری زیر برج که شوید دوربین سال ۱۸۵۰ ساخت آلمان هست و انواع دوربین های قدیمی هست تا یک مغازه که چیزهای جالبی مثل انگشتری میفروشد که درونش با یک چشم نگاه کنید به چندین زبان نوشته است.

با آسانسور به ارتفاع ۴۶ متری برج میروید که مثل مقبره خیام ساختند و سنگ فیروزه دارد، که برج میلاد و فرودگاه مهرآباد هواپیماهایش معلوم هست مابقی جاها به علت آلودگی شدید هوا چیزی معلوم نیست،زیر استکان خیام با دوربینش فقط خیابان آزادی را میتوانید ببینید.طبقات پایین تر نگارخانه دارد از پنجره اش ، اگر هوا پاک باشدکوه دماوند میگویند معلوم میشود. در راهروش بایستید سقفش را می‌بینید مثل ستاره شش پر هست جالب هست.
سپس با ۲۷۷ پله یا آسانسور به همان سالن دوربین قدیمی ها دارد که پلکانش مثل درون بدنه سد هست.
در مسیر خروج هم تابلو ها و عروسک ها هستند، یک نمایشگاه صنایع دستی استانهاست، ولی اتاق آینه آن قشنگ هست مثلا قد شما را آینه های محدب و مقعر ، کوتوله یا خیلی قد بلند میکند.
حتما از راهنماها بخواهید توضیح بدهند مثلا درب ورودش هفت تن هست که میگویند با اهرم یک کودک می‌تواند این درب سنگی را باز و بسته کند.

بیرون برج هم قوس زیرش مثل طاق کسری تیسفون هست و کمی بالاترش هم هندسی های اسلامی با قوس هست کنارش بایستید خیلی قشنگ هست و مثل نمایی که از دور هر روز می‌بینید نیست.

خلاصه برج ازادی دیدنش را از دست ندهید.


محمد فروزنده این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید